Systeem bouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

justme

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen, maar dan het liefst zelf bouwen, omdat dit een stuk goedkoper is.
Nu is mijn vraag: is het erg moeilijk om het zelf te bouwen? Waar moet ik op letten, wat kan er bijvoorbeeld snel stuk gaan? Ik weet wel ongeveer waar ik allemaal op moet letten kwa samenwerken van de onderdelen.

Bedankt mensen.

Kunnen jullie me vertellen of dit een goede samenstelling is (of alles goed samenwerkt)?

Processor: ATHLON 64 X2 4800+ 2.5GHZ PIB SKT AM2 2X512KB FSB1000 65W N
Moederbord: MB ASUS AMD AM2 M2N4-SLI ATX
Hardeschijf: HD DiamondMax21/320GB SATA 7200rpm 8MB
Voeding: Coolermaster Real Power 450W PFC Voeding
Geheugen: Corsair 1024MB DDR2 128MX64

Dan nog een laatste vraagje: als er BOX achter processor staat, zit hier dan automatisch een koeler op?

Een videokaart moet er ook in natuurlijk maar ik ben er nog niet uit welke ik zal nemen.

er wordt alleen maar box verkocht in de pc winkel .
tray dus zonder koeler is voor systeem bouwers .
maar zeker ook te koop in het grijzen circuit

Hehe, het grijze circuit is nieuw voor me.:D Dat is mooi hoef ik me tenminste geen zorgen te maken over de koeler want dat lijkt me het moeilijkste gedeelte, hoewel... Jij zegt dat tray voor de systeem bouwers is, maar dat betekent toch niet dat ik met een box geen systeem kan bouwen?
Ook vraag ik me nog steeds af of de bovenstaande configuratie goed met elkaar samenwerkt. Dat is voor mij wel heel belangrijk om te weten. Alvast bedankt voor de antwoorden!

Als je een goede koeler voor je cpu zoekt zou ik een zalman of een coolermaster nemen! ik heb met bijde alleen maar goede ervaringen, en dan het liefst eentje met koper erin verwerkt want koper geleid de warmte beter af!

Kijk even bij de spec's van het moederbord, daar kun je zien of dat geheugen erop kan! (daar vind je trouwens een heleboel antoorden op je vraag! ;) )

Laatst bewerkt:
Het lijkt me dat de bijgeleverde koeler goed genoeg is anders zou die er niet bij zitten.

Koeler plaatsen lijkt moeilijker dan het is. Er zit altijd wel een instructie bij hoe je de koeler er op moet zetten.

De bijgeleverde koeler is niet per definitie goed genoeg! de kwaliteit is meestal minder en de performance is meestal ook net aan genoeg. als je de pc wilt gerbuiken voor zware grafische bewerkingen zoals de nieuwste spellen op de maximale instellingen, raad ik je wel een andere cooler aan, het kost rond de 20 euri dus dat moeten de kosten niet zijn
En bovendien zijn de meeste stiller dan de originele koeler :P
Maar als je de pc alleen gebruikt voor tekstverwerken (:D ) dan heb je geen alternatieve koeling nodig!

Laat ik het zo zeggen, Koeling is wel een van de belangrijkste dingen in een pc!

Thanks. Als ik eenmaal de computer aan de gang heb en hij valt uit omdat 'ie te heet wordt, zal ik zeker een andere koeling kopen. Zo niet dan ben ik tevreden met de standaard koeling.:)

Ik heb voor een andere voeding en geheugen gekozen, de onderdelen die ik wil kopen zien er nu als volgt uit:

-Moederbord: MB ASUS AMD AM2 M2N4-SLI ATX
-Processor: AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4800+ AM2 | ADO4800DDBOX
-Geheugen: Corsair 1GB PC-5300 DDR2 SDRAM DIMM | VS1GB667D2
-Voeding: Cooler Master iGreen Power 600W | 713001280-GP

Als ik het goed heb begrepen zit er op het moederbord ook een IDE aansluiting, zodat ik nog mijn oude hardeschijf kan gebruiken. Als dit zo is wacht ik nog een tijdje met het kopen van een SATA schijf.

Ik ben van plan dit weekend deze onderdelen te bestellen. Kan iemand mij daarom alsjeblieft een bevestiging geven of alle onderdelen bij elkaar passen?

Juiste onderdelen?

Jammer dat niemand even antwoord wilt geven op mijn vraag, volgens mij is 'ie zo moeilijk nog niet. Als ik niet de juiste onderdelen bij elkaar heb ben ik zometeen wel aardig wat geld voor niks kwijt. Ik zou het dus erg waarderen als iemand mij alsnog wilt vertellen of de bovenstaande onderdelen bij elkaar passen.

Hoe kom je erbij dat niemand antwoord wil geven. Het is geen kwestie van niet willen maar een kwestie van niet online zijn. Ik heb wel meer dingen te doen dan de hele dag achter de pc te zitten.

Om toch antwoord te geven op je vraag:
Het is een goede configuratie. Dat kun je zien door de specificaties te bekijken. Dus bestel maar! :)

Nou, er zijn aardig wat mensen online en er wordt toch wel volop op andere vragen gereageerd. Ik heb natuurlijk ook naar de specificaties gekeken en het zag er allemaal goed uit. Alleen ik ben geen expert, er zijn zoveel (kleine) verschillen in de onderdelen, dat ik het gewoon even zeker wilde weten. Dus bedankt!:thumb:

Mijn zegen heb je ook. ;)
Er komen alleen zoveel vragen binnen van 'gaat dit lukken ?', dat er misschien eerder naar andere vragen gekeken wordt dan naar deze.
Daar komt ook nog bij dat het prachtig weer is buiten. :D

het is misschien een goed idee om ipv je corsair 1gb ander geheugen te nemen, bijv. kingston pc5300 2 x 1gb voor 95 euro. 1 gb is eigenlijk niet meer aan te raden..

wat je koeler betreft: neem de scythe infinity als je er een nodig blijkt te hebben. Superkoel, en stil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan