systeem blijft crashen door virussen

• Onderwerp starter Onderwerp starter leo30
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

leo30

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
mijn pc is nu in 3 maanden 3x gecrashed. blanco scherm, mogelijkheden met F8 halen niets uit.
heb hem al 2 x weg moeten brengen. het zou die 2 x een virus moeten zijn geweest.
ik vraag me nu af wat ik moet doen. ligt het aan mijn pc ? (zelfbouw, door pc winkel, +/- 4 jaar oud, ondertussen opgewaardeerd).
ik heb 2 schijven, 30 en 80 gb/ windows xp prof./512 MB ram en norton internet security 2005. internet via de kabel. mijn dochter (de grootverbruiker) gebruikt hem vooral voor msn, partypeeps 2000, republic online, het downloaden van extra’s voor de Sims rijke leven (en “uitpakpakketten zoals winzip), en downloaden van muziek (laatste keer geen kazaa erop gezet, vanwege het idee dat daar het probleem lag), verder surfen wij een beetje (voornamelijk algemene info, werk en uitzendbureaus en reizen – geen “rare” dingen).
ik doe regelmatig systeemonderhoud.
wat doen we fout, het kan zo niet doorgaan, ben ondertussen wanhopig.
zouden bovenstaande programma’s problemen geven ? en zo ja welke daarvan ?
of moet ik een nieuwe pc aanschaffen ?????? ik weet het niet meer.

gaarne hulp/advies, alvast bedankt

Laatst bewerkt:
gaat nogal moeilijk he, met een grijs scherm.............

trouwens ik scan regelmatig via housecall

het gaat mij er meer om, waarom crasht mijn systeem een keer per maand. ken niemand die dat ook heeft.

Die van mij is wel eens vaker gecrashed dan 1x per maand maar dat waren voornamelijk hardware cq driver problemen .
Kan het in jou geval natuurlijk ook zijn ipv een virus.

en hoe kom ik erachter wat het geweest is ?
en zouden genoemde programma's de problemen kunnen geven ?

Tsjah dat is vaak lastig , soms kun je wat met de foutmeldingen die windows geeft .
Vaak ligt het aan de volgorde van installeren van de drivers , van je moederboard de chipset drivers en de grafische kaart .
Geheugenbankje wat niet lekker zit , processor misschien ff loshalen en weer opnieuw plaatsen . Kijken of hij niet te warm wordt . Legio mogelijkheden .

Tsjah dat is vaak lastig , soms kun je wat met de foutmeldingen die windows geeft .
Vaak ligt het aan de volgorde van installeren van de drivers , van je moederboard de chipset drivers en de grafische kaart .
Geheugenbankje wat niet lekker zit , processor misschien ff loshalen en weer opnieuw plaatsen . Kijken of hij niet te warm wordt . Legio mogelijkheden . Kabels van je hd , splittertje tussen de hd en de cdrom misschien>

voorlopig opgelost

hai,

probleem is voolopig opgelost.
heb met de rescue cd van mn vader (ben ook nog mn windows cd kwijt) windows ook op mn D: geinstalleerd.
als ik nu de pc aanzet (met cd erin) kan ik kiezen naar welke windows ik wil. en dan ga ik gewoon naar mn c: en dan is er verder niks aan de hand. ook gelijk hitman pro erop gezet. die heeft geen virus of zo gevonden.
nou maar kijken hoe lang het goed gaat, kan in ieder geval mn data saven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan