Systeem formatteren met Recovery DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Ik heb bij aankoop van mijn Acer Aspire T650 de recovery DVD gebrand. Nu wil ik graag het systeem formatteren, zoals ik dit al eerder heb gedaan, toen ging alles goed. Nu wil ik via het recover programma (wat ook gewoon op de harde schijf staat) de standaard instellingen van het systeem herstellen (volgens mij had ik die optie toen ook gekozen) maar dan geeft hij een foutmelding waarin staat 'acer backup mislukt' en ik kan dan alleen op OK drukken en niet verder. Heeft iemand ervaring met deze acer recovery DVD en kan ik het systeem ook op een andere manier formatteren? Ik wil natuurlijk nog wel de Windows XP home edition erop kunnen zetten die erop zat toen ik hem kocht.
Alvast bedankt!

ja dat zou hij inderdaad moeten doen op het moment dat ik dat selecteer. Maar als ik dit doe krijg ik dus een foutmelding waarin staat 'acer backup mislukt'. Als ik dan op OK druk ben ik weer in het vorige scherm. Ik kom op die manier dus helemaal niet aan formatteren toe.. Ik heb die foutmelding ook nog nooit gezien moet ik zeggen..

Oh. never mind, hij doet het al. Normaliter moet je het programma gewoon vanuit windows kunnen starten en vanuit daar voor de formatteer optie kiezen. Dit lukte niet dus ik heb hem als bootdisk gebruikt via de bios. Toen kwam ik wel in het juiste programma en mijn desktop is nu aan het formatteren! In ieder geval bedankt voor de reactie. :thumb:

vraag

hoi Georgette,

Ik wil in mijn acer pc ook een backup terugzetten. Mijn broer heeft het voor me geinstalleerd destijds en een dvd gebrand 1e acer backup.
ik durf het niet aan, weet niet welke optie ik moet nemen. Ik kan een image (wat is dat) terugzetten of systeemherstel.
Ik heb zitten rommelen met accounts en wil terug naar de beginsituatie (augustus).
Hoop dat jij me nu kunt adviseren!

Barbara

Als je nog bestanden op je C schijf hebt staan die je wilt bewaren moet je daar wel even een backup van maken. Als alles er vanaf mag kan je op systeem herstel drukken. Als het goed is loopt het dan allemaal automatisch (bij mij in ieder geval wel) hij zal dan gelijk windows opnieuw installeren, en je moet dan alleen nog even je voorkeurs instellingen invoeren. Bij mij duurde het ongeveer een half uurtje. Succes!

systeemherstel

herstelt hij dan alles? incl windows xp?
stond niet op de pc hoor, alles moest erop gezet worden
ik blijf me afvragen wat het verschil is tussen systeemherstel en image terugzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan