Systeem computer ombouwen tot normale pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rawb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
4
Hee,

Bij mij op school zijn alle computers en laptops gelinkt aan een server. Als je de computer opstart, moet je eerst op "ctrl, alt, delete" drukken en dan kun je inloggen met je leerlingnummer en in feite log je dan in op dat grote apparaat dat ergens in een hoekje van de school staat.

Nou heb ik één zo'n laptop gekregen van school, omdat daarvan het toetsenbord helemaal vernield was, maar nou wil ik deze dus ombouwen tot normale computer voor mij thuis, kan dat?

Zit daarvoor alle hardware in zo;n laptop en hoe kan ik dat controleren?

Alvast bedankt,
Rob Romijnders
 
Eigenlijk hoef je alleen een schone installatie te doen en verder hoef je niks te doen. Het zou wel kunnen dat de HDD eruit is gehaald omdat de computers op je school misschien draaien op een Terminal Server.
 
eventjes de schijf formatteren en even een nieuwe os er op zetten en toetsenbord misschien beetje oppimpen ;)
 
Als het een gewone laptop is zal er vast een HD inzitten, een gewone laptop kun je niet zonder een HD met een werkende terminal emulator aan de terminal server hangen.
Je kunt vast wel de bios in als je de laptop aan zet, dan kun je al snel zien of er een HD in zit. En dan kun je doen wat de personen boven mij al zeiden, gewoon een Windows cd kop/lenen en er een schone installatie op gooien. Dan werkt de laptop zoals jij wilt.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan