Systeem herstel verwijdert teveel

Status
Niet open voor verdere reacties.

de muziekleraar

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2002
Dit zijn eigenlijk twee problemen ineen, maar ze zijn met elkaar verbonden. Ik heb XP-home edition op een pc en ik probeerde het midi-programma Cakewalk te installeren. Tijdens de installatie kreeg ik het volgende schempje
cakewalk-start-up1.jpg

Ik kon alleen op oké klikken en daarna volgde het venster dat er opnieuw opgestart moest worden. Toen ik dat deed kwam bij opstarten hetzelfde schermpje weer naarvoren. Toen ik op "nee, later opstarten" klikte kon ik met de installatie verder gaan. Cakewalk deed het verder prima, maar nu krijg ik iedere keer datzelfde venster als ik de pc opstart en moet ik een stuk of 6 schermpjes wegklikken.
Cakewalk verwijderen via configuratiescherm-software, hielp niet. De hele cakewalk directory verwijderen ook niet.
Toen ik een systeem herstel uitvoerde naar eergisteren bleek er teveel verwijderd. Mijn e-mail en internet-explorer instellingen en mijn e-mailberichten waren weg, mijn desktop was terug naar de situatie van vlak na installatie een paar maanden geleden, programma's die er al weken opstonden waren weg, maar een programma dat ik afgelopen zaterdag installeerde stond er nog wel op.
Intussen systeem herstel ongedaan gemaakt, De venstertjes zijn weg op één na, nadat ik de map had verwijderd waar ik het set-upbestand van Cakewalk had gezet, nu krijg ik een melding dat windows een bestand niet kan vinden.

Dus:
1. hoe krijg ik die melding weg?
2. Hoe voer ik een systeem herstel uit waarbij niet mijn e-mail verloren gaan?

Laatst bewerkt:
Voor dat je Cakewalk installeert moet je DirectX9 in de pc installeren

► Gebruik je Outlook Express?

Kopie opslaan van alle e-mailberichten:
Postvak In (Outlook Express),
Extra,
Opties,
Onderhoud,
Archiefmap,
In het venster Archieflocatie staat een adres, zoals:
C:\Documents and Settings\JeNaam\Local Settings\Application Data\Identities\{AD3E5C50-A034-44B3-BBC1-100267AD903C}\Microsoft\Outlook Express,
klik daar rechts op en kies voor ‘Alles selecteren’.
Klik nogmaals met de rechter muisknop op het pad (adres) en kies voor Kopiëren.
Sluit nu de geopende vensters. (Door op Annuleren te klikken)
Open de Windows-verkenner,
klik met de rechtermuisknop in de adresbalk (rechtsboven?)
en kies Plakken.
Druk op Enter.
In de Verkenner ziet u nu alle bestanden waarin Outlook Express uw e-mail bewaart.
Aan de linker kant zie je de map ‘Outlook Express’ waarschijnlijk al geselecteerd.
Rechtsklik op die map
en op Kopiëren.
Ga naar Mijn documenten
en klik op Plakken.
Klik op ‘Ja op alles’.

Kopie opslaan van alle e-mailadressen:
Postvak In (Outlook Express),
Extra,
Adresboek.
Kies in het venster dat verschijnt voor:
Bestand,
Exporteren,
Adresboek (WAB).
Zoek in het venster ‘Opslaan in’ naar: ‘Mijn Documenten’.
Geef het adressenbestand een naam, bijvoorbeeld ‘Mijn e-mailadressen’
en klik op Opslaan.

Terugzetten van e-mailberichten:
Postvak In (OE).
Klik op Bestand,
Importeren,
Berichten…
Kies uit alle opties uw versie van Outlook Express
en klik op Volgende.
Vink ´E-mail uit een OE6-archiefmap importeren aan´
en klik op OK.
Klik op Bladeren…
Selecteer nu uw archiefmap. In ons voorbeeld is dat de map Outlook Express.
(Let op de map ‘Mijn Documenten’ wordt zichtbaar wanneer u naar boven scrollt!) Klik op Volgende
en nogmaals op Volgende.
Klik tenslotte op Voltooien.

Terugzetten van e-mail-adressen:
Postvak In (OE),
Bestand,
Importeren,
Adresboek…
Klik op de map Mijn Documenten
en daarna op Adressen.WAB.
OK.

succes !!

Dankjewel Joseb,

Inderdaad gebruik ik outlook express. Dat van die e-mailbreichten bewaren wist ik dus echt niet. Dat is in ieder geval gelukt. Ik ga opnieuw een systeemherstel uitvoeren.

Vergeet niet om een back-up van 'Favorieten' en van de 'Recente Data' ook te maken voor dat je een Systeemherstel uitvoert,,,

Dankjewel voor deze tips. Ik zal het niet overhaast doen. Overigens is het schermpje bij het opstarten spontaan na twee keer opstarten verdwenen (had ondertussen wel een Ccleaner-sessie uitgevoerd, zou dat geholpen hebben?) Dus het is ook minder urgent geworden, maar wellicht wel nuttig, omdat ik meer problemen heb met het installeren van programma's die met midi werken ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan