Systeem blijft vaak hangen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrie78

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2006
Berichten
60
Sinds enkele weken blijft mijn pc steeds vaker hangen. Wanneer de computer opstart moet ik echt minutenlang wachten voordat ik hopelijk zonder problemen verder kan. Ga ik te snel(computer is dan wel al volledig opgestart) naar Outlook en internet dan duurt dit heel lang of blijft de pc zelfs helemaal vasthangen en moet ik resetten.
Ik laat heel vaak de programma's ad-aware, spybot en ccleaner lopen. Het zou, lijkt me, dus niet aan de spyware etc kunnen liggen. Iemand een idee??? Het wordt steeds erger nl.

gr Rob
 
Doe dit eerst eens voor het langzame opstarten:

1) Ga naar Start --> Uitvoeren en typ msconfig,en ga naar tabblad Opstarten.
Kijk daar of je programma's uit kunt vinken. Doe dat alleen als je weet dat je hiet niet nodig hebt. Hier meer informatie.

2) Ga naar Start --> Uitvoeren en typ services.msc, je ziet dan alle services van Windows. Klik bovenaan op Opstarttype, dan worden alle services gesorteerd op de manier van opstarten. Daar kan je ook kijken of iets automatisch opstart wat niet nodig is.
Maar ook hier, doe het alleen als je zeker weet dat je het niet nodig hebt.

En daarna dit voor het langzame systeem als je aan het werk bent:

1 Defragmenteer je hardeschijf:
Ga naar Start --> Alle programma's --> Bureau-accessoires --> Systeemwerkset --> Schijfdefragementatie. Selecteer dan je hardeschijf en klik op Defragmenteren.
Let op: dit kan even duren, doe verder niks met je pc.

2 En je kan hier PageDefrag downloaden. Laat dit tooltje een aantal bestanden van je pc defragmenteren. Start het en druk op het bolletje voor Defragment at next boot en daarna op OK. Je pc moet nu opnieuw opstarten.

Succes!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan