Sys.INI verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Hallo,

Vanmorgen start ik mijn pc op. Kan niets met mijn keyboard of muis doen. Heb via netwerk en tekentablet msconfig kunnen starten. Blijkt dat onder SYSTEM INI alles leeg is?

Heeft iemand hier een verklaring voor?
En hoe eventueel te herstellen. Systeem herstel had geen eerdere hersteldatum. Overheen installeren lijkt mij de enige optie.

Als het goed is heb je een backup van system.ini
C:\WINDOWS\pss\system.ini.backup

Bedankt voor het antwoord. Het bestand heb ik gevonden. Nu weet ik alleen niet hoe het terug te zetten. Het vraagt dus om een programma om mee te openen?

Ik heb het bestand geopend. Er staan naar mijn idee te weinig gegevens in.

Hoe moet ikhet bestand terugzetten is mijn volgende vraag. Ik heb al een en ander geprobeerd maar zonder resultaat

System.ini is helemaal niet belangrijk voor Windows XP. Wordt alleen gebruikt voor compatibiliteit met oude 16-bits programma's. Er staan bij mij een paar regels (totaal 12) met een wave en timer vermelding plus 5 regels over fonts. Als je dat bestand weglaat zou Windows gewoon moeten starten.
Wil je het toch terugzetten, geef dan de oude een andere naam (of verwijder het als er toch niks in staat), kopiëer vervolgens de system.ini.backup naar de Windows directory en hernoem het naar system.ini

Ja dat is wat er bij mij dus ook ongeveer in staat. Dus dan zou het probleem met mijn keyboard(draadloos) ergens anders aan moeten liggen. Ik kan doordat het niet werkt ook niet in de Bios setup of zo komen.
De baterijen zijn vol. Het lijkt aan de aansluiting op de computer te liggen. Mischien heb jij nog een tip?

In ieder geval bedankt voor je antwoorden. Ik begrijp dat sys.ini van weinig belang is.

Probeer een ander toetsenbord, of misschien zelfs een USB-toetsenbord te gebruiken. Als de PS/2 poort defect is, dan valt er natuurlijk weinig meer met een gewoon toetsenbord uit te spoken (behalve een PS/2 naar USB converter gebruiken om hem op de USB poort te zetten).

Opgelost

Het werd wel herkend aan de PS2 poort. Dus zou dat in orde moeten zijn.
Na van alles proberen, o.a. nieuwe drivers geupdate. in apparaatbeheer verscheidene malen de muis en het keyboard verwijderd te hebben en de computer verscheidene malen opnieuw opgestart te hebben, doen keyboard en muis het weer.
Wat er precies de oorzaak van is: ik heb online een virusscan gedaan en er werde 2 soorten vrussen gevonden:
JAVA_BYTVERIFY.A
JAVA_NOCHEAT.A
Het zegt mij allemaal niets maar misschien iemand anders wel.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden Binary!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan