Opgelost syntaxis voor textveld waarbij controle gebeurd of subformulier leeg is

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanRVT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Hallo groep, Schoonheidsprobleemje met mijn titel van een invulformulier; wat is de juiste syntaxis die je moet plaatsen in een textveld zodat er gekeken wordt of het subformulier "Sub_kine_invulformulier_nietRVT" (dat de naam bevat van een persoon) al dan niet leeg is bij het openen van het hoofdformulier. Indien het subformulier leeg is verschijnt er nu #fout in het textveld en graag dus niets of een bericht in de plaats. Moment dat het subformulier data bevat krijg ik netjes de naam van de instelling en de naam van de bewoner.

Hetgeen nu werkt als het subformulier niet leeg is:
Code:
=[Formulieren]![Frm_Instelling]![INaam] & " " & [Formulieren]![Frm_Instelling]![IPlaats] & " RVT Prestaties voor " & [Sub_kine_invulformulier_nietRVT].[Form]![TxtNaamVoornaam]

Heb al onwijs veel dingen gepoogd met iif ...is null of hasdata maar geraak er niet uit.

Je kan dit eens proberen. De functie zet je dan in je IIF functie.

Weer iets nieuws nnz... Ik probeer 't uit, die subform bevat wel ergens numerieke velden waar kan op getest worden.

nnz is de naam die de maker zelf voor zijn functie heeft bedacht. Niemand houdt je tegen als je hem anders noemt :)

oplossing gevonden

Ik kreeg het aan de praat door een Public function toe te voegen aan het hoofdformulier dat checkt dus of het subformulier "Sub_kine_behandelschemaRVT" data bevat
Code:
Public Function SubFormHasNoData(frm As Form) As Boolean
    On Error Resume Next
    SubFormHasNoData = (Me.Sub_kine_invulformulier.Form.Recordset.RecordCount <> 0&)
End Function

In het formulierveld zet ik dan de volgende syntaxis
Code:
=IIf(SubFormHasNoData([Form]);([Formulieren]![Frm_Instelling]![INaam] & " " & [Formulieren]![Frm_Instelling]![IPlaats] & " Kinebehandelschema voor " & [Sub_kine_behandelschemaRVT].[Form]![TxtNaamVoornaam]);[Formulieren]![Frm_Instelling]![INaam] & " " & [Formulieren]![Frm_Instelling]![IPlaats] & " Kinebehandelschema voor ?")

Nu heb ik geen #fout meer als het formulier opstart met een leeg of niet geselecteerd subformulier en verschijnt er een vraagteken waar de naam van de persoon komt als het subformulier wel data bevat.
Wat je al niet moet doen om een ? te krijgen :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan