systeem herkent geen videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tanneleine

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2006
Kheb een probleem met mn Geforce2 MX/MX400 kaart.
Everest herkent een videokaart in mn systeem maar windows zelf niet.(hij zit er wel in, heb mn pc laatst nog ff open gehad om te kijken)
als ik een driver probeer te installeren geeft hij steeds de foutmelding:Het NVIDIA-installatieprogramma kan geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met de huidige hardware.

wat kan ik er aan doen zodat ik wel de drivers kan installeren en windows mn videokaart ook gewoon ziet?

Vaak door eerst de chipsetdrivers te installeren, en na een reboot de videokaartdrivers.
Te ontdekken met dit progje.

hmm ok maar das dus het probleem, toen ik de pc kocht heb ik er geen cd of wat dan ook bijgekregen...

Staat toch een link naar een progje, waarmee je kunt zien wat je in je computer hebt.:confused:

dat progje hebk al op mn pc staan;)
maar daar staat toch verder geen informatie over wat ik dan verder moet met die chipset installeren

Staat toch het merk en type bij de chipset, bij die fabrikant ophalen, vaak staat er ook een merk en type van je moederbord bij, en indien het niet een merk pc is, kun je daar ook terecht, als het wel een merk pc is, kun je daar weer terecht.

okido komtie:

Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 08/03/2001-I815EP-CUSL2-C
Moederbordnaam Asus CUSL2-C

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 134 Mhz
Effectieve kloksnelheid 134 Mhz
Bandbreedte 1072 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type Intel Hub Interface
Bus Breedte 8 bit

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots 6 PCI, 1 AGP, 1 CNR
RAM Slots 3 DIMM
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 210 mm x 300 mm
Moederbord Chipset i815EP
Extra functies JumperFree, Stepless Freq Selection

Moederbordfabrikant
Firmanaam ASUSTeK Computer Inc.
Productinformatie http://www.asus.com/products1.aspx?l1=3
BIOS Download http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Kheb net op die site rond geneust naar drivers enzo, maar het type moederboard dat ik heb staat nieteens tussen de producten van dat merk...of igg er zijn geen drivers voor te vinden

Laatst bewerkt:
Installeer eerst Intel Info bestanden, en daarna eventueel deze, de laatste is voor de eventuele grafische kaart onboard, mocht die er niet op zitten, of je gebruikt hem niet, dan die niet installeren, maar de nVidia drivers.

ok tnx!
dan ga ik er ff vanuit dat er geen grafische kaart inzit en probeer ik ff de nvidia driver te installeren

jah en ook direct x is geinstalleerd ..hij gaf btw aan dat de drivers van de grafische kaart niet kloppen(of dat er helemaal geen grafische kaart is gevonden) ipv die van de videokaart

waar kan ik trouwens in everest dan vinden wat evt de grafische kaart zou kunnen zijn als die erin zit?

Laatst bewerkt:
ksnap ht btw ook niet...als je zo'n programma installeert hoort hij toch tussen de geinstalleerde software te komen staan? is nu namelijk niet het geval

jah en ook direct x is geinstalleerd ..hij gaf btw aan dat de drivers van de grafische kaart niet kloppen(of dat er helemaal geen grafische kaart is gevonden) ipv die van de videokaart

waar kan ik trouwens in everest dan vinden wat evt de grafische kaart zou kunnen zijn als die erin zit?

Bij apparaten, en dan de pci apparaten.

Overigens wordt met een grafische kaart, de videokaart bedoelt.

ok, dan is het vreemd dat hij na de installatie nog steeds zegt dat er geen videokaart in mn systeem zit..

dat 2e programmatje dat je hebt gegeven wil btw niet geinstalleerd worden

Laatst bewerkt:
Met welk besturingssysteem werk je overigens? ik ging er van uit, dat het windows XP is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan