Systeem error met toepassingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Astriddj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Hoi,

Ik heb sinds afgelopen week last van een foutmelding die steeds weer verschijnt bij een groot deel van alle standaard geïnstalleerde windows-toepassingen, zoals windows picture viewer en zelfs simpele dingen als patience.

Deze toepassingen kan ik niet meer openen en ik word ook een beetje gek van de foutmeldingen, omdat hij ook foutmeldingen geeft bij programma's die ik zelf geïnstalleerd heb, maar die kan ik gelukkig nog wel openen.

Dit is de foutmelding:
C:\Windows\system32\d3d8thk.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of softwareleverancier voor ondersteuning.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen? Heb mijn laptop best veel nodig en heb niet zo'n zin om 'm een paar weken kwijt te zijn voor reparatie.

Ik heb hier geen directX, dus opnieuw installeren is niet echt een optie, al was het anders wel een goed idee geweest. Iemand een andere suggestie?

Wat bedoel je precies met "ik heb geen directX"? DirectX is gratis te downloaden van de microsoft website, en zover ik weet gebruiken alle videokaarten het?

Ja stom, had hem opgezocht in de lijst met programma's maar daar kwam ik hem niet tegen, dus ik als n00b ging er maar vanuit dat ik het dan ook niet had. Niet slim ofcourse :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan