Systeem advies gevraagd dev PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenDev

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Berichten
7
Hoi,

Ik ben weer eens toe aan een nieuwe pc, die ik voor de volgende dingen wil gebruiken
1) via hdmi kabel films en series op m'n tv kijken
2) software ontwikkeling (visual studio 2008)
3) internetten en mailen

Ik wil Vista 64 bit gaan draaien.

Dit is wat ik heb samengesteld (bij alternate)
Iemand ideeen of ik hier goed aan doe?

- CPUs Socket 775 Core 2 Quad Intel® Core™ 2 Quad Q9550 4x 2833 MHz, 2x 6144 kB, 1333 MHz, Yorkfield link
- Moederborden Socket 775 Asus P5E-V HDMI link
- Geheugen DDR2-800 Kingston HyperX 4 GB DDR2-800 Kit 4096 MB, CL5 5-5-15, 2 stuk(s), PC2 6400 link
- Harddisks 3,5 inch SATA Hitachi Deskstar 7K1000 1.000 GB, 8,2 / 32 / 7200 link

Verder zit er een brandertje in en een coolermaster kast en voeding.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou er een licht videokaartje bij doen. Deels om de cpu een beetje te ontlasten en deels omdat ik wat meer vertrouwen heb in losse graphics dan in onboard.
Ik denk dan aan een kaartje van 30-40 euro ofzo.

En dat kan je weghalen bij je moederbord: Dat kan dan goedkoper. (met nieuwere chipset)
 
Laatst bewerkt:
Probeer inderdaad b.v. een HD2600XT op de kop te tikken, ideale kaart voor dat soort toepassingen!

AMD's HD 2600 XT is a solid card that feels quite mature and works rock stable. Performance is a bit less than what I expected, especially to the X1xxx products the speed difference is quite small. On the other hand you get several new features like DirectX 10 support and the wonderful UVD high-definition video decode acceleration. Unlike NVIDIA's GeForce 8 Series, AMD gives you the whole multimedia package which consists of HDMI + Audio + HDCP.
While gaming performance of the HD 2600 XT is generally a bit slower than the GeForce 8600 GTS, the price is lower as well. In this market segment price is often more important than a few percent more or less performance.
The cooling solution of the 2600 XT works well, temperature controlled fan speeds keep the fan noise at a minimum. If you have a CrossFire capable motherboard you may run two HD 2600 XT cards in CrossFire, which should give you a healthy performance boost for a low price.

Bron: http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/HD_2600_XT/1.html
en eh... ik heb hem zelf ook, bij b.v. Azerty 43,- euro nieuw!
 
ok. zat ff te zoeken, wil namelijk liefst passief gekoelde, dat gezoem is niks ;)

kwam deze tegen:
Asus EAH3450/DI/256M link

verder nog een overzichtje van passief gekoelde: link

Ohja, misschien niet onbelangrijk.. Ik heb een tijdje een kaart met HDMI uitgang gehad, maar die is overleden.
Wat deze echter had, is een audio-in, zodat ie het geluid kon meesturen door de hdmi kabel. Als ik nu naar die Asus EAH3450/DI/256M zit te kijken, zie ik geen audio-in? of zit dat er altijd op?

Nog suggesties voor een ander moederbord als ik een losse videokaart neem?
 
Laatst bewerkt:
hmm, jullie reageren sneller dan ik m'n bericht edit ;)

Nog ff voor de zekerheid, dit had ik erin geedit:
Ohja, misschien niet onbelangrijk.. Ik heb een tijdje een kaart met HDMI uitgang gehad, maar die is overleden.
Wat deze echter had, is een audio-in, zodat ie het geluid kon meesturen door de hdmi kabel. Als ik nu naar die Asus EAH3450/DI/256M zit te kijken, zie ik geen audio-in? of zit dat er altijd op?
 
Hoi,

Ik ben weer eens toe aan een nieuwe pc, die ik voor de volgende dingen wil gebruiken
1) via hdmi kabel films en series op m'n tv kijken
2) software ontwikkeling (visual studio 2008)
3) internetten en mailen

Ik wil Vista 64 bit gaan draaien.

Dit is wat ik heb samengesteld (bij alternate)
Iemand ideeen of ik hier goed aan doe?

- CPUs Socket 775 Core 2 Quad Intel® Core™ 2 Quad Q9550 4x 2833 MHz, 2x 6144 kB, 1333 MHz, Yorkfield link
- Moederborden Socket 775 Asus P5E-V HDMI link
- Geheugen DDR2-800 Kingston HyperX 4 GB DDR2-800 Kit 4096 MB, CL5 5-5-15, 2 stuk(s), PC2 6400 link
- Harddisks 3,5 inch SATA Hitachi Deskstar 7K1000 1.000 GB, 8,2 / 32 / 7200 link

Verder zit er een brandertje in en een coolermaster kast en voeding.

Je kan het beter nog anders doen.
Met een pc samenstellen moet je echt op een heleboel dingen letten. Die kan ik wel netjes voorschotelen, ik kan trouwens zelf ook wel een leuke pc samenstellen die GOED gaat werken met elkaar.

Onboard videokaart is inderdaad altijd prut in vergelijking met de PCI-E 2.0 kaartjes.
Zag dat er een 2.0 slot op zat dus ga voor een (lichte videokaart) ASUS EN8600GT of een ASUS EN8800GT. Dit omdat het ook PCI-E 2.0 kaartjes zijn die 5Gigabit/seconde op gaat leveren ipv. de 2.5Gigabit/seconde. Deze heeft ook DVI aansluitingen achter. Kost wel wat meer, maar je hebt er echt een perfecte kaart aan waar je nog een aantal jaren mee door kan. Deze kaarten kunnen ook een hoge resolutie aan die je nodig gaat hebben met aansluiting op een groot tv scherm. Je moet er wel rekening mee houden dat je ook de kabel erbij moet hebben, DVI naar HDMI, die gaat nog wel zo'n 60 euro kosten. HET merk ervoor is Monster-Cables.

Je hebt er een goed processortje bij genomen waar ik weinig op aan te merken heb.

Ga wel voor een andere HDD, die van Samsung Spinpoint F1 HD103UJ 1000GB is perfect en op de markt 1 van de beste. Of een Seagate Baracuda IV. Kosten zijn ook ongeveer hetzelfde.

Geheugen: Corsair PC6400 DDR2 4-4-4-12. 4Gigabyte, kosten ongeveer 75 euro.

Wil je je pc ook een niet al te veel geluidmakende pc maken. Neem er dan ook een Passieve CPU koeling bij die vanaf de 25 euro op de markt zijn. Bijvoorbeeld een stille is de Arctic Cooling Freezer Pro 7. Deze staat in de middelmoot, aangezien je niet gaat overclocken voldoet deze aan je eis.

Je voeding is ook voor jouw pc voldoende.

Wat ze hierboven zeiden over je videokaart klopt niet of ze hebben je bericht niet goed gelezen. Maar daar helpen ze je wel bij met je pc te verknoeien. Je wilt mooi beeld, dan gaan we daar ook voor en niet met de goedkope rotzooi waar je echt last mee gaat krijgen.

Wil je meer weten, me e-mailadres staat hieronder. Hoor het van je als je meer informatie nodig hebt. mvg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan het beter nog anders doen.
Met een pc samenstellen moet je echt op een heleboel dingen letten. Die kan ik wel netjes voorschotelen, ik kan trouwens zelf ook wel een leuke pc samenstellen die GOED gaat werken met elkaar.

Onboard videokaart is inderdaad altijd prut in vergelijking met de PCI-E 2.0 kaartjes.
Zag dat er een 2.0 slot op zat dus ga voor een (lichte videokaart) ASUS EN8600GT of een ASUS EN8800GT. Dit omdat het ook PCI-E 2.0 kaartjes zijn die 5Gigabit/seconde op gaat leveren ipv. de 2.5Gigabit/seconde. Deze heeft ook DVI aansluitingen achter. Kost wel wat meer, maar je hebt er echt een perfecte kaart aan waar je nog een aantal jaren mee door kan. Deze kaarten kunnen ook een hoge resolutie aan die je nodig gaat hebben met aansluiting op een groot tv scherm. Je moet er wel rekening mee houden dat je ook de kabel erbij moet hebben, DVI naar HDMI, die gaat nog wel zo'n 60 euro kosten. HET merk ervoor is Monster-Cables.
Wat heb je nu aan een 8800GT in een computer die STIL moet zijn. Ga de reacties eens lezen!

Je hebt er een goed processortje bij genomen waar ik weinig op aan te merken heb.
Nee dat moest er nog bij komen...

Ga wel voor een andere HDD, die van Samsung Spinpoint F1 HD103UJ 1000GB is perfect en op de markt 1 van de beste. Of een Seagate Baracuda IV. Kosten zijn ook ongeveer hetzelfde.
WD heeft ook nog een goede. Das de snelste op dit moment.

Wil je je pc ook een niet al te veel geluidmakende pc maken. Neem er dan ook een Passieve CPU koeling bij die vanaf de 25 euro op de markt zijn. Bijvoorbeeld een stille is de Arctic Cooling Freezer Pro 7. Deze staat in de middelmoot, aangezien je niet gaat overclocken voldoet deze aan je eis.
Das geen passieve koeler. Passief betekent zonder fan.....

Wat ze hierboven zeiden over je videokaart klopt niet of ze hebben je bericht niet goed gelezen. Maar daar helpen ze je wel bij met je pc te verknoeien.
Wat *** je nu stom,. zonder enige onderbouwing.
Ja, dit schiet even in het verkeerde keelgat. Ondanks dat ik weet dat je 100% niet mij bedoeld.

Je wilt mooi beeld, dan gaan we daar ook voor en niet met de goedkope rotzooi waar je echt last mee gaat krijgen.
Daar ga je geen last mee krijgen.

Wil je meer weten, me e-mailadres staat hieronder. Hoor het van je als je meer informatie nodig hebt. mvg.
Ja jij wil geld verdienen aan een forummer....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Onboard videokaart is inderdaad altijd prut in vergelijking met de PCI-E 2.0 kaartjes.
Zag dat er een 2.0 slot op zat dus ga voor een (lichte videokaart) ASUS EN8600GT of een ASUS EN8800GT.

We zijn het over het algemeen gelukkig altijd eens, alleen in dit geval op 1 puntje niet. De HD2600XT is voor gevraagde toepassingen toch meer geschikt dan de 8600GT.
Wanneer je het tenminste niet over gamen hebben en tevens kijkent naar de prijs/kwaliteits verhouding.

Die 8800GT is uiteraard een ander verhaal:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haha, okey m8.
Ik snap best dat je nu ontzet bent. Maar hij wilt groot beeld hebben via een HDMI kabel op een PCI-E 2.0 slot. Daar moet dus een PCI-E 2.0 videokaart in. Waarom ga je rotzooien met een mindere videokaart terwijl deze meneer de pc waarschijnlijk dagelijks gaat gebruiken. Daarnaast wilt deze meneer een Quad Core die best goed in de ranglijst staat en dan ga je er goedkope dingen bijzetten om de prijs te onderdrukken.

Je kan het best zo mooi vertellen zodat je je gelijk gaat halen en ik ben hier op advies te geven en meer niet. Maar ik weet dat het om meer dan alleen de onderdelen gaat. Het moet ook kloppen, Ik weet wat een passieve koeler is, had ook de Coolermaster Z-600 op kunnen noemen of de beste van Scyther.

Je kan wel een SNELSTE van het moment HDD hebben, maar dat is niet waar wat je zegt. De snelste zijn die met een SAS aansluiting. WD maakt een hoop herrie en hebben een lage levensduur. Zijn wel lekker goedkoop, ik zou me er ook aan houden vriend.

Je kan op een EN8800GT een passieve koeler op zetten.

Maar vriend, ga je gang met je nutteloze informatie. Het klopt van geen kant wat je zei en ik zal het onthouden. laterz
 
hmm, jullie reageren sneller dan ik m'n bericht edit ;)

Nog ff voor de zekerheid, dit had ik erin geedit:
Ohja, misschien niet onbelangrijk.. Ik heb een tijdje een kaart met HDMI uitgang gehad, maar die is overleden.
Wat deze echter had, is een audio-in, zodat ie het geluid kon meesturen door de hdmi kabel. Als ik nu naar die Asus EAH3450/DI/256M zit te kijken, zie ik geen audio-in? of zit dat er altijd op?
Weet ik niet. Volgens mij niet.
Ik weet wel dat die HD4550 het wel heeft. Ik denk dat deze echt binnen 2 weken wel leverbaar is.
Ik weet niet voor welke prijs. Maar het zal vast minder zijn dan voor de HD4650 en die kost 60 euro.
Dus 40-50 euro moet toch wel haalbaar zijn.
 
Maar hij wilt groot beeld hebben via een HDMI kabel op een PCI-E 2.0 slot. Daar moet dus een PCI-E 2.0 videokaart in.

Weer het verhaal van de klok en de klepel...

Dat is helemaal niet nodig. Elke PCI-e kaart draait gewoon op een PCI-e 2.0 slot en het verschil zal niemand merken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
haha, okey m8.
Ik snap best dat je nu ontzet bent. Maar hij wilt groot beeld hebben via een HDMI kabel op een PCI-E 2.0 slot. Daar moet dus een PCI-E 2.0 videokaart in. Waarom ga je rotzooien met een mindere videokaart terwijl deze meneer de pc waarschijnlijk dagelijks gaat gebruiken. Daarnaast wilt deze meneer een Quad Core die best goed in de ranglijst staat en dan ga je er goedkope dingen bijzetten om de prijs te onderdrukken.
Zoals je kan lezen heb ik niets gezegd over die HD3450.
Gewoonweg omdat ik het nieuwsbericht over die andere WEL geschikte kaart aan het zoeken was. (en of ie al leverbaar is)
Het is prima dat je aangeeft dat het niet de beste keuze is die mogelijk is. Je kan dat alleen ook zeggen zonder andere mensen af te kraken. En zo goed is je eigen kennis ook niet. Ik zeg niet dat je niet weet waarover je praat, maar er is nog genoeg wat jij en ja ook ik nog te leren hebben. En dus geen zinnen als 'Maar daar helpen ze je wel bij met je pc te verknoeien.' typen.

PCI-e 2.0 heeft daar niets mee te maken. De huidige kaarten (althans in dit prijsniveau) zitten volgens mij nog lang niet op de grens van wat PCI-e 1.0 kan.
Uiteindelijk gaat het om de prestaties van de kaart en niet om welke poort gebruikt wordt.

Je kan het best zo mooi vertellen zodat je je gelijk gaat halen en ik ben hier op advies te geven en meer niet. Maar ik weet dat het om meer dan alleen de onderdelen gaat. Het moet ook kloppen, Ik weet wat een passieve koeler is, had ook de Coolermaster Z-600 op kunnen noemen of de beste van Scyther.
Die kunnen inderdaad wel passief. Althans. Ik weet niet of de Q9550 passief kan. Maar ik heb gelezen dat er processors passief kunnen draaien op bijv die Z-600.

Je kan wel een SNELSTE van het moment HDD hebben, maar dat is niet waar wat je zegt. De snelste zijn die met een SAS aansluiting. WD maakt een hoop herrie en hebben een lage levensduur. Zijn wel lekker goedkoop, ik zou me er ook aan houden vriend.


Je kan op een EN8800GT een passieve koeler op zetten.
Kan. Maar het is hoe dan ook geen zuinig beestje.

Maar vriend, ga je gang met je nutteloze informatie. Het klopt van geen kant wat je zei en ik zal het onthouden. laterz
Nee jouw onderbouwing klopt helemaal.....

Jij mag andere mensen aanvallen, maar als andere mensen jou op je fouten wijzen dan geef je niet thuis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou, ik ben in iedergeval wat verder geholpen.
Kreeg van een collega nog een fijne tip:

http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/reviews/

Ik wacht nog even op het uitkomen van die kaart die hierboven werd genoemd, en hak dan de knoop door.

De 1e is er. Maar de prijs valt mij erg tegen en deze versie van de kaart is nog niet passief:
http://tweakers.net/pricewatch/223995/asus-eah4550-di-512md3.html

De HD4350 is wel passief. En heeft ook audio over HDMI:
This hardware is currently where it's at for HTPCs. Both the 4550 and 4350 support 8-channel LPCM over HDMI. For the HTPC user, this makes these cards a great combination audio and video solution that is cheap, flexible, quiet/silent, and fully capable of accelerating video playback and passing high quality audio out to your sound system. Honestly, getting a $40 sound card isn't something some people think twice about, but with the added benefit of video decode acceleration these new parts should be fairly attractive to the HTPC crowd.
http://www.salland.eu/product/68319...lent-512-mb-pci-e-16x-90-c1ch10-j0uan00z.html

nadeel HD4350:
AMD states that while both the 4550 and 4350 support full hardware Blu-ray decode acceleration, the 4350 may not be able to fully accelerate a high bitrate 2nd stream for picture in picture scenarios. We didn't have the opportunity to test this on our 4350 but we'll be following up with more HD decode tests in a future HTPC article. Both GPUs should decode a single stream 1080p Blu-ray movie without any issues, offloading 100% of the decode pipeline to the GPU; we confirmed that the 4550 works as expected and we're assuming the 4350 is the same given that the hardware is identical.
Maar ja: ga je dit doen?


alternatief: http://www.salland.eu/product/65421...-passive-512-mb-pci-e-16x-xne-9400t-td51.html
 
Laatst bewerkt:
Nee, gewoon divx'je of dvdtje afspelen, verder niks speciaals.
Dus dikke kans dat het die HD4350 komt.. even wachten tot ie er is, kijken wat ie kost.
 
oh, kon 'm nog niet vinden op pricewatch..
maar idd linkje naar salland, maar is nog niet leverbaar.. wacht ff tot ie bij alternate is, kan ik de hele zooi in 1 keer bestellen.
 
Wat is nou eigenlijk je budget voor het totaalplaatje inclusief Windows & Assemblage?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan