Syntaxisfout?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsDesmet

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Ik heb een HTML bestand met alleen maar dit:

<SCRIPT type="text/javascript" src="MijnScript.js"></script>

Dit script "Maakt" zelf het document door met document.write alle nodige tags zoals <HTML>, <HEAD>, <BODY> etc... the schrijven.

Als ik het script run met HTML-Kit, zegt hij "Syntaxisfout" op lijn 2 teken 1. Het script werkt echter zeer goed, behalve een onblur argument die in de body tag staat. Hetzelfde geldt voor IE, maar in FF werkt het helemaal niet.

Vanwaar die missende onblur en syntaxfout? Let op: In de body tag staat er ook een onkeypress en die werkt wel!

EDIT: Ik heb eens verder onderzoek gedaan, en heb gevonden dat het ligt aan de onblur en onfocus argumenten. Als ik die verwijder werkt het goed.

Laatst bewerkt:
het lag dan waarschijnlijk aan de quotes die je gebruikte. Slashje ervoor zetten zou kunnen helpen.

Je kunt trouwens ooks met docuement.createElement() een site inelkaar zetten. Das de modernere manier, maar wel een stukje langer. Voordeel is wel dat je dan direct een refrence naar je element hebt en dat je dus element.onfocus = function(e){} kunt gebruiken.

Maarja, je lijkt er al uit te zijn

Tja, eigenlijk ben ik er nog niet uit... want nu kan ik nog steeds niet die onblur en onfocus gebruiken en die heb ik wel nodig... =(

Maar als je denkt dat het ligt aan de quotes, hoe verklaar je dan dat mijn onKeyPress wél werkt?

Maar ja, ik kan natuurlijk ook vanuit Javascript die argumenten toekennen zoals bv.
Code:
document.write("<body>");
document.getElementsByTagName("body")[0].onBlur = "alert(\"OK.\")";

Laatst bewerkt:
Misschien staan de quotes in de onblur en onfocus niet juist, en in de onkeypress wel.
Is moeilijk te beoordelen als niet een stukje van de betreffende code laat zien...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan