systeem doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

CyberWarrior

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2009
Hallo Allen,

Het volgende probleem doet zich hier voor n.l. na een aantal dagen continu gedraaid te hebben heb ik het systeen uit gezet.
De volgende dag wil ik 'm weer opstarten maar er gebeurd vervolgens niets, geen piep, geen bios helemaal niets.
Ben tot de conclusie gekomen dat de voeding het heeft begeven, dus een nieuwe aangesloten maar weer niets, d.w.z. de cpu cooler draait wel maar verder dus helemaal niets.
Heb inmiddels alles geprobeerd en vervangen maar het prbleem blijft.
Nu wil ik graag alle data van de harde schjiven af halen maar heb geen idee hoe ik een RAID 0 striped set kan backuppen zonder deze in een identiek systeem te hangen, heb alles al overgezet op een identiek moederbord, maar ook dit haalt niets uit.
Is er een andere manier om deze data van de RAID schijven te kopieeren?
Heb zelfs al geprobeerd een IDE schijf op het systeem aan te sluiten en hierop windows te installeren, ook niets.
Ben ten einde raad :(

Systeem:

Asus A7N8X-E
Ati Radeon 9600 256 mB
HDD Maxtor 160G SATA 2x striped

Alvast bedankt voor het meedenken !!

Groet,

CyberWarrior

Ik zat eens voor je te zoeken op het internet.
Ik ben bang dat je toch een probleem hebt, want aangezien RAID 0 niet redundant is, zit er geen controle op.
Hier een link met wat meer info: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/706460#arraybroken

Slimste zou zijn te achterhalen waarom je huidige pc het niet doet en die aan de praat helpen;)

Daar kan ik je evt. wel verder in helpen, maar niet met RAID 0, dat is bij mij altijd: formatteren die handel, ga ik niet aan sleutelen;)
Meestal als je al iets er af krijgt, is het halve data, dus neem ik de moeite niet.
Misschien dat er anderen zijn die wel meer ervaring er mee heeft?

Ik zou zeggen: roep eens wat je specificaties van je computer zijn, dan kan ik je wel helpen met het oplossen van het 'niet willen starten'probleem.
Begin eens met de voeding die er in zit en roep eens je merk moederbord/pc, processor, chipset, geheugen, hardeschijf etc.etc.

Edit: moederbord en hardeschijf had je al gezegd, nu de rest nog:P
Tot horens,

Groetjes en Succes:thumb:,

TJ

Laatst bewerkt door een moderator:
Excuses voor de late reactie maar heb het inmiddels voor elkaar.
Na 18 keer opnieuw opstarten waarbij het systeem steeds een stukje verder starte
heb ik het weer aan de praat gekregen.
Meteen alle belangrijke data er af weten te halen en op een externe harde schijf gezet.
Waarom het systeem het niet doet ben ik nog steeds niet achter en eerlijk gezegd wil ik er ook geen energie meer in steken :( ben al lang blij dat ik zover ben gekomen.

Toch bedankt voor het meedenken turbojohn :thumb:

Excuses voor de late reactie maar heb het inmiddels voor elkaar.
Na 18 keer opnieuw opstarten waarbij het systeem steeds een stukje verder starte
heb ik het weer aan de praat gekregen.
Meteen alle belangrijke data er af weten te halen en op een externe harde schijf gezet.
Waarom het systeem het niet doet ben ik nog steeds niet achter en eerlijk gezegd wil ik er ook geen energie meer in steken :( ben al lang blij dat ik zover ben gekomen.

Toch bedankt voor het meedenken turbojohn :thumb:

Graag gedaan hoor;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan