systeem blokkeert voortdurend

Status
Niet open voor verdere reacties.

hackerfrans

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Berichten
1.051
Ik heb zo ongeveer om het kwartier dat mijn hele systeem vaststaat en nergens meer op reageert. Het enige dat ik kan vinden is een vermelding in de logboeken:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Service Control Manager
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 7000

Beschrijving:
De NEC PCI to USB Enhanced Host Controller-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
 
Een op een bepaalde manier geconfigureerde firewall zou mogelijk de oorzaak kunnen zijn.
Als je een fw hebt draaien, schakel die dan eens uit, doet het probleem zich dan nog steeds voor ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal mijn firewall een tijdje uitzetten. Het probleem doet zich nogal onregelmatig voor (10:15/12:08/13:45/14:19/14:35), dus de tijd zal het uit moeten wijzen.
 
Helaas ook met mijn firewall uitgeschakeld krijg ik dezelfde foutmelding en blijft alles hangen. De desbetreffende controller staat ook niet in apparaatbeheer vermeld.

Zijn er andere mogelijkheden?
 
Kun je iets meer informatie geven:
heb je usb 2 ?
Zo ja, misschien heb je wat aan

dit artikel ?
 
Ik heb inderdaad USB2.0. Maar zoals ik al zei staat die NEC controller niet in apparaatbeheer. Ik heb niet veel aan het artikel, aangezien mijn usb-poorten een VIA chipset hebben. Er zijn verder ook geen problemn in apparaatbeheer. Wat heb je nog meer voor informatie nodig?
 
ok,

ik moet eerlijk bekennen dat de oorzaak voor mij vaag blijft.

Soortgelijke vastlopers als die jij hebt gehad, ben ik op het grote w-w-w al vaker tegengekomen, de oorzaak was dan meestal een:

1. bijna defecte voeding,
2. bijna defecte videokaart of videokaartkoelertje,
3. bijna defecte processerkoeling.
4. virus
5. spyware.

Dat was volgens mij zo'n beetje de top 5 v.w.b. spontane systeemvastlopers.

De foutmelding die je erbij krijgt deed mij veronderstellen dat het probleem bij jou mogelijk niet direct in die top 5 te vinden is, maar meer in de buurt van een USB / PCI probleem.

't Enige dat ik zo 1,2,3 nog kan verzinnen is het advies dat je binnen apparaatbeheer ALLE USB controllers weggooit en vervolgens de machine opnieuw opstart.

Het een en ander wordt opnieuw gedetecteerd en laten we hopen dat daarmee het probleem is / wordt opgelost.

Even los nog van onze grote vriend Norton. Die bleek achteraf ook heel erg vaak de oorzaak van vreemde / vage problemen die nergens anders toe te herleiden waren.
 
Wat ik nog vergat,

start de machine voordat je naar bed gaat eens op in de veilige modus. Staat de machine de volgende ochtend nog steeds aan / is alles nog te benaderen ?

Dan kun je een aantal zaken elimineren v.w.b. een mogelijke oorzaak, want tijdens de veilige modus opstart, worden alleen de meest noodzakelijke progjes geladen:

geen virusscanner,
geen netwerkomgeving,
geen ....... vul maar in..........
 
Tja de meeste kan ik nu al elimineren. Voeding en processorkoeling zijn namelijk nieuw, virus en spyware heb ik recent gecontroleerd. Ik denk zelf dat een stuk software wel eens de boosdoener kan zijn (gebruik verder geen Norton), dus ik test dat nog even verder uit. Helemaal zeker van non-defecte hardware ben je natuurlijk nooit, maar daar verwacht ik niet dat het probleem zit. Maar ik snap niet dat het om een NEC product gaat, als deze niet op mijn systeem aanwezig is. Kun je misschien uitleggen hoe dat zit?
 
Hmm ik denk dat het probleem zich op een gegeven moment voordaoet als ik shareaza aan heb staan. Heb deze een tijd uitgelaten en geen problemen gehad. Misschien dat het blokkeert bij teveel verbindingen ofzo, want dat is toch beperkt in XP sp2?
 
Hoe kun je de beperking van het aantal verbindingen in xp sp2 opheffen. Ik heb het probleem namelijk nog steeds, ondanks het niet gebruiken van shareaza en het gebeurt altijd als er meerdere verbindingen worden gemaakt of bij een zware opdracht (zoals zoeken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan