systeem "bevriest" zodra.............

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAMMAR

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Berichten
894
Hallo,

Een kennis van mij heeft kabel-internet van Casema en had onlang een flink probleem met de computer zoals ik eerder in dit bericht meldde:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=157175

Zie hierbij mijn laatste bericht.

Ik heb fouten laten repareren met de WinXP cd-rom (upgrade gedaan). Hierna draaide alles prima! Geen foutmeldingen meer.

Gisteren echter bracht ik de p.c. terug em probeerde weer verbinding te maken met internet en, je raad het al: De problemen waren weer terug.

Zodra ik verbinding maak tussen de p.c. (met ethernetkaart) en het motorola-modem met het snoer, crashed het systeem, bevriest en helpt alleen een harde reset. Als ik de stekker uit de ethernet-kaart haal, start alles weer normaal op.

De ethernet kaart heb ik al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dat ging foutloos.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??

p.s. het heeft allemaal prima gedraaid, geen software of hardware zijn toegevoegd of verwijderd, behalve de corrupte AVguard dan.

HAMMAR
 
Laatst bewerkt:
Beste Hammar,
Inderdaad dat probleem ken ik ,en de oplossing is vrij simpel.
Start de PC op met aangesloten netwerkkabel maar zonder modem aansluiting naar de Kabel.
Benader nu eerst via Explorer je modem en reset deze naar default. PC opnieuw laten opstarten en nogmaals via Explorer de modem benaderen en opnieuw de van de provider verkregen instellingen aan brengen . Kabel aansuiten op het modem , opnieuw opstarten en dan moet het soepel werken.
Vr.gr. B.Kat.
 
Bedankt, maar wat bedoel je precies met het benaderen van de modem via de exploren, via configuratiescherm/modemopties/ enz??

Ik ben geen reset naar default tegen gekomen en heb er toch heel wat uurtjes achter gezeten om van allerlei instellingen te proberen.

b.v.d.
HAMMAR
 
systeem bevriesd

hammar ,
welk merk modem gebruik jij ?
Zoek dan even op internet bij het betreffend merk om verdere inlichtingen.
Er zal een http adres bij staan van waaruit je het modem kan benaderen .
Ook wil het nog wel eens helpen om de netwerk kaart te verwijderen en daarna opnieuw te laten installeren.
Doe dit wel zonder dat de netwerk kabel er aan zit.
Ik kan mijn modem bereiken door in IE het volgende adres in te typen : http://10.0.0.138 , ( dit verschilt per modem merk )maar dan moet wel de kabel er aan zitten.
Succes,
Vr.gr. B.Kat
 
Beste B.

Zoals je gelezen hebt had ik de netwerkkaart al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd!
Het is het zwarte staande motorola modem, eurodocsis geloof ik??
Als ik met de cd rom van casema installeer, test hij ook de verbinding, dan zegt hij dat de netwerkkaart geen ip adres toegewezen krijgt. Het netwerk is niiet compleet omdat hij 't modem niet ziet!

HAMMAR

p.s. 't is niet mijn modem, ik zou nooit met die laaienlichters in zee gaan!!
 
systeem bevriesd

Beste H,
Ik had niet goed gelezen dat je de netwerkkaart al een keer had verwijderd.
Kloppen de TCP/IP instellingen van de netwerkaart ?
Staat het op Automatisch IP adres verkrijgen ?
Een soortgelijk geval heb ik ook al eens meegemaakt met het zelfde modem bij een aansluiting van @Home,
Toen heb ik terwijl de netwerk kabel niet aangesloten was contact opgenomen met de helpdesk van de provider . Die kunnen van daaruit aanpassingen doen in het modem en daardoor kreeg ik het geheel weer aan het draaien.
Sorry ,maar het Motorola modem kan je niet via IE benaderen ,dit kan bij sommige modems wel.
Probeer nog eens het bovenstaande ,dus Casema benaderen om het probleem van het modem op te lossen.
Succes.
vr.gr. B.Kat
 
Laatst bewerkt:
Bedankt nogmaals voor je info.
Ik heb inmiddels gehoord dat ze een wireless router gekocht hebben, het feest kan dus opnieuw beginnen!!

HAMMAR
 
systeem bevriesd

Beste H.

Leuk hè zulke kennissen, heb ik ook in overvloed, steeds maar weer wat andes proberen en jij mag daar dan wel weer mee helpen.(Heeft altijd tijd genoeg en er is altijd wel een of ander probleempje ,waar ze zelf de oplossing niet voor weten.)
Maar om terug te komen op het probleem zorg er in elk geval voor dat het modem werkt en een IP adres uitdeelt want anders krijg je het met een wireless router ook niet aan het draaien. Ik wens je veel succes.
Vr.gr. B.Kat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan