Systeem bevriest af en toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThaRooP

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2005
Hallo,

Af en toe slaat mijn systeem helemaal vast, het enige wat nog helpt is een reset.
De oorzaak hiervan weet ik niet, ik denk niet dat het een hitte probleem is. Met everest keek in gelijk na de reboot naar de temperatuur. Die bleek 44 graden C te zijn. (Hij was een keer 80 na een iets te zwaar spel voor mijn cpu)

Het geheugen is het denk ik ook niet. Ik heb een keer memtest laten draaien, voor maar 2 uur lang. Hij had toen nog geen fouten gevonden.

Verder heb ik naar mijn IRQ nummertjes gekeken (geen idee of het daar aan kan liggen). Daar zag ik dat er heel veel op nr 11 stonden. Ik heb toen beide netwerkkaarten een slot naar onderen geplaats. Toen werden alle apparaten met nr 11 nr 10 :confused:. Hier een plaatje daarvan:

Hier even de specs van mijn systeem:
-Chaintech 7AJA
-AMD K7 Athlon (Thunderbird)
-nVIDIA RIVA TNT2 M64
-WDC WD300BB-00AUA1
-DIMM1: 256 MB PC133 SDRAM
-DIMM2: Hyundai 76V16635HGT8-H (128MB)
-Intel 21041-Based PCI Ethernet Adapter (Generic)
-Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

Ik hoop dat iemand me kan helpen en alvast bedankt daarvoor!

Rob P.

Kun je ook aangeven wanneer hij vast loopt (bv. tjdens een spel en welke) ?

Het gebeurd gewoon willekeurig, soms al zit ik gewoon te surfen met een muziekje aan kan het al gebeuren, maar het gebeurd wel sneller als ik bijvoorbeeld een virusscan uit voer. Met spellen heb ik het volgens mij pas één keer gehad.

Ja, al al verscheidene keren, 1 keer per maand ongeveer, verder heb ik ook geen last van spyware en virussen.

Ik zit meer te denken aan iets een hardware fout ofzo, aangezien er niks over in de systeemlogboeken zit. Spyware/Virussen zijn uitgesloten, evenals een registerfout oid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan