Systeem herstel werkt niet meer.

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.J.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Beste mede-forummers,

systeemherstel op m'n laptop werkt niet meer.
Alles gecontroleerd, alle programma's laten draaien(Ad-aware, S&D, Norton), niets gevonden.
Wat is hier aan te doen?

Fonz :thumb:

Probeer eerst dit:

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/sysrestoreenable.reg

Regbestand downloaden, opslaan op je bureaublad en erop dubbelklikken. Met 'ja' antwoorden als je gevraagd wordt of de inhoud in je register geïmporteerd moet worden.

Moch dit niet helpen, probeer dan systeemherstel opnieuw te installeren:

Start->Uitvoeren-> intikken: c:\windows\inf ->OK
Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts.
Klik met links op installeren.
Volg verder de aanwijzingen die komen...:)

Wanneer ik de link volg, krijg ik een pagina vol met cijfers en letters, geen bestandje.
Optie 2 werkt niet omdat ik geen XP cd-rom heb.

Je kunt er een regbestand van maken, maar sneller is om dit even te downloaden met IE. Met Mozilla/Firefox kun je (helaas) geen regbestanden downloaden. Ik heb hier op dit forum nog steeds een vraag over openstaan, maar kennelijk lukt dit nog steeds niet.
Dus toch maar even IE gebruiken.:D

Helaas de truuk van Kelly biedt geen soelaas.
Nog een idee?

Staat de System Restore Service wel aan?

Start/uitvoeren....intikken: services.msc ENTER.

Scroll naar beneden totdat je System Restore Service ziet staan. Rechtsklik hierop en kies voor eigenschappen. Klik op 'Starten' en kies voor opstarttype: 'Automatisch'. Op toepassen en/of OK klikken.

Is gestart en op automatisch.
Dat stond dus al aan.
Systeemherstel gaat ook wel van start, maar wanneer het de hele cyclus doorlopen heeft, eindigt het met het bericht dat het niet is geslaagd.

Misschien toch de naweeën van een virus. Schakel systeemherstel 'ns helemaal uit, waardoor alle herstelpunten en het eventueel daarin voorkomende virus ook verwijderd worden. Schakel systeemherstel dan weer in en probeer een herstelpunt aan te maken.
Lukt het dan nog niet, schakel systeemherstel dan nog een keer helemaal uit en doe dan een volledige virusscan in veilige modus.:)

En check even of de RPC wel aan staat. De System Restore Service is nl. weer afhankelijk van deze service.

Start/uitvoeren....intikken: services.msc ENTER.

Scroll naar beneden totdat je Remote Procedure Call ziet staan. Rechtsklik hierop en kies voor eigenschappen. Klik op 'Starten' en kies voor opstarttype: 'Automatisch'. Op toepassen en/of OK klikken.

Heb de eerste twee opteis uitgevoerd en het werkt weer.
Vreemd, geen virus gevonden.
De wonderlijke wereld van MS zullen we maar zeggen.

Heel veel dank,
Fonz :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan