Syntax Pcchips sv266a wil niet booen

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarjan2

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2003
Ik bouw regelmatig PC’s en heb daarvoor moederborden gebruikt zoals de ASROCK K7VT2 en K7S8X en ook veel ECS KT5A Pro.
Vorige week heb ik 2 nieuwe SYNTAX SV266A borden gekocht , worden ook wel PCChips SV266A genoemd bij een goed bekend staande firma en probeer al het hele weekend om 2 PC’s te bouwen, maar het lukt niet:

Als ik de PC aanzet gaat de ventilator van de voeding en de CPU koeler draaien, de harde schijf maakt geluid maar verder niks: geen piepjes, geen schermbeeld, het blijft zwart, dus ook geen BIOS/POST beeld.
De PC blijft wel lopen, maar er gebeurt verder niks.
Ik heb best wel verstand van PC’s , dus alles al geprobeerd: 4 nieuwe DURONS 1400 en 1600Mhz processors, dus jumper op 133 gezet, DDR geheugens en ook SDRAM geheugens, dus alle jumpers verwijderd, AGP en PCI videokaarten, verschillende HD’s, floppy drive’s en andere kasten en voedingen., CD-romspelers. Batterijen van de mobo’s gecontroleerd, jumpers al op clear-mos om te resetten, andere toetsenborden, muizen en monitoren, maar de PC’s willen niet opstarten, de schermen blijven zwart.

Heb jij ook deze ervaringen met deze SYNTAX moederborden, of heb jij soms nog een suggestie om een “collega” PC-hobbyknutselaar te helpen?
Bedankt alvast voor je reaktie.

Pcchips, aarrrggghhhh. Maar vooruit, pcchips heeft wel de eigeschap om de clear cmos jumper op 'clear' te laten staan af fabriek, je kan je dus nog wel eens vergissen daarin. Heb je al nagekeken of die daar niet op staat?? (staat meestal ook in de handleiding)

Nee, ik ben bekend met deze eigenaardigheid van PCChips, maar de default setting van deze borden af fabriek is "normal"

Geplaatst door annemarjan2
Nee, ik ben bekend met deze eigenaardigheid van PCChips, maar de default setting van deze borden af fabriek is "normal"

Weet je dat heel zeker want op de site van Syntax zeggen ze iets heel anders.....

The release of each motherboard is initially distributed with the clear CMOS jumper on clear.

Kom ook nog heel vaak tegen dat het moederbord niet wil draaien op een 300 watt voeding, misschien ook nog iets om na te kijken.

Boekje zegt echt: "short pins 1-2 for normal operation and short pins2-3 for clearmos" en ze stonden/staan op 1-2 dus, normaal.

ik kan ook op de site waarnaar je verwijst wel hetzelfde probleem zien, maar niet de oplossing, of je moet bedoelen: gebruik alleen SDRAM geheugen en verwijder alle jumpers , maar dat heb ik ook geprobeerd en dat verandert er niks aan.

Dus nog steeds: HELP!!!!!!

Ik heb nu 300Watt voedingen, 2 stuks. Moet dat minder zijn?
Je gaat me toch niet vertellen dat het zwaarder moet? Er zit alleen een Harddisk, en floppydrive in de kast. 200watt moet dan toch zelfs voldoende zijn?

Volgens syntax zelf:

Before you consider connecting a legacy ATX case to the motherboard, ensure that the wattage power rating is sufficient for the new motherboard, drives, and peripherals plus all the devices. Generally, a 400 watt or more power supply should be sufficient. A 300 watt will be critical to boot the system

En wat ik dan op andere fora nog tegenkom, het moederbord zelf schijnt nogal wat behoorlijk wat weg te trekken. Maar wat wil je met een budgetbord van rond de € 40,-

Ik zou er in elk geval niet vrolijk van worden van de problemen die je tegenkomt op het internet met dat bord.

Laatst bewerkt:
Ja, je heb gelijk: Syntax is eigenlijk wel duidelijk met zijn mening over een 300wtt voeding voor dit bord.
Ik zal maandag direct een 400watt gaan kopen om het te proberen.
het is voor mij dan wel het eerste moederbord dat zo moeilijk doet over de powersupply.
Groetjes Annemarjan.

Vanmorgen een nieuwe Q-tec Gold 400Watt voeding gekregen en direct geprobeerd:
Fans gaan allemaal draaien, de Harddisk reutelt, maar verder niks: geen piepjes, geen beeld.

ik heb ook een 3e nieuw moederbord helemaal geassembleerd en in een kast gezet: precies hetzelfde als de andere 3: dus niks!
Wat doe ik fout of is het een hele defecte batch moederborden?

Tsja, zoals ik al schreef, ik kom tientallen mensen op het internet tegen met hetzelfde probleem. Ik neem aan dat je niet drie vergeten bent om afstandsbusjes te plaatsen en het bord niet drie keer sluiting ergens maakt. Ook heb je alle jumpers en kabels nagekeken dus dat zal het waarschijnlijk ook niet zijn, rest mij niets anders dan de conclusie dat het weer brakke kwaliteit is van pcchips.

Ze hebben bij Syntax in elk geval wel een e-mail tech support, misshien die eens mailen met jou probleem.

Ik zal vanavond nog even verder zoeken voor je.

De afstandbusjes heb ik er in. Ik zal voor de zekerheid nog eens proberen of een los bord op een geisoleerde ondergrond het wel doet.

Ik ga zeker ook eens kijken of ik het e-mailadres kan vinden van Syntax.
Met de serie nummers kunnen zij misschien achterhalen of het een slechte productie is geweest.

Voor alle andere suggesties hou ik me aanbevolen.

Overigens is de leverancier bereid om alle 3 borden terug te nemen, maar ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat ik deze 3 borden niet aan de praat kan krijgen.
groeten, Annemarjan.

Het probleem is nog steeds niet opgelost.
De helpdesk van Syntax advideert een Powersupply van tenminste 480watt.
Dat is toch onzin?

ik heb gister een pcchips m861g geinstalleerd. het oude geheugen had ik overgezet: 2x 256 ddr pc2700.

mij is opgevallen dat de tekening in de handleiding volgens mij verkeerd om staat. de tekening van jumper jp1 cmos. ik had aanvankelijk dezelfde problemen als hierboven. totdat ik 1 geheugenbank eruit haalde. daarna kreeg ik bij installatie ( XP kon ik niet voltooien omdat de pc automatisch ging rebooten) bij w2000 een BSOD (blue screen of death oftewel een zware crash met de mededeling het systeem/ geheugen te controleren of een andere videokaart erin te gooien).

volgende dag heb ik nieuw geheugen gehaald: 1x pc3200 512 mb en ik heb geen problemen gekregen met de installatie van xp en daarna.

kortom: de tekening van de cmos in de handleiding zit volgens mij verkeerd voor wat betreft het plaatsen van de jumper op pin 1 en 2 en het geheugen was niet goed. misschien ook het geval in de post.

de reactie is een beetje laat, 3 jaar na dato :o . misschien voor diegenen die net als ik een oud moederbordje hebben aangeschaft en dezelfde problemen krijgen ;) of hebben en er niet uit komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan