systeem herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

camaro30

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2003
Ik weet niet of mijn vraag hier op de goede plaats staat maar ik weet niet waar systeem herstel onder valt, vandaar.
Ik gebruik xp home edition.
Ik heb net de W32.Dumaru.Z@mm van mijn pc verwijderd en dat is goed gelukt, nu wilde ik dus systeem herstel weer aanzetten en dat lukte niet.
Weet iemand hoe ik dat weer kan doen? Er komt iedere keer te staan "De computer kan niet worden beveiligd met Systeem herstel. Start uw computer opnieuw op en voer Systeemherstel vervolgens opnieuw uit".

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt, groetjes Bianca:(

Kijk even bij DEZE COMPUTER en dan bij EIGENSCHAPPEN en dan op het tabblad SYSTEEMHERSTEL of hij wel aanstaat.

p.s. Virus verwijderd? Je hebt toch wel een Virusscanner ?

Laatst bewerkt:
:( Hmm volgens mij heb ik een probleem want er staat geen tabblad systeem herstel..........

Start/Alle programma's /Bureauaccesoires/Systeemwerkset/
systeemherstel. Daar gewoon het vinkje weer zetten.
Als je dan toch die melding krijgt is er denk ik iets niet goed gegaan met het verwijderen van die worm.
Heb je daarna al opnieuw gescand?
In wezen kan de pc niet worden beveiligd met systeemherstel want je hebt nu geen punten meer over.
Als je de boel weer aan de praat krijgt zou ik nog een punt aanmaken.

Norton pikte dit virus er niet tussen uit, vandaar........

- Elisa, ik heb het geprobeerd en krijg nog steeds een melding. Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met een punt.

En ja ik heb de pc weer gescand en hij was virus vrij, heb het verwijderd met de tool die hier op dit forum al eerder was aangegeven, heel makkelijk.

Ik denk persoonlijk dat je geen systeemherstel kan doen omdat hij uit heeft gestaan en er daarom geen herstelpunten zijn. Maar waarom wil je herstel doen?

:) Zoals ik al zei heb ik niet echt veel verstand ervan, maar voordat ik die tool ging gebruiken moest ik System Restore uitzetten, dus ik neem aan dat ie nu weer aan moet staan. Toen kon ik hem gewoon uitvinken en dat is nu helemaal niet aan de orde. Ik dacht dus dat ik m weer aan moest vinken. Vandaar mijn vraag.

Ja, je moet systeemherstel nu weer aanvinken.
Dan krijg je met een paar dagen weer een aantal 'punten' (systeemherstelpunten).

Krijg je die mededeling als je dat vinkje geeft?
Anders zou ik gewoon doen of ik gek was.
Het vinkje moet er staan en het is logisch dat je nu even geen herstelpunten hebt.

Toen kon ik hem gewoon uitvinken en dat is nu helemaal niet aan de orde.
Kun je nu totaal niet bij het aanvinken komen? Dat is echt gek!

Ja Elisa klopt, zodra ik Systeemherstel aanklik geeft ie die melding weer, en in Eigenschappen van deze pc zit gewoon geen tabblad meer met Systeemherstel, dus ik denk dat er iets niet goed zit.....:confused: ......en als het echt verwijderd zou zijn, kan ik zoiets er weer opzetten?

:o uhmmm, wat moet ik met die snelkoppeling doen? Ik bedoel waar moet ik m neerzetten? :o

Zoek gewoon met zoeken naar rstrui.exe en kies rechtsklikkend voor kopieeren naar bureaublad. (voor een volgende keer)
Vervolgens klik je op die rstrui.exe.

Dan heb je ook systeemherstel te pakken.
En typ dat maar meteen op een kladblokvelletje wat je ergens in een map doet. Mij heeft het al 2 keer geholpen :)

Ok ik heb het precies gedaan zoals je zei....op het bureaublad gekopieerd, dubbel klik....en wat krijg ik...weer dat venster met de tekst De computer kan niet worden beveiligd met Systeem herstel. Start uw computer opnieuw op en voer Systeemherstel vervolgens opnieuw uit".

Camaro30

Ik stuurde je naar systeemherstel maar had het scherm voor ogen waar Raymond Bos het aan het begin over had.

Bijgaand scherm. Je moet dus NIET meer aanvinken als je goed leest.
attachment.php

Laatst bewerkt:
Tja ik denk dat er echt iets niet goed is gegaan want ik heb dus de volgende tabbladen;
-Automatische updates
-Verbindingen van buitenaf
-Automatische updates
-Algemeen
-Computernaam
-Hardware
-Geavanceerd

and that's it....:confused: Ik heb dus geen tabblad met Systeemherstel.

idd: uitkijken dat je UITZETTEN dus nìèt aanvinkt! ( en druk ook nog even op Toepassen, daarna)

Als het niet helpt kan je dit nog proberen:

Je kan ook even de integriteit controleren van je systeembestanden doormiddel van sfc /scannow (ingeven bij ‘uitvoeren’ in startmenu) Wel je xp-cd bij de hand houden. In geval dat je een corrupt systeembestand zou hebben)

camaro30,
Doe dit:

ga naar start-configuratiescherm (klasieke weergave)-systeem beheer-services-rechtsklik system restore service-eigenschappen-zet de opstarttype op automatisch-toepassen en klik daarna op starten.

Als het goed is, dan zou je system restore moeten werken. Werkt het niet, dan is je system restore corrupt.
En het enige wat je dan hoeft te doen is de windows xp cd erin doen en dan voor "repair" kiezen. EN je probleem is opgelost :)

Hoi Saldos, ik heb het geprobeerd maar hij kan het niet opstarten dus hij zal wel corrupt zijn :( , ik heb geen originele xp cd, wel 2 recovery cd's , kan dat ook?

Recovery is hetzelfde als repair :D

Saldos, kun je niet een beetje bijsturen wat die repair betreft. Eerlijk gezegd is het mij ook nog steeds niet gelukt. Als je op de r van repair klikt kom je in de "dos-modus" terecht. (niet goed dus) Eigenlijk moet je al een beetje voor een nieuwe installatie kiezen is het niet?
Het zou wel leuk zijn als daar nou eens een duidelijk bericht over was :)

Camaro30, heb je al geprobeerd die cd te starten?
Het zou kunnen dat je daarvoor iets in het bios moet veranderen zodat de pc van de cd opstart.
Ik heb geen ervaring met recovery cd's maar de naam zegt wel dat je het ermee moet kunnen doen ;)
Dus eerst gewoon kijken of het via lezen van de cd kan en anders afsluiten, opnieuw opstarten en goed op dat scherm kijken wat als eerste komt. Vaak zie je iets staan van: Voor setup druk op del of zo. Als dat zo is en je druk op del dan kom je in het bios. Daar moet je dan (goed kijken en voorzichtig) de pc niet van de hdd laten starten maar als eerste van de cdrom. Van de cdrom (je weet welk merk?)maak je even hdd. Kan het niet mis gaan.
Je moet je wijziging bevestigen en dan sluit je af.
Je start weer opnieuw op en nu start de pc vanaf de recovery cd. Daar zul je dan goed moeten kijken wat de mogelijkheden zijn. Weet ik niets vanaf.

Hoi Elisa, nee ik heb die cd nog niet geprobeerd, eerlijk gezegd ben ik daar een beetje huiverig voor, ik heb zoiets nog nooit zelf gedaan en wil graag weten wat ik dan precies moet doen, dus als je nog iets meer weet of iemand anders....graag!

Ik vind het fijn dat je me zo helpt trouwens :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan