sys herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
782
Beste helpers,

Ik wil systeemherstel doen, maar die pakt hij niet op de vetgedrukte datums, ik heb 2 verschillende datums gebruikt maar de comp kan het niet herstellen.

Tot mijn weten geen virussen, heb net gescand, systeemherstel staat aan.

iemand een idee¿

gr. Marcel
 
Het kan zijn dat de oudste herstelpunten weg zijn gevallen omdat er een limiet is aan het maximaal aantal MB's die alle herstelpunten bijelkaar mogen zijn.

- Start
- (Instellingen)
- Configuratiescherm
- Systeem
- Tabblad "systeemherstel"
- Dan selecteer je de C-schijf en klik je op "instellingen"

Daar kan je zien hoeveel ruimte er voor gereserveerd is.
 
Die staat op max.12% en ruimte heb ik zat ...

gr. Marcel
 
Hoi,

Ik heb ook je topic, wat hier staat, gevolgd met je probleem over msconfig. Je had daar een online scan met Kaspersky gedaan, maar probeer het eerst nog 'ns met een andere onlinescanner: hier, hier of hier . Ik ben zelf enige tijd geleden behoorlijk doende geweest met iemand die ook problemen had met systeemherstel, waarvan bleek dat Kaspersky (in dat geval althans) de boosdoener was: >klik<. Blader 'ns door dat topic heen, misschien heb je er wat aan. :)
 
Bedankt voor je antwoord, zal het grondig moet doorspitten.
Dit zal nu niet meer gaan, over kaspersky betreft, daar vond ik wel wat mb,s in mijn software die heb ik dus verwijdert.
Online scan ok, maar gelijk al die mb,s in software kan dus niet.

Het is volgens mij begonnen na de schone installatie en de automatische updates die ook niet echt goed binnen wou komen.
Ook sp2 die ik handmatig eropgezet had voor de updates zou mischien een kwalijk iets kunnen zijn geweest.

Ik zelf weet ff het niet meer, de volgorde¿ of wat dan ook, maar het lijkt of het steeds gekker wordt.

gr.Marcel
 
om het nog gekker te maken , sinds de laatste 2 dagen doe de comp een schijfcontrole bij opstarten. Het zal nu wel niet meer zo zijn, want ik ben al heel de avond met opstarten bezig.

Ik vraag veel van jullie , ik heb daarvoor veel domme dingen gedaan, en via systeemherstel gelukkig kunnen herstellen.

En dan begin je met alles schoon en lijkt alle normale dingen niet te willen werken.

iedereen bij voorbaat dank voor jullie antwoorden en gegeven antwoorden.

gr. Marcel
 
Hoi 1Marcel.

Vraagje: Heb je de orginele cd-rom van Windows Xp? Of is het een OEM versie?

Je hebt op dit moment zo veel problemen met je pc dat mij het verstandig lijkt om de pc te formateren en je OS opnieuw te installeren. Je zei in een ander topic (msconfig) dat een erkend bedrijf een schone installatie heb laten uitvoeren van Xp. Ik zou terug gaan en verhaal gaan halen waarom je zoveel problemen hebt met je pc. Eventueel Garantie nog?
 
Geplaatst door l.slaats.
Hoi 1Marcel.

Vraagje: Heb je de orginele cd-rom van Windows Xp? Of is het een OEM versie?

Je hebt op dit moment zo veel problemen met je pc dat mij het verstandig lijkt om de pc te formateren en je OS opnieuw te installeren. Je zei in een ander topic (msconfig) dat een erkend bedrijf een schone installatie heb laten uitvoeren van Xp. Ik zou terug gaan en verhaal gaan halen waarom je zoveel problemen hebt met je pc. Eventueel Garantie nog?
Dit lijkt me inderdaad ook de verstandigste weg. Lijkt wel alsof er bij de installatie van XP iets grondigs fout gegaan is.
 
Orginele cd xp heb ik, die hebben ze daar ook gebruikt voor de schone installatie.

Of er garantie op zit op de installatie ¿ tja dat zal moeilijk bewijzen , dat iets niet goed gegaan is.

Ikzelf ben na de installatie wel voorzichtig geweest met programma,s erop te zetten. Msconfig langzaam is toen wel gauw opgedoken.

Ik kan het zowiezo wel gaan vragen, maar mijn gevoel zegt dat ik dan gewoon weer een 40 euro moet gaan betalen.

Ik zal nu nog een online scan doen , misschien dat daar iets of niets uitkomt.

gr. Marcel
 
Iedergeval trendmicro heeft niks gevonden.

Dat is een plus punt, wel krijg ik tijdends de scan dat mijn virusscan is uitgeschakeld, terwijl pictogram wel aangeeft als aanstaan. ( antivir guard ).

Dit is dus een nieuw iets de laatste 2 dagen.

Het zal dus wel een format moeten worden .

vr. groet Marcel
 
Hallo 1marcel.

Xp zelf installeren is niet zo moeilijk hoor. Je bespaart €40! Er zijn diverse websites met info hoe je Windows XP stap voor stap kunt installeren inclusief plaatjes om het nog overzichtelijker te maken. Hier een link hoe dat in zijn werk gaat:

http://www.helpd.nl/documentatie/Windows XP.php

Enkele belangrijke dingen als je besluit tot formateren/installatie Windows XP om eerst:

* Back-Up belangrijke gegevens zoals foto's, e.d op CD of diskette b.v.
* Schrijf ook je Computernaam + Werkgroep op. Dit is te vinden onder Configuratiescherm > Systeemeigenschappen > Tabblad Computernaam. Dit i.v.m internetverbinding direct na installatie XP.
*Hou je product key bij de hand (XP CD-rom/hoesje).
*Ga je na installatie XP het internet op zet dan eerst je interne Firewall aan (i.v.m veiligheid).
*Na installatie van XP (schone installatie aanbevolen) en je firewall te hebben ingeschakeld haal dan je eerst je Windows Update's op inclusief SP2. Heb je een telefoonverbinding dan kan dit wel eens lang gaan duren! Een alternatief is dan SP2 (CD) gratis te bestellen bij microsoft of je leent hem bij iemand bij jou uit de buurt, familie, vrienden.
*Installeer een virusscanner na Windows Update.

Heb je nog vragen, stel ze gerust. Daar is Helpmij.nl voor.

Succes :)
 
Laatst bewerkt:
Voor ik het vergeet!

Lees vooral de handleiding goed door die in de doos zit van je Windows XP CD-rom.
 
Ben nog niet toe aan een format, maar heb een beetje lopen zoeken in logboek .

Dit wordt dus aangegeven in logboek (systeem) bij opstart van msconfig dat gem. 2 minuten duurt.

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Disk
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7
Datum: 27-9-2005
Tijd: 21:47:39
Gebruiker: n.v.t.
Computer:
Beschrijving:
Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 03 00 68 00 01 00 b6 00 ..h...¶.
0008: 00 00 00 00 07 00 04 c0 .......À
0010: 00 01 00 00 9c 00 00 c0 ....?..À
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 ee 4c b9 00 00 00 00 .îL¹....
0028: 74 d9 02 00 00 00 00 00 tÙ......
0030: ff ff ff ff 01 00 00 00 ÿÿÿÿ....
0038: 40 00 00 84 02 00 00 00 @..?....
0040: 00 20 0a 12 40 03 20 40 . ..@. @
0048: 00 00 00 00 0a 00 00 00 ........
0050: 00 00 00 00 40 44 50 82 ....@DP?
0058: 00 00 00 00 e0 58 50 82 ....àXP?
0060: 02 00 00 00 77 a6 5c 00 ....w¦\.
0068: 28 00 00 5c a6 77 00 00 (..\¦w..
0070: 08 00 00 00 00 00 00 00 ........
0078: f0 00 03 00 00 00 00 0b ð.......
0080: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0088: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........


ik heb ook gekeken bij de link van windows maar die geeft niks aan .

Misschien dat iemand hier wijs uit wordt en wat meer kan begrijpen over dit probleem.

gr. Marcel
 
ff de vraag weer onder de aandacht, voordat ik over ga naar een format, wil ik nog wat dingen onderzoeken.

In het logboek komt dit voor :Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk0\D.

Weet iemand wat het precies betekent¿

vr. groet Marcel
 
Bedankt voor je antwoord l.Slaats.

Ik ga dit morgen ff doen, ik heb ondertussen ook een email gestuurd naar het bedrijf waar de installatie is gedaan.

Uitgelegd etc, en of het nog in een garantie valt mocht ik overgaan tot format.

gr. Marcel
 
ps.

ik zit ook te denken richting sp2, nl. na de schone installatie heb ik sp2 erop gezet en zo verder willen gaan met verdere proggies.
Ook gelijk daarna een windows update gedaan, die helaas vast liep maar deze handmatig erop kunnen zetten.

Misschien is daar ook iets al verkeerd gegaan.
Zo je ziet het kan alle kanten opgaan.... zit zelfs te denken om sp2 te verwijderen en dan kijken of het beter gaat.

gr. Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan