systeem herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Luister, je moet nergens bang voor zijn. Er moet altijd een eerste keer zijn.
Kijk op die cd. Zie je daar niets waar je wat aan hebt dan moet je dus doen wat ik schreef.
Je kunt overal naar kijken maar aankomen niet :D :D
Neem dus gerust eens een kijkje in je bios. En als je wat bladert doe het heel rustig. Nergens iets bevestigen dan zit je altijd goed. Als je dan goed ziet hoe je die cdrom als eerste moet laten starten doe je dat maar vergeet niet die cdrom te veranderen in hdd voor de zekerheid. (dit soort dingen staat altijd op de eerste pagina) Je ziet je floppy staan, je brander, je cdrom en hdd 0 en eventueel hdd 1.

Dus, kijk gewoon op die recovery cd en als je daar niets wijzer van wordt ga je het bios is. Ga eerst alleen kijken en kom dan terug als je vragen hebt. Ik ben de hele dag thuis.

Ok, :) dan wil ik graag eerst even weten wat hdd is, en wat je precies bedoelt met Als je dan goed ziet hoe je die cdrom als eerste moet laten starten doe je dat maar vergeet niet die cdrom te veranderen in hdd voor de zekerheid. (dit soort dingen staat altijd op de eerste pagina) Je ziet je floppy staan, je brander, je cdrom en hdd 0 en eventueel hdd 1. .....hahaha Elisa, je hebt een goeie aan mij hoor.....ik heb best al veel zelf geleerd maar met bios en zulke dingen werd mij altijd gezegd: AFBLIJVEN, dus daar heb ik me ook nooit in verdiept.

Hahaha. Weet je, als je naar iedereen luistert leer je het nooit. De zorg is alleen om het zorgvuldig te doen.

Je ziet een drukke pagina voor je met allerlei toestanden die je niets zeggen maar.........je ziet er ook HDD staan of anders de naam van je harde schijf. B.v. Western Digital
Bij Floppydrive kan er floppydrive staan maar ook de naam.
Dat soort dingen zijn bij ieder merk weer anders. Je moet dus gewoon heeeel goed kijken.

Naast de Hdd of (naam van je schijf) staat een soort keuze mogelijkheid. Daar kun je ipv HDD er cdrom van maken. Daardoor start je pc de volgende keer niet van de schijf of HDD maar van de cd. (Dat moet je later dus weer terugzetten.)
Voor de zekerheid zeg ik je: maak van de cdrom die je waarschijnlijk op de 2e plaats ziet staan nu de HDD. Dat doe ik alleen voor de zekerheid.

Nu sla je deze wijzigingen op. Je ziet daarvoor wel een aanwijzing in je scherm. Hij vraagt alsnog: weet je het zeker en daarna is het exit. Je pc sluit af.
Nu start je opnieuw op.
Je bios zoekt nu als eerste op de cd naar gegevens en dat is de bedoeling want die van jouw hdd zijn niet goed.
Dan kom je op onbekend terrein voor mij maar wat let het je om eens even te kijken wat voor een mogelijkheden die cd je geeft.
Hij vraagt waarschijnlijk:
Nieuwe installatie? NEE
Herstellen? JA

Gewoon kijken op die cd. Dan kom je maar weer terug!

He he, ben je daar eindelijk :-)
Dat scheel Camaro30 in ieder geval wat zenuwen en ik weet wat meer van recovery cd's!!.
Ik ging er vanuit dat het net zo als windows werkte.
Ga ik nu ook even lezen.

Misschien lees ik te vlug maar staat daar ook iets bij van 'andere merken' recovery?
Ik moest trouwens wel lachen om die fotograferende man!!!

Passer je gaat mij zelfs te snel door de bocht ;)

Via start/uitvoeren beginnen of pas later krijg je een prompt???

Systeemherstel starten en inloggen als administrator?
Nooit iets van gemerkt dat ik daar kon kiezen. :8-0:

Achter de prompt tik je in bootcfg /rebuild. Heeft dit wat te maken met systeemherstel????

Laatst bewerkt:
O O O ... :o :o :o

'k heb alles maar snel gewist: gepost in de verkeerde draad...

Sorry!

Laatst bewerkt:
bootcfg /rebuild is toch een tool om je boot.ini te repareren?
Dat gebruik je toch als je computer niet opstart omdat de boot.ini corrupt is?
Dat is nu toch helemaal niet het geval?

Oh Passer je bedoelt via de veilige modus met prompt.
Ja, kan heel goed als je het goede commando zou hebben :) Zo heb ik mezelf al heel wat keertjes gered maar ik geloof niet dat Camaro30 dit nodig heeft.
Die recovery cd die ze heeft is voldoende.

Handige link trouwens Saldos. Het zal mij benieuwen. Tot nog toe leidde die r me alleen naar "Dos". Kan ik me best redden maar een beetje makkelijker is ook wel leuk.

Ik ken iemand die de orginele recovery cd heeft , dus die wil ik even bemachtigen en ga dan de stappen ondernemen die hier staan. Ik heb 2 gekopieerde cd's en ik weet niet of dat wel goed gaat.
Heel erg bedankt voor jullie hulp en ik zal hier ook nog even laten weten of het gelukt is.

:thumb: Echt super al die hulp hier!

Groetjes Bianca.

:D Arme Passer, dat had je toch niet weg hoeven halen. We zitten er allemaal wel eens naast. Ik zelfs heel vaak maar wat maakt dat uit. Geef je anderen weer de gelegenheid om op je nek te springen ;)

Camaro30, ik ben nu toch wel benieuwd of je het met die recovery cd hebt kunnen redden.

En Saldos, ik installeerde Norton AntiSpam en ik kreeg er geen beweging meer in. Bevroor op de desktop.
'tja en toen had ik dus ook niets aan die mooie favoriet :) Dus weer op zoek naar de recovery van Windows. Nou, mooi noppes. Ik zit al half in de nieuwe installatie en dan durf ik niet verder. :(
Dus jouw link maar even uitdraaien. Bovendien....vraag ik me af of ze het niet over Windows XP prof hebben.

Geplaatst door passer
O O O ... :o :o :o
'k heb alles maar snel gewist: gepost in de verkeerde draad...
Sorry!

Passer, je hoefde het helemaal niet weg te halen hoor.
Ik zit er ook soms naast. Dat is helemaal niet erg hoor.
Je mag het gewoon weer terug zetten want dan kunnen anderen er ook van leren :)

Elisa en Saldos: dank voor de bemoediging ;)
Maar gezien het de aandacht in een verkeerde richting afleidde, vond ik het beter van het maar te verwijderen. Anders werd het zo doolhof-achtig vond ik.
[On-topic]

Ok, ben ik weer....ik heb de cd rom van xp, maar kan er niet uit wijs worden wat ik nu moet doen, ik heb de cd bekeken en er staan veel dingen op met sys....
maar ik weet niet wat ik moet doen.....:confused:

Het is dus de bedoeling dat de pc opstart van de cd.
Dus.......... :) in het bios de manier van opstarten veranderen!!
De eerste opstart is nu HDD of
Hier moet je van maken cdrom.
En als je je prettiger voelt maak je van de cdrom HDD.

En laat je nou niet imponeren door al die dingen waar je niets van snapt. Ik snap er ook niet veel van maar het is alleen maar nodig dat je ziet wat je moet hebben.
Goed kijken totdat je herkent waar we het over hebben.

Dan safe je (zal wel f10 zijn) en dan exit. Dit kan per computer wel verschillen. Als je maar bevestigd
Nu zet je de pc uit.
Je start weer op en nu neemt de cd het over.

Alles rustig doen. Wat kan je overkomen? Je hebt alles al op de d:\ staan.

Kopieer alles m.b.t. dit even op een kladblok of wat dan ook. (deze tekst markeren, rechtsklikken en opslaan in Word, kladblok) en uitprinten.
Wacht even..........................heb je het nu over de cd van XP????? Je had toch een recovery-cd ??????? Maar goed, maakt niet uit.

Saldos had een link gegeven naar een site met van alles over recovery cd. Dat heb ik allemaal uitgeprint...
Nu deed ik de cd er in en is alles in het Nederlands.

Welkom bij Microsoft Windows XP

-windows xp installeren
-extra windows-onderdelen installeren
-andere taken uitvoeren
-systeem compabiliteit controleren

andere taken bestaat uit

- verbinding met extra bureablad
- thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk instellen
- bestanden en instellingen overzetten
- door de cd rom bladeren
- release opmerkingen weergeven
- NET framework installeren

Dus heel anders dan ik wel s gezien heb en veel anders dan de link die Saldos gaf......ik heb ook door de cd rom gebladerd maar er staan meerdere dingen met sys....zoals ik al zei....maar goed.
Ik kijk nog wel ff en anders laat ik het hier eerst bij en vraag een kennis van mij wel of hij het wil fixen want met dat kopieren naar D ging ook niet helemaal goed want deze pc is opgedeeld in 2 delen van mij en mijn vriend en de dingen van mijn vriend stonden niet op D...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan