sys. start niet meer op na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thegreenhunter

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2003
Berichten
87
Hallo mensen, ik heb een groot probleem, namelijk na een udate van mijn moederbord vanmiddag was er uiterlijk nog niets aan de hand. Afgesloten net weer aangezet en het enige wat er gebeurt is : ik hoor mijn hd iets kraken, waarna ik korte snelle pieptoontjes hoor. Het zijn niet die pieptoontjes die Toetje had. Ook kon ik op die piepsite die Tiborv? in dat topic aanraadde niets vinden.
Ik heb update gedaan van chipset en van onboard geluid (via 97) met behulp van Live Update van MSI.
Ik heb ook een biosupdate gedownload maar niet laten draaien bij mijn weten.
Mijn computer doet dus nu helemaal niets meer. Weet iemand er aub meer van? Ben er behoorlijk ziekjes van.

Als ik mijn geheugen eruithaalde (1x 256 sdram met 133, 2x64 sdram met 133) en verving door 1x 32 met 100 hoorde ik de piepjes niet meer maar voor de rest geen resultaat.

Ik weet dat het een lang verhaal is maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

bvd

Hunter
 
Heb je niet per ongeluk je Bios geflasht?
Dan is er weinig hoop meer wanneer dit fout is gegaan.

Hoop voor jou dat dit niet gebeurt is.
 
Sigma, ik heb wel met Live update dat .exe bestand gedownload om mijn bios te flashen samen met nog 2 .exe bestanden. nl via 97 en chipset. Ik heb zelfs nog in bios gekeken of ik bios-protection kon uitzetten, maar kon dat niet vinden.
Ik heb moederbord MSI K7T Turbo Limited Edition, misschien kan dat ook niet met dit moederbord?
Als ik geflasht heb wat is er dan allemaal mis en kan ik dit op de een of andere manier weer resetten?
Groet

Hunter
 
Hebben jullie enig idee of en hoe dit te herstellen is?
In ieder geval eerst maar zonder alles opnieuw te installeren? Ik hoop dat dit mogelijk is, en anders moet het maar weer.....:confused:
 
Lees dit eens door.

Een hoop van je vragen worden dan beantwoord.
 
Reset voor de zekerheid je Bios eens.
Dit doe je door voor een minuut of tien je moederbord batterij eruit te halen en de stroom er volledig af.
Het kan ook zijn dat je moederbord een "CMOS Clear" jumper heeft om het Bios te resetten.(zie handleiding)
 
Niks lijkt te lukken. Ik denk dat ik het moederbord maar moet afschrijven. Crash, battery verwijderd maar helaas.
hij blijft dezelde snelle toontjes eruitgooien. Beeldscherm start ook niet op.
Maar nu het volgende, ik denk dat het verstandig is dat ik hier door ga?
Ik heb hier nog een compaq deskpro liggen met intel pentium 3 1000 mhz. Gekregen dus nog hoop voor mijn 2 harde schijven. Maar als ik de opstartschijf aansluit op dat systeem doet ie helemaal niks. Aangezien ik dat nog nooit gedaan heb, zal ik wel weer wat over het hoofd zien. De cd van XP start op ziet ook de harde schijf, maar de schijf start dus niet op. Terwijl de Compaq de schijf ziet en ook zegt dat er XP op staat.
Hebben jullie een idee?
BVD
Hunter

noot: de schijf hoor ik dus wel maar zodra ie XP moet starten is het afgelopen.
 
ga ander mobo halen, de bios is kapot.
Compaq probleem opgelost. Maar gewoon opnieuw geinstalleerd.
Bedankt voor het reageren.

groet
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan