Synology en Windows Verkenner: trage weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

jazzmatazz

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
140
Ik heb een Windows netwerk (o.a. Windows 10 laptop) en een Synology DS212 op mijn netwerk aangesloten. Ik merk dat het weergeven van de Windows Verkenner mappen (m.n. die met foto's en muziek erin) vaak zeer traag gaat. Als ik op een map klik dan wil het nog wel eens duren voordat ik de inhoud ervan zie. Dat is echter niet altijd het geval. Soms is ie gewoon retesnel en zie ik de inhoud een fractie van een seconde nadat ik op de map heb geklikt. Het lijkt eerder random. En als ik dan een actie wil uitvoeren op een bestand (rechtermuisknop om bv. te kopiëren) dan blijft hij hangen en reageert niet meer, of soms pas na een paar minuten. Maar ook niet in alle gevallen. Soms doet hij het wel gewoon goed. Het opnieuw opstarten van Windows Verkenner wil nog wel eens werken, maar soms ook niet. Kortom, behoorlijk random allemaal en ook behoorlijk irritant.

Het lijkt misschien iets te maken te hebben met het cachen van de bestanden. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat, als ik in Windows Verkenner op een map klik, ik altijd direct de inhoud kan zien en ook direct acties op de bestanden kan uitvoeren (eigenschappen bekijken, knippen, kopiëren etc.)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan