Synology ds 106e (NAS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb een tweede hands NAS box van Synology, die ik wil aansluiten op mijn router.
Ik heb hem gereset, maar weet niet waar te beginnen. Ik zal waarschijnlijk wat software moeten downloaden en zou graag een nederlandse gebruiksaanwijzing ofzo hebben. Kan iemand me verder helpen?

Nee, de CD heb ik niet erbij gekregen.....
Kan ik de software niet van internet halen?

Downloads: Hier
Geen NL handleiding van jouw apparaat beschikbaar bij Synology (wel Engels, natuurlijk).

Voor jouw gebruik lijkt mij dat je de User's guide (evt. de Quick Installation Guide ook) en de Synology Assistant als eerste nodig hebt.
Daarna de DSM (=besturingssysteem van de NAS) updaten (ook te downloaden via diezelfde pagina) als dat nodig/mogelijk is.

Succes,

Tijs.

thx! ik ga ermee aan de slag. ik laat je het resultaat nog weten!

Nou, het begint goed. NAS aangesloten op router, aan gezet en naar boven gespurd om aan de installatie we werken. Helaas, als ik deze computer aanzet, zie ik hem er helemaal niet tussen staan. Zou dat niet moeten?

Naar mijn bescheiden mening:
Nee, (natuurlijk) zie je niets: Zonder gedeelde mappen, instelling van werkgroep etc. is er op je pc niets te zien.

Dus de Synology Assistant gaan installeren en daarmee aan de slag gaan om mappen te delen, rechten in te stellen etc.

Tijs.

Nou, het is gelukt. Nadat ik het juiste wachtwoord had gevonden, kon ik zonder delen of rechten in te stellen mappen aanmaken op mijn Nas. Nou heb ik een map aangemaakt met de naam muziek en ben voortvarend begonnen om al mijn muziek van mijn harde schijf op de Pc naar de Nas te verplaatsen. Nou doet zich iets vreemds voor. Mijn beide pc's hernnen in 'deze computer'de muziekmap op mijn nas, maar het is net of hij er 2 keer op staat, namelijk een Y en een Z. Als ik muziek ga verplaatsen, komt het dubbel erop, dus in allebei de mappen. Als ik vervolgens uit Y een bestand verwijder, verwijdert hij hem ook uit Z. Constant blijven beide mappen dus even groot.... Hoe haal ik 1 map weg zonder dat ik alles weer kwijt ben?

Normaal gesproken zijn (schijfletter-)verbindingen met netwerkschijven te beëindigen d.m.v. op zo'n schijfletter rechtsklikken in de (Deze) Computer en dan kiezen voor Verbinding verbreken.

Meer tips heb ik niet voor je.

Tijs.

het is zo vreemd dat beide mappen/schijven, precies hetzelfde gevuld zijn. Ik ben bang dat ik met het verbreken van de ene verbinding, ook de andere verbreek en al mijn data kwijt ben. 200 gig aan muziek, toch zonde..... ik wacht nog even andere reacties af, maar bedankt!

Nee, het gaat hier over het sluiten van een netwerkverbinding.
Dat is dus niet hetzelfde als de schijfletter openen, daar alles selecteren en op de Del-toets drukken. :)
De bestanden/mappen die op de gedeelde map staan zijn met de actie dus niet geraakt/betrokken.

Nogmaals: Rechtsklikken op de (netwerk-)schijfletter waar het om gaat, en dan kiezen voor Verbinding verbreken.

We horen het wel.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan