Systeem crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

horn

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2003
Berichten
140
Wie weet raad:
Als ik een game wil spelen(twee geprobeerd)crasht het systeem,heb ik nooit last van gehad maar sinds kort wel.
Bij het gamen bevriest het beeld zomaar ook al gebeurd er niets in de game het geluid blijft hangen en de zaak crasht.

Systeem:Windows XP home
AMD Athlon 64 3500+
1024MB geheugen
XFX 7600GT 256 MB
Geluid on board
Resolution 1280x1024 TFT
 
zoals haary al meld wordt je pc en vooral je videokaart te warm...

Welk spel speel je en welke videokaart heb je?
 
Hoi,

Installeer ook de nieuwste drivers eens voor je XFX 7600GT!
Baat het niet dan schaadt het niet.

Suc6.
 
Laatst bewerkt:
Hallo:
Temp:processor 37 C onbelast
Temp:videokaart 41 C onbelast

Videokaart XFX Geforce 7600 GT 256 MB

Spellen: Man of Valor
Sin episodes emergence
 
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp crasht, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Overigens meet die sensor de GPU, niet het geheugen op de kaart, als die te warm wordt, freezed het beeld, of worden er vreemde beelden getoond.

Ook de drivers van de geluidskaart, en videokaart kunnen dit probleem veroorzaken, maar dat zie je aan de foutcode in due BSOD.
 
Drivers zijn recent,krijg geen foutmelding,systeem wordt gewoon opnieuw opgestart.
Heb hiervoor Doom3 gespeeld geen enkel probleem!!??
 
Hallo !

Check je temperaturen eens met bijv. Everest: http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Maak binnen in je kast alles goed stofvrij (voorzichtig), vooral de koeler van je videokaart.

Succes,

Harry.

Een kleine opmerking van mijn kant (off topic!)
Kennen jullie deze al: http://www.freedownloads.nl/aida32.htm
Is hetzelfde als everest, maar dan een volledige versie ervan, zonder beperkingen. Everest geeft niet alle info weer als je er geen Euries voor neertelt. :thumb:
 
Ook een kleine opmerking van mijn kant (off topic!)

Aida32 is de voorloper van Everest, en toen overgenomen door de Fa. Lavalys, die hem eerst ook gratis aanbood, die laaste daarvan is degene in de link van @harry Snor, en recenter dan Aida32, en ook compleet.
 
Drivers zijn recent,krijg geen foutmelding,systeem wordt gewoon opnieuw opgestart.
Heb hiervoor Doom3 gespeeld geen enkel probleem!!??

Vandaar dat je dat even moet veranderen, krijg je wel een foutmelding.:confused:
 
Geen foutmelding maar heb de zaak nu anders ingesteld,en ga het proberen!
 
Ik heb systeemherstel toegepast,en nu werkt alles weer prima,maar wat er nu verkeerd gegaan is weet ik echt niet.
Allemaal bedankt voor het meedenken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan