Synology Disk Station DS207 Niet zichtbaar in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sercan.M

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Beste Helpmij'ers...

Ik heb vandaag op zonder een oude NAS gevonden namelijk de Synology Disk Station DS207.
Hier zaten nog geen schijven in dus even een schijfje in geplaatst van 320GB.

Normaal gesproken zou deze NAS Plug And Play moeten zijn maar ik krijg em niet aan de praat..
Ook met de synology assistant geprobeert maar ook deze kan em niet vinden (geeft de volgende melding:
kcdlbo.jpg
)

Hij krijgt wel gewoon via dhcp netjes een ip adres toegewezen maar ook via het ip adres te te benaderen.. (pingen lukt wel)

De status led blijft oranje knipperen (zie onderstaande afbeelding) P.S sorry voor te grootte afbeelding
[smallIMG]http://i40.tinypic.com/1ze876g.jpg[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
en die drie punten die de fout meldingen geeft kunnen niet de oorzaak zijn.

Nee heb ze alledrie voor de zekerheid meerdere keren gecontroleerd maar dat was het probleem niet..

EDIT: Had ook nog op een andere forum gelezen dat het kan helpen om de NAS direct aan te sluiten op de computer met een netwerkkabel maar ook dit heeft geen nut gehad.

Laatst bewerkt:
weet je zeker dat het ip via DHCP komt. en er niet een oud ip in staat in een andere range.

Ja heel zeker want als ik de huidige ip statisch aangeef aan bijvoorbeeld een laptop dan krijgt ie automatisch een nieuwe.

Dan even terug naar het begin. Kan het probleem dat je nu ervaart niet toevallig de reden zijn dat het ding ongebruikt op zolder lag?

Op de schijf van de NAS hoort een besturingssysteem te staan (meestal Linux).
Dus zomaar even een schijf erin doen zal echt niet werken.

IS daar een of andere tutorial voor?
Want ik zou dus echt niet weten hoe ik dat zou moeten doen :)

Helaas niet ik heb de website van synolgy al doorzocht.
Er staan wel een aantal iso's met firmwares op maar dit zijn updates die te gebruiken zijn via de NAS manager

Als de Synology niet reageert op de softwaretool van Synology zelf dan zal het niet lukken er een nieuwe firmware op te zetten.

Blijft over mijn onbeantwoorde vraag: Lag de Synology niet heel toevallig ongebruikt te wezen om exact deze reden (niet bruikbaar)??????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan