systeem blijft lang hangen bij Intel logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo,

Mijn systeem blijft sinds een week lang hangen als het Intel Pentium 4 logo op het scherm komt.

Dat kan soms wel 2 minuten duren.

Heb in de bios gekeken maar kan niets vreemds ( wie ben ik?) ontdekken.

Ik heb er wel een nieuwe Hdd ingehangen maar die staat niet als boot geregistreerd.

Wie heeft een idee?

Laatst bewerkt:
Schakel in het Bios de P4 logo eens uit, mischien kun je dan zien wat de pc doet tijdens het opstarten

Crash, heb gezocht in het Bios naar een instelling voor de P4 maar ik kan niets vinden. is er misschien een speciale engelse uitdrukking voor?

Ik dacht dat het gewoon Intel logo heet. voor zover ik weet staat het bij mij in "Advanced Bios Features".
(Award Bios)

Is het niet zo dat je bij het opstarten de mogelijkheid krijgt om een toets in te drukken, zodat je logo even weg gaat?

Ik heb hier ook een Award Bios. Als er een mogelijkheid is om het logo te laten verdwijnen tijdens het opstarten zou je toch eventueel een aanwijzing moeten zien waarop je kunt klikken of zo?

Dat zie ik niet.

Kijk eens of jij ook verborgen opties in het Bios hebt.
Als je in het Bios bent, druk op CTRL+F1. Dit zit niet bij ieder Bios, dus het is een gok of dat bij jou wel aanwezig is.
(Ik heb het wel in m'n Bios)

Die Ctrl-F1 mogelijkheid zit hier niet bij

Ik heb hier wel de mogelijkheid om de pc bepaalde controle punten te laten overslaan bij het opstarten.

Maar of dat nou zo verstandig is......

Heb je een USB Front Panel (of iig zo'n paneeltje met USB, firewire, smartcards, audio etc.)?

Probleem is opgelost.

Op een of ander forum werd het advies gegeven om de stroom van de pc te halen en de aan- en uitknop 10 keer in te drukken.

En warempel, het werkt.

logo blijft nu zo'n 3 a 4 seconden in beeld.

In iedergeval bedankt voor het meedenken

Geplaatst door XP_PC
Heb je een USB Front Panel (of iig zo'n paneeltje met USB, firewire, smartcards, audio etc.)?

Ja, dat heb ik

Waarom deze vraag XP_PC?

Geplaatst door slofje
Probleem is opgelost.

Op een of ander forum werd het advies gegeven om de stroom van de pc te halen en de aan- en uitknop 10 keer in te drukken.

En warempel, het werkt.

logo blijft nu zo'n 3 a 4 seconden in beeld.

In iedergeval bedankt voor het meedenken
Ik wilde echt net t advies geven...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan