Sysprep hoe werkt het precies voor XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooy29

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
296
Ik zou graag een copie van mijn harde schijf (XP) willen maken met sysprep.

Ik heb dit tooltje uitgevoerd maar ik kan nergens aangeven waar hij de installatie neer moet zetten (zodat ik deze op dvd kan branden) zodat ik hem later kan gaan gebruiken.

Mijn dezelfde pc werd direct opnieuw geinstalleerd bij opstart, maar dat was niet mijn bedoeling.

Hoe moet het precies?
 
Je moet sysprep uitvoeren op de PC vanwaar je een image gaat maken.
De sysprep zal alle PC gerelateerde zaken wegnemen: PC naam, users, GUID's, ... In die sysprep kun je ook nog allerlei commands meegeven. De wizard van sysprep is hiervoor echt gemakkelijk te gebruiken.
Als je de sysprep finish zal de PC, zal sysprep zijn werk beginnen te doen en de PC afsluiten.

Het is dan de bedoeling de PC dan direct daarna op te starten met een image programma (PQI, ghost, ...). Zo is de image volledig clean van PC gerelateerde zaken.

Op een image van een partition te maken, moet je een extra partition op je harde schijf hebben, of een ander extern medium.

De image die gemaakt wordt (met ghost een .gho bestand) kun je dan op DVD zetten. Let ervoor op dat je deze DVD dan wel nog bootable moet maken. Je kunt de image natuurlijk ook gebruiken met specifieke client deployment software zoals bv. Altiris, LANdesk, ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan