Synichroniseren in access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

gcjvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
164
Hallo,
In Access 97-2003 is er een mogelijk om twee dezelfde databases draaiend op 2 pc's te synchroniseren. Ik kan die functie niet meer vinden in Access 2007.
Kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden?
Apestaart
 
Kan goed kloppen; de functie Replicatie is verwijderd.
 
Met andere woorden.

Hallo, Aan je antwoord heb ik niet veel. Ik zoek naar de functionaliteit in 2007 om twee Access databases d.m.v. synchroniseren , weer te updaten en kwa data gelijk te maken.
Er zal toch een mogelijk voor moeten zijn? Het kan toch niet zo zijn dat MS functionaliteit weghaalt als er een nieuwe versie van Access wordt uitgebracht?.
Apestaart
 
Jammer dat mijn antwoord je niet bevalt ;) Maar het is toch echt zo: database replication zit er niet meer in. Dus Ja; Microsoft gooit wel eens een optie weg in een nieuwe release!
Behalve Replication hebben ze bijvoorbeeld ook de Data Access Pages er uit gegooid, en de MDW Security opties.
 
Even wat aanvullende info.
Het is idd uit de 2007 accdb gesloopt.

Je kunt overigens met 2007 wel een replica maken van je db.
Maar alleen al je je db opslaat in een eerdere format. Dus niet accdb.
Kortom 2000 of 2002/2003 formaat. -> .mdb
Zie screenshots.

Verdere info:
MS replication accdb
 

Bijlagen

  • replica2000-2003.jpg
    replica2000-2003.jpg
    52 KB · Weergaven: 41
  • replica2007.jpg
    replica2007.jpg
    33,8 KB · Weergaven: 31
Ok heren,
Het lijkt erop dat ik de oude databasestructuur zal moeten blijven gebruiken.
Dit gebruik ik al 3 naar naar tevredenheid. Synchroniseren gaat ook altijd goed.

Wel blijf ik het vreemd vinden dat met het nieuwe formaat van de database onder Access 2007 geen sysnchroniseren mogelijk is. Ik zal blijven zoeken naar een andere oplossing, wellicht met een derde partij oplossing. Ik zal de vraag ook eens stellen op Tek-Tips.
In iedergeval bedankt.
Apestaart
 
Het kan toch niet zo zijn dat MS functionaliteit weghaalt

Dit is wat mij betreft de quote van het jaar. ;)
Je hebt in principe helemaal gelijk. Maar het is echt niet de eerste en ook niet de laatste keer dat een producent functionaliteit verwijderd uit een product.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan