Hallo Allemaal,
onlangs heeft mijn trouwe pc na 7 jaar de pijp aan maarten gegeven en deed het me stiekem toch wel deugd weer een nieuw systeem in elkaar te zetten.
ditmaal niet naar de beurs, maar alle componenten bij een webshop besteld.
meer budget uitgegeven als 7 jaar geleden, maar had toen 'top notch', nu kom ik zon beetje halverwege de medium class haha.
toch heb ik me er nog redelijk van kunnen overtuigen dat ik wederom de illusie van een 'future proof' systeem heb samengesteld.
systeem draait nu op windows 10, en doet alles behalve..... gamen.
ik draai er virtuele machines op, blijven dagenlang draaien.
photoshop, lightworks, visual studio 2015, werken allemaal vlekkeloos, voor onbeperkte tijd en desnoods allemaal tegelijk.
maar zet ik een spelletje op (doe ik tussendoor om te ontspannen
) dan is het meestal na een half uurtje gedaan.
of windows crashed met bsod (memory management, timed event management, etc.) ik heb alle mogelijke bsods gezien (als er nog meer zijn als dat ik tot nu gezien heb klopt er iets niet aan de insteek van MS).
of de game word simpelweg gewoon beëindigd en ik krijg een melding "appl. werkt niet meer, zoeken naar een oplossing" welke ik uiteraard zo snel mogelijk annulleer om teleurstellingen te voorkomen.
ik heb álle drivers up2date (ook directx en C++ runtimes).
ik game meestal op max instellingen, maar voor de test heb ik ook iets gematigd, dit maakt geen verschil.
gespeelde games zijn: farcry4, fallout4, NFS-Rivals, zelfs bij een potje gta IV (deze game is inmiddels zeer oud) flopt ie eruit.. en toen d8 ik dit klopt niet.
heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn... ik zal hieronder mijn gegevens posten om zo compleet mogelijk te zijn..
MOBO: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170 PRO GAMING (LGA1151)
CPU: Intel core i5-6600K Skylake (4x3.5ghz)
RAM: 16GB Corsair DDR4-2133 XMP
GPU: NVIDIA GeForce GTX 960 (ASUStek Computer Inc)
HDD: 223GB KINGSTON SATA-III 6.0GB/s (SSDnow)
ik heb het systeem verder niet overgeklokt.
na het bouwen heb ik de standaard (optimized) bios instellingen geladen.
systeem is sneller dan het licht.. alleen spelletjes doen ho maar! :shocked:
iemand een idee?
alvast bedankt als je dit complete verhaal gelezen hebt
Groeten, Tommie
onlangs heeft mijn trouwe pc na 7 jaar de pijp aan maarten gegeven en deed het me stiekem toch wel deugd weer een nieuw systeem in elkaar te zetten.
ditmaal niet naar de beurs, maar alle componenten bij een webshop besteld.
meer budget uitgegeven als 7 jaar geleden, maar had toen 'top notch', nu kom ik zon beetje halverwege de medium class haha.
toch heb ik me er nog redelijk van kunnen overtuigen dat ik wederom de illusie van een 'future proof' systeem heb samengesteld.
systeem draait nu op windows 10, en doet alles behalve..... gamen.
ik draai er virtuele machines op, blijven dagenlang draaien.
photoshop, lightworks, visual studio 2015, werken allemaal vlekkeloos, voor onbeperkte tijd en desnoods allemaal tegelijk.
maar zet ik een spelletje op (doe ik tussendoor om te ontspannen

of windows crashed met bsod (memory management, timed event management, etc.) ik heb alle mogelijke bsods gezien (als er nog meer zijn als dat ik tot nu gezien heb klopt er iets niet aan de insteek van MS).
of de game word simpelweg gewoon beëindigd en ik krijg een melding "appl. werkt niet meer, zoeken naar een oplossing" welke ik uiteraard zo snel mogelijk annulleer om teleurstellingen te voorkomen.
ik heb álle drivers up2date (ook directx en C++ runtimes).
ik game meestal op max instellingen, maar voor de test heb ik ook iets gematigd, dit maakt geen verschil.
gespeelde games zijn: farcry4, fallout4, NFS-Rivals, zelfs bij een potje gta IV (deze game is inmiddels zeer oud) flopt ie eruit.. en toen d8 ik dit klopt niet.
heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn... ik zal hieronder mijn gegevens posten om zo compleet mogelijk te zijn..
MOBO: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170 PRO GAMING (LGA1151)
CPU: Intel core i5-6600K Skylake (4x3.5ghz)
RAM: 16GB Corsair DDR4-2133 XMP
GPU: NVIDIA GeForce GTX 960 (ASUStek Computer Inc)
HDD: 223GB KINGSTON SATA-III 6.0GB/s (SSDnow)
ik heb het systeem verder niet overgeklokt.
na het bouwen heb ik de standaard (optimized) bios instellingen geladen.
systeem is sneller dan het licht.. alleen spelletjes doen ho maar! :shocked:
iemand een idee?
alvast bedankt als je dit complete verhaal gelezen hebt

Groeten, Tommie