Systeem gecrasht? Hulp nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb inmiddels een Boot CD gemaakt dmv. BartsPE. Hiermee kan ik command prompt uitvoeren. Ik heb met een externe harde schijf een lettertype overgeschreven naar die device. Alleen nu ik de line invoer van al mijn films, zegt ie: 'The system cannot find the path specified'. Ik voerde in: copy c:\Documents_and_Settings\Eigenaar\Bureaublad\Multimedia h:

Dat is een map waar al mijn films in staan. Wat doe ik verkeerd en wat moet ik wel invullen?

Ook heb ik de mogelijkheid om 'uitvoeren' te gebruiken. Wat kan ik invullen om de PC te repareren?

Heb deze thread nu pas gezien

Ik weet het, het is mosterd na de maaltijd.

Hal.dll melding krijg je als Bill Gates denkt dat je probeert een PC met een harde schijf van een andere PC aan de praat te krijgen.

Je krijgt die melding als je dus iets in de hardware veranderd. Kreeg zelf ooit die melding toen ik een brander verving door een harde schijf waar XP op stond (wilde alleen even kijken welke gegevens er op stonden). Alleen het terugzetten van de brander hielp.

En Bill is erg bang, dus het zoeken naar vorige versies, zodat je hem kunt herstellen, doet hij in dat geval dus niet.

Maar als je de originele CD nog hebt kun je gewoon opnieuw installeren (wel originele hardware gebruiken), dan zal hij hem herkennen en ben je gewoon weer legaal.

Succes.

HAL: hardware abstraction layer, bevat de hardware info van je PC

Windows 2000

Als het er om gaat je bestanden te redden, hang dan je schijf aan een PC met Windows 2000, die gaat niet de fout in bij het aansluiten van een Drive met XP er op.

Zo heb ik het destijds zelf ook gedaan.

Ik heb de originele CD niet meer, eentje geleend van een kameraad. Daarop kan ik niet kiezen om opnieuw te installeren. Wel kan je partities formatteren.

Met meer geluk dan wijsheid is het mij gelukt om het bestand HAL.DLL via mijn vaders laptop over te zetten. Daarna was die foutmelding weg, maar gaf ie wel aan dat het bestand ntoskrnl.exe miste. Dus die heb ik ook gekopieerd. Alleen nu geeft ie de volgende foutmelding: Windows kan niet worden gestart door een fout in de software.

Ik voel wel dat de oplossing nabij is, hoop ik. :p

Ik voel een probleempje:confused:

Deze foutmelding kan namenlijk vannales betekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan