• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

syntax voor actieve/geslecteerde afbeelding en verslepen naar cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Hoi,

Ik wil graag een geselecteerde afbeelding verkleinen tot een bepaald formaat en deze verslepen naar een bepaalde cel (bijv A1).
Maar hoe geef ik aan dat ik alleen die geselecteerde afbeelding wil verkleinen (en verslepen).

Als ik een macro opneem, dan noemt excel hem: picture9 o.i.d. nml.

Excel noemt hem niet zo, dat is een naam die een afbeelding bij het invoegen heeft gekregen en dat is de naam die je moet gebruiken om aan dat object te refereren.
Van een cel kan je .Top en .Left ophalen om te gebruiken als coördinaten voor het op de gewenste plek zetten van een afbeelding.

Laatst bewerkt:
Gebruik een variabele en kijk in de VB editor in het scherm 'Locals' wat je zoal kan opvragen/instellen. Kijk hier ook even https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5

Code:
Sub VenA()
  On Error GoTo geen
  Set r = Selection.ShapeRange
    MsgBox r.Type & vbCrLf & r.Name & vbCrLf & r.Top & vbCrLf & r.Left & vbCrLf & r.Height & vbCrLf & r.Width
    Exit Sub
geen:
  MsgBox "geen plaatje geslecteerd"
End Sub

excuses voor de late reactie. Dank voor jullie reacties. Ik kan hier eerst verder mee.
gr,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan