• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Synchroon schuiven listboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is ook maar een mogelijkheid.

Er moet nog wel eentje bij geteld worden merk ik.
Code:
 lLen = Len(Application.Max(.Columns(2)))[COLOR=#ff0000]+1[/COLOR]

Jan Karel,

Bedankt voor de uitleg.
Het instellen van een proportioneel font is belangrijk, anders staat de komma net iets verschoven(bijvoorbeeld bij font Tahoma)

Goede morgen Jan Karel,

Staat er in #19 niet een foutje.
Volgens mij moet "proportioneel font" een "niet proportioneel font zijn"
Na even zoeken blijkt nml. dat Courier niet-proportioneel is.
Bij proportioneel font worden de getallen niet netjes uitgelijnd.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk natuurlijk. Krijg je ervan als je iets uit het hoofd doet :-)
Het was overigens bericht 18 toch? Ik heb het bericht aangepast.

Laatst bewerkt:
was inderdaad bericht#18
Toch nog even een vraagje:
"courier" vind ik niet echt een mooie font om te lezen, trouwens die andere niet-proportionele fonten ook niet.
Heb je misschien nog een andere oplossing.
Ik kan anders nog altijd de oplossing met 2 listboxen gebruiken.

Consolas is best aardig. Andere oplossingen worden gelijk erg ingewikkeld.

Misschien een domme vraag, maar je hebt een lijst met unieke artikelen wat kan de huidige prijs dan schelen? Waarom wil je deze zichtbaar hebben in 1 of 2 listboxen?

Goede morgen Jan Karel,

Bedankt voor de genomen moeite.:thumb:
Nu moet ik alleen eens gaan kijken hoe/of ik deze code kan toepassen in mijn originele userform.
Als je kijkt in vraag #1 zie je dat de listboxen steeds per artikelgroep worden geladen via de optionbuttons
Het implementeren zal voor mij een hele uitdaging worden, ik ga er mee aan de slag.
Het zal in ieder geval leerzaam zijn maar waarschijnlijk ook, voor deze beginneling, veel stress veroorzaken:evil:

Onderstaande code gebruik ik nu ( met twee listboxen en de frames op advies van gast0660)
Code:
Private Sub OptionButton10_Click() 'ARTIKELGROEP MESSING DRAADFITTINGEN
ListBox1.Value = ""
ListBox2.Value = ""

With GetObject("C:\users\" & Environ("username") & "\Desktop\BOEKHOUDLIJSTEN\artikellijst.xlsb")
            ListBox1.List = .Sheets("Blad1").Range("A879:c935").Value
            ListBox2.List = .Sheets("Blad1").Range("C879:D935").Value
            .Close 0
        End With

With ListBox2
          For i = 0 To .ListCount - 1
          .List(i, 0) = Format(.List(i, 0), "0.00")
          Next i
        End With
End Sub

Als antwoord op de vraag van VenA,
Ik gebruik deze userform voor de facturering maar ook voor calculatie.
Door de prijzen zichtbaar te hebben zie ik sneller het prijsverschil tussen "gelijkwaardige" artikelen (en die verschillen zijn soms best wel groot)

Om je eventueel nog een optie te geven: :d

Kijk eens naar het ListView - control (weliswaar niet standaard meegeleverd, maar wel bij MS te downen) Kun je iedere kolom uitlijnen hoe je wilt ;)

Goedemiddag Eric,
Ik ben al een heel eind op weg met het voorbeeld van Jan Karel en wil dit eerst helemaal uitwerken.
Daarna zal ik zeker eens gaan kijken naar jouw voorstel.
Zit echter met 1 probleem:
Als de activecell in kolom F staat en ik op een optionbutton klick wordt meteen de eerste en laatste rij van de range ingevuld.
Heb dat maar tijdelijk opgelost door in de code van de optionbutton te beginnen met
HTML:
 [G:G].select
Natuurlijk geen elegante oplossing, maar voor nu even verder te kunnen een oplossing.:shocked:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan