Synchroniseren van Outlook XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo,

Ik gebruik Outlook XP, en heb 2 verschillende Windows versies (XP Home en 2000 Pro) geinstalleerd. Nou wil ik graag op beide versies mijn email kunnen checken met Outlook XP, maar is het mogelijk dat beide altijd de meeste recente mails hebben?
Ik weet dat je de berichten op de server kan laten staan, maar aangezien ik ook veel webmail gebruik kan dit een redelijk zooitje worden. Aangezien beide een .PST bedankt gebruiken, leek het mij een simpel idee om bij iedere opstart beurt van Windows te checken of beide bestanden nog gelijk zijn, en indien nodig bij te werken. Op die manier lopen beide versies gelijk. Is dit mogelijk?

Bedankt!

Jacco

Jacco,

Voor het synchroniseren maak ik gebruik van file sync, dit is en prima progamma, ik heb het nooit gebruikt voor outlook maar dit moet wel lukken.

File Sync

groetjes speedtouch

Laatst bewerkt:
Ik zie dat je daar geen trial kan downloaden, zoek even met google voor de juiste download site, ik mag hem hier niet zetten snap je wel.

groetjes speedtouch

Ik zie dat dit voor Laptop-->PC synchronisatie is, maar kan het ook van schijf naar schijf?

Je kan hem onderling naar de map verwijzen op dezelfde of verschillende partities, je kan hem ook gebruiken in je netwerk.
Je bent ook niet verplicht om een zelfde map naam te hebben, in principe kan je dus alle kanten op.

Het voordeel van deze sync progamma is dat deze ook de verschillen in de map aangeeft, als je bvb op een pc een update heb gedaan, dan ziet hij gelijk het verschil met de andere map op een andere pc.
Je kan vrijblijvend de map of de file onderling overzetten of aanvullen.

groetjes speedtouch

Het progamma start je zelf handmatig op, dus als je de mail heb binnen gehaald, kan je het progje opstarten en laten synchroniseren.
Het werkt heel snel binnen enkele seconden geeft hij de verschillen aan.

groetjes speedtouch

Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik heb 2 compu's met XP in een netwerkje. Tot voor kort had ik op beide Outlook 2000. Die konden samen dezelfde postbus lezen. Een van beide computers moet je als postbusmap een verwijzing geven naar een map met de outlook bestanden op de andere compu, dus dat beide dezelfde postbusmap hebben. Tenzij op de hoofdcompu Outlook ook aan staat, kan je dan hetzelfde bestand gebruiken. Niks lastige servers waar je je berichten moet laten staan. Voorwaarde is wel dat die hoofdcomputer waar de postbus zich op bevindt wel aanstaat.
Maar helaas werkt dit nu niet meer met die Outlook 2003. Ik zoek nog verder...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan