Systeem blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

battlesheep

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2001
ik heb een servertje in elkaar gezet maar als ik hem aanzet dan werkt hij voor ± 5 sec en gaat weer uit.
Je hoort de schijfen(2 stuks,1 40 GB en 1 20 GB) werken
alle spullen (op floppy(die werkt),20GB schijf en cd-rom na) zijn nieuw hij regeert ook niet op de powerknop.
wat kan t zijn de cd-rom?
of is t iets anders

Zie je wel iets op je scherm? Zit alles goed vast, loop dat voor de zekerheid nog even na?

Ik zie helemaal niks op t scherm verschijnen de videokaart is goed die heb ik getest in een pc
en alles zit goed vast.

en hiebij voor de duidelijkheid een lijstje met wat er in zit:

CPU AMD Duron 1500 Mhz
Elitegroup K7VTA3 motherboard
512 DDR Ram
Western Digital 40Gb schijf
Maxtor 20 Gb schijf(gebruikt,werkend)
Riva TNT2 32Mb videokaart(ook gebruikt net vergete te melden:o )
Floppydiskdrive(gebruikt)
Cdrom 24x(gebruikt)
300 watt voeding

op de WD hdd staat Windows 2003 Server Standard

Je zou de BIOS kunnen resetten. Als dat niet helpt kun je de pc bijvoorbeeld zonder hd's/cdrom/netwerkkaart aanzetten en kijken wat er gebeurt

Bios gereset hij werkt weer(hij gaat iig niet uit) maar
kaart loshale werkt niet me beeldscherm gaat na een paar seconden op stand-by en mijn schijven lijken ook niet te werken

Laatst bewerkt:
Je zou in de handleiding van je moederbord kunnen nakijken of je moederbord alle onderdelen wel ondersteunt.

Je zegt dat je win 2003 server erop hebt staan...
Deze heb je zelf geinstalleerd op dit zelf gebouwde systeem? Zo ja heb je daar geen problemen ondervonden? Zo nee, dan wijkt dus je systeem af van hetgeen waar win2003server mee geinstalleerd is.
Zou ik dus alles opnieuw installeren.

Zou het niet kunnen dat er ergens in de kast een kortsluiting plaatsvind?

hmm daar staat in de handleiding nix over.
ja wel op een ander systeem maar daar komt ie niet eens.

zou mis kunne zou alleen nie eens wete waar die kortsluiting zou moeten zijn

Heb je de juiste aansluitingen genomen, als je de power en de reset omdraait op het mobo, krijg je zulke verschijnselen.

groetjes speedtouch

da kan natuurlijk ook nog welke draad is de plus??zwarte of gekleurde?

Laatst bewerkt:
Als het goed is staat dit op de stekker, je kan controleren of je de power en reset hebt omgedraaid.

De led van de HDD mag niet continu branden, als dit zo is moet je deze wisselen met de reset stekkers op het mobo.

heb alle stekkertjes ondertusse verwisselt en weer trug gezet maar geen verschil :confused: zou me mobo of proc een doa kunne zijn?

Staat er helemaal niets op de stekkers dan.

Kan je de aders van de reset en power knop niet selecteren, als je één paar aansluit op het mobo dan kan je al zien wie het is, wat je ook moet nakijken is de leds die voor bij de power en knop zitten.

één is voor de HDD en de andere is van de power, als je hier een wisseling maakt in de + en - , dan werkt de pc ook niet goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan