Systeem beheer problemen ?? :|

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
Beste helpmijers,,

ik heb weer een hele waslijst met errors en problemen :(
waarschijnlijk zullen mensen via google ook snel hier terecht komen met een probleem:p
het lijkt of ik tegenwoordig niks meer met het systeem mag doen, van de computer zelf,
alle functies die te maken hebben met het systeem lijken geblokkeerd te worden

zo heb ik een aantal voorbeelden..

wanneer ik naar start > uitvoeren > msconfig gebruik, krijg ik helemaal niks.. geen melding helemaal niks...

regedit werkt wel..




Ook kan ik in het services.msc beheer niks doen. alles word geblokeerd met een error
zo wou ik een proces van de printer spoolsc.exe stoppen, en blokkeren, hier kreeg ik de volgende melding mee... (heb dit proces wel kunnen stoppen, maar dat is ook het enige)
errorservicesmsc.png







ook als ik bijvoorbeeld naar:
Start > Programma toegang- en Instellingen ga krijg ik de volgende foutmelding.
progerrors.png



ik heb gewoon administratie rechten op mijn pc, en ben hierbij ook enige gebruiker.


heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is, ik vind het een beetje vervelend worden (heb dit probleem al aantal weken/maand)




ik heb met ccleaner even de opstart lijst naar voren gehaald.. hier de processen waarvan ccleaner zegt dat deze worden gestart..
startop.png






als ik de programma lijst bij ccleaner open, en hier een bestand wil verwijderen rijg ik de volgende error: (dit is trouwens NIET bij ALLE programma's, sommige kan ik wel normaal verwijderen)
(hier gebruik ik als voorbeeld Sony USB driver)
nietverwijderen.png






Als ik een aplicatie via een uninstaller wil verwijderen krijg ik een (in dit geval Winamp Aplicatie Detect)
nsis.png





en als ik een aplicatie als Firebird wil verwijderen krijg ik de volgende melding:
deleteerror.png




ik heb gister mijn pc na gescand met Comodo Internet Security en met Maleware byte anti-maleware geen ernstige resultaten...

ik hoop dat iemand me kan helpen....:confused:

Mvg, Remco!
 
Laatst bewerkt:
Ga eens naar gebruikersaccounts -> Jouw account -> Type account.

bedankt voor je reactie,

zoals ik zei heb ik volgens mijn pc gewoon Administratie rechten...
adminc.png


de reactie van een schone installatie zag ik ook al aankomen, en dit keer wil ik geen schone installatie, ik heb veel software en programma's ingesteld en geconfigureerd naar mijn wensen... vandaar deze waslijst met fouten en errors :confused:
ook andere computer gebruikers zullen deze fouten misschien tegen komen, en hopelijk kunnen ze met deze thread de problemen oplossen!

Mvg, Remco
 
probeer eens of je een systeem herstel naar een vroegere periode kan maken
als ik op google zoekt schijnen ook veel mensen na een systeem herstel weer gewoon te kunnen werken. :)
Heb je echter systeem herstel uit geschakeld dan ben je heel erg ver van huis .. en te dichtbij voor nieuwe schone XP installatie
 
Ja systeem herstel zit er helaas niet in,

heb al weer een klein probleempje gevonden,
ook automatische mappen openen doet hij niet meer,

als je een download met utorrent klaar hebt, komt er zo'n ballonnetje als je erop klik opent normaal de root map van de download.. maar ook dit werkt niet meer (rechtermuis > Open bijbehorende map werkt ook niet)

dit is dan niet zo'n groot probleem, maar toch hoort het niet zo...

ik wil geen herinstallatie van windows of een systeem herstel,
dit kan toch niet zomaar ineens komen? (omdat Windows even zin heeft zijn klanten te pesten :confused:)

dit moet toch op te lossen zijn :confused::confused:

Mvg,
 
Zo een paar mogelijkheden:
1. http://support.microsoft.com/kb/555175
2. http://support.microsoft.com/kb/942288
Die eventueel installeren in Veilige modus als het in 'gewone' modus niet lukt.
3. http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl;315353&x=9&y=13
4. Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het knopje Policies.
Laat alle gevonden policies aangevinkt, en druk op Remove. Ze worden dan verwijderd.
Ga terug naar het hoofdmenu van Dial-a-fix, druk op het 'hamertje', kies voor Repair Permissions en druk op Go

Eventueel moet je bovenstaande instructies in volgorde wat mixen (of hier en daar opnieuw proberen) om resultaten te boeken.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Nog 2 mogelijkheden:
Systeembestanden herstellen.
a. Check eerst welk Service Pack er in je XP is geïntegreerd: Start -> Uitvoeren -> winver
b. Daarna
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Hierbij heb je een XP CD nodig van hetzelfde Service Pack niveau als je nu in XP hebt (uitgezocht via stap a.)

Als je zo'n XP CD nog niet hebt, kun je die relatief gemakkelijk maken:
1. Maak een map in de hoofdmap van C: die je noemt: XPSP. Open die nieuwe map ook voor stap 2.
2. Kopieer de inhoud (incl. submappen) van de XP cd naar die map van 1.
Er moet dus vanaf dan (o.a.) een map C:\XPSP\i386 bestaan.
3. Integreer SP2 of SP3 op de volgende manier (ik ga van de NL-versie van XP uit hier):
a. Indien SP2 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Integreer dit servicepack in de gemaakte kopie van XP op de volgende wijze:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\XPSP
b. Indien SP3 op je computer staat:
Download WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe van deze link naar de hoofdmap van C:
Integreer dit servicepack in de gemaakte kopie van XP op de volgende wijze:
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\XPSP

Brand daarna de inhoud (incl. submappen) van de C:\XPSP map naar een data-cd.
Op die nieuwe data-cd staat dus dan in de hoofdmap (o.a.) een submap i386.
Omdat je voor SFC geen opstartbare cd nodig hebt is dit goed genoeg.
Start hierna dat sfc /scannow. Wordt gemeld dat de XP CD nodig is (en je hebt de juiste XP CD in je CD/DVD speler), klik zo vaak als nodig is op Opnieuw proberen. Op een gegeven moment moet dan het hele 'balkje' groen zijn geworden, en dan is sfc klaar.

Werkt het dan nóg niet, dan zou ik eens gaan denken aan malware op je computer. Kijk in deze discussiedraad voor een 'stappenplan' waar je mee kunt beginnen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@dnties

Super bedankt voor je uitgebreide reacties !! :D hier heb ik wat aan hoop ik :D

Laat alle gevonden policies aangevinkt, en druk op Remove. Ze worden dan verwijderd.
Ga terug naar het hoofdmenu van Dial-a-fix, druk op het 'hamertje', kies voor Repair Permissions en druk op Go

Bij mij kwam er geen lijst, dus kon niks aanvinken..
en de pc is nu al een 20/25 minuten bezig met de
Repair Permissions
hij is nu bij 2/2 :)

dus ik hoop dat het zometeen werkt :) anders ga ik even je 2e bericht opvolgen!

thnx :thumb:
 
als ik smconfig via het CMD dan krijg ik de volgende melding:

naamloosab.png


Mvg,
 
Kun je niet wat uitgebreider terugmelden? Ik erger me hier kapot aan!
Wat heb je allemaal al gedaan van de instructies ondertussen en wat kwam daar uit?

Overigens zou ik (gegeven de getoonde foutmelding) nu zeker gaan beginnen aan dat sfc /scannow verhaal, nadat je (als je het installeren kunt) een uitgebreide malware-scan gedaan hebt.

Tijs.
 
Kun je niet wat uitgebreider terugmelden? Ik erger me hier kapot aan!
Wat heb je allemaal al gedaan van de instructies ondertussen en wat kwam daar uit?

Overigens zou ik (gegeven de getoonde foutmelding) nu zeker gaan beginnen aan dat sfc /scannow verhaal, nadat je (als je het installeren kunt) een uitgebreide malware-scan gedaan hebt.

Tijs.

Beste Dnties,

sorry voor mijn gebrekkige beantwoording..

wat ik nu gedaan heb is het volgende:

Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het knopje Policies.
Laat alle gevonden policies aangevinkt, en druk op Remove. Ze worden dan verwijderd.
Ga terug naar het hoofdmenu van Dial-a-fix, druk op het 'hamertje', kies voor Repair Permissions en druk op Go

Heb net het systeem gereboot, van het login scherm naar het bureeublad duurde 5/6 minuten, helaas erg veel, maar eenmaal op het bureaublad beland kon ik gelijk aan de gang! het systeem is weer sneller... eerder moest ik na op het bureaublad beland te zijn een paar minuten wachten, (ook heb ik net ccleaner die automatische het systeem opruimt tijdens het opstarten uit gezet, dit zal ook best wat vermogen vragen denk ik)

wat ik met dit stappen plan bereikt heb!
Ik kan weer in start > Programmatoegang- en instellingen komen.

Wanneer ik een Dataschijf met nero wou branden kreeg ik een error van nero path..... niet gevonden, echter heb ik dit programma wel draaiend gekregen door hem handmatig uit de root dictory te starten, nu ben ik de XPSP files op de schijf aan het branden, en dan zal ik de scan uitvoeren,, Ik hoop hiermee voldoende geïnformeerd te hebben (anders vraag maar als ik iets vergeten ben)


********


ook heb ik ontdekt dat ik toch een speciele permissie mis!
wanneer ik naar start > Help en Ondersteuning ga en vervolgens op Wijzigingen ongedaan maken met behulp van Systeemherstel klik krijg ik de volgende foutmelding:

28bva89.jpg
 
Even voor je beeldvorming: Repair permissions gaat over de rechten op (systeem-)mappen en registersleutels. Het gaat niet over gebruikersrechten.

Kijk eerst eens na of er wel herstelpunten worden gemaakt: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Systeemherstel

Ook zou de bijbehorende services niet gestart kunnen zijn etc.
Start -> Uitvoeren -> services.msc -> Kijk of de System Restore Service wel op opstarttype Automatisch staat én gestart is.

Kortom: gegeven de ietwat 'vage staat' waar je systeem nu in is zal het echt een kwestie zijn van kijken, repareren en het terugbrengen van een goede 'basis-werking' van XP. Daar kan (o.a.) sfc /scannow bij helpen en ook de malware-scans etc.

Tijs.
 
De services starten automatische op, en ook het systeem herstel staat op alle station ingeschakeld op 12%. (max)

sfc /scannow is inmiddels klaar, het balkje is helemaal vol geladen, zonder meldingen of errors... (heb hier niks meer van gehoord, balkje was vol > scherm was weg... )

5e7alw.jpg
 
[...]Kijk eerst eens na of er wel herstelpunten worden gemaakt: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Systeemherstel
[...]

En probeer ook eens: Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe en kijk of je daar dezelfde foutmelding bij krijgt als toen in Help en ondersteuning.

En het is tijd voor die malware scan. Zie deze instructie

Tijs.
 
En probeer ook eens: Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe en kijk of je daar dezelfde foutmelding bij krijgt als toen in Help en ondersteuning.

En het is tijd voor die malware scan. Zie deze instructie

Tijs.

Ja ik krijg dezelfde melding weer...

Maleware byte antimaleware heb ik een volledige scan laten doen, hier is niks uit gekomen,,
ook COMODO Internet Security heeft een full-scan gedaan, met ook geen uitkomst..

nu ben ik zoals in de thread is aangegeven met SAS aan het scannen, hier zijn tot nu toe alleen nog Tracking.Coockies uitgekomen

de scan is nog niet helemaal klaar !!

10yqmat.jpg
 
Wat is de stand van zaken m.b.t "deinstallatie Firebird" (je eerste posting)? En die msconfig foutmelding?

Mocht je teveel foutmeldingen en vage zaken blijven houden, overweeg dan eens om een herinstallatie XP te gaan doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is ook zo raar, als ik aplicaties wil verwijderen, geeft Programma beheer aan dat de aplicaties al verwijderd zijn... Terwijl deze er toch echt nog op staan! dit zelfde probleem krijg ik bij CCleaner...

msconfig start nog steeds niet, (misschien heeft hij een reboot na die scannow nodig ??)

en zal het verstandig zijn een rootkits scan te doen? en zo ja, welke raad je me aan??

2q1tehg.jpg





Eerst heb ik op bovenste manier de Firebird proberen te verwijderen, hier kreeg ik dus de melding dat de applicatie al verwijderd was...
maar zo zie je de root dictory, (als ik handmatig de uninstaller aan klik, de volgende melding)

2q1tehg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat Combofix minstens elementen van rootkitverwijdering heeft, dus doe die zeker even ook.

O.b.v. je meldingen het idee dat dat er meer uit de registry verdwenen is dan goed is voor XP (lijkt erop dat de uninstall strings dan niet meer kloppen of afwezig zijn nu in de registry), maar het kan ook aan een corrupte Windows Installer liggen.
Wat je in ieder geval dan kunt proberen is in Dial-a-fix aanvinken: Fix Windows Installer en kijken of dat helpt of Windows Installer 4.5 installleren (zie mijn eerste posting).

Succes,

Tijs.
 
Ik ga die Dial-a-Fix nu proberen...
de scan die die de hele nacht heeft aangestaan van SAS zijn niet veranderd het is gebleven bij de Tracking.Coockies van boven gemeld bericht,

MBAM heeft ook geen fouten kunnen vinden

maar AVG 8.5 Anti-Rootkit heeft het volgende gevonden
(deze hidden driver is niet verwijderd door AVG, en ik kan hem zelf ook niet vinden...)

2ql95cy.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan