sysk4.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokeecht

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Hallo allemaal , allereerst wens ik jullie een gelukkig en gezond 2004 toe.
Ik heb een vraagje met betrekking tot Windows2000.
Ik heb sinds een 1 jaar een PC waar Windows 2000 op draait,zonder problemen te verstaan. Deze PC gebruik ik om al mijn dingen op te doen die vertrouwelijk zijn { dus niet aangesloten op Internet }
Op deze PC staat wat software en wat programmeer programma's zoals Delhpi en Visual Basic.
Na een aantal dagen te hebben aangestaan heb ik er een screensaver erop gezet [ niet besmet ] en nog wat andere dingen zoals wat MP3 file,s enz.
Toen ik gistern de PC opnieuw ging opstarten omdat ik wat meer geheugen wou vrijmaken, kreeg ik de volgende melding van een pop-up die zich 10 tot 20 keer over mijn scherm beweegd met de volgende melding :

Acces violation at adress 00473902 in module 'sysk4.exe; read of adress 00000002c.

Met een "process killer" kan ik dit process stoppen maar na opnieuw te hebben opgestart komt die pop-up weer steeds terug.
Via de zoek optie staat die "sysk4.exe ( 624 kb )in mijn winnt directory.
Ik zou graag willen weten waar die melding vandaan komt, en of ik dit betand zo maar kan verwijderen .

Dit sysk4.exe bestand is geen virus of worm of trojan horse.
Op heb het bestandje al laten scannen op mijn werk en op een andere PC . [ op diskette gezet ]
Ik heb namelijk via google al eens gezocht naar sysk4.exe
en ze is inderdaad een trojan met die naam maar de groote van het bestandje komt ook niet overeen met het bestandje wat ik heb.

Omdat ik het bestandje ook niet direckt wil verwijderen
zou ik graag willen weten waar deze foutmelding vandaan komt en waarom ik deze foutmelding op mijn scherm verschijnt.

Wie o wie kan me helpen , omdat ik niet wil formateren en ook het bestandje niet wil verwijderen.

Ben zeer benieud naar een goed antwoord .

Alvast hartelijk dank !!!!

Ook de beste wensen voor 2004 :) Ik heb de vraag van overige software verplaatst:)

Ik ben net even aan het zoeken geweest op mijn laptop met win2k pro maar kan het door jou genoemde bestand niet vinden.
Dus hoort het volgens mij dan ook niet thuis in win2k.

hallo

ja dat jij dat bestandje niet kan vinden dat zou best kunnen , want het kan ook een bestandje zijn van een of andere software aplpicatie die ik heb draaien.

Maar even goed dank voor je bericht

Tja, het lijkt mij toch ook een trojan (hoewel je het ontkent). Staat:

"Webadmin"="C:\Windows\Sysk4.exe"

in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Wat staat er trouwens bij eigenschappen van dat bestand?

Groetjes,
Bennie

geen trojan

Hallo allereerst weer bedankt voor de reply's maar sommige mensen kunnen schijnbaar niet lezen, want zoals ik al eerder schreef , handeld het zich niet om deze trojan.
Mijn bestand [ sysk4.exe ] is 624 kb in size , en het bestand op de pagina van Symantec is 636,416 bytes.
Ik weet wel dat virussen bestanden kunnen besmetten waardoor de sice gaat toenemen , maar dus niet in dit geval.
Verder vertelde in hierboven ook al dat ik het bestand het gescant op mijn virusscanner en ook op mijn bedrijf waar ik werk.
Aangezien ik iets meer verstand van virussen heb , maar toch voor de zekerheid een scan heb laten laten uitvoeren is het dus niet de trojan van Symantec.

Maar goed, ik neem niemand verder iets kwalijk, maar
zou wel graag zien dat niet iedereen een reply gaat geven op iets wat ik al heb uitgelegd.

Groetjes Jo

Verder voor Bennie : nee ook in het register staat deze vermelding niet en bij eigenschappen van sysk4 staat verder ook geen info over het bestand of een maker of fabrikant of versienummer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan