systeem herstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold Velema

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2003
Sinds vanavond start mijn pc erg langzaam op en heb ik geen onderbalk inklusief startknop. Waarschijnlijk door de MSI live update van bios/moederbord drivers. Deze Computer verschijnt wel op het buroblad.

Kan ik vanuit Deze Computer ook naar systeem herstel ?

De VIA platform manager verwijderen in config/software lukt namelijk ook niet.

Je zou het eens kunnen proberen in veilige modus, of met ctrl, alt, del, en dan in taakbeheer rstrui.exe intrommelen, of explorer.exe als nieuwe taak.

Lange Pier zei:
Je zou het eens kunnen proberen in veilige modus, of met ctrl, alt, del, en dan in taakbeheer rstrui.exe intrommelen, of explorer.exe als nieuwe taak.
Maar dan kan hij toch ook via Deze Computer naar de system32 map, daar staat nl. ook rstrui.exe

huijb zei:
Maar dan kan hij toch ook via Deze Computer naar de system32 map, daar staat nl. ook rstrui.exe

Wat je wilt, maar dan wel naar de map restore, als hij via deze weg erin kan komen.

helaas ...

Ook in veilige modus geen Startknop. Met rstrui.exe in system32 volgt de mededeling: de computer kan niet worden beveiligd met systeemherstel. Start opnieuw en probeer opnieuw. Geen resultaat.

Geprobeerd in apparaatbeheer de VIA drivers te vervangen met die van de Windows-cd. Behoudt de nieuwste. Tja ...

Had je syseem restore wel aan staan? zo ja, kun je eventueel die schijf in een andere pc erbij hangen? indien het geen laptop is, waar je nu op werkt?
Je moet in ieder geval de map System Volume Information wel hebben, met een restore point.

Dan kun je uit die map een bestand halen en die in de map windows/system32/config plaatsen, dat ik hier geprobeerd heb uit te leggen.

In computerbeheer staat de system restore service op automatisch maar niet gestart. Starten lukt niet op lokale computer. Fout 1068: afhankelijkheidsservice kan niet worden gestart.

Ik zit nu op de pc van mijn ouders. Klungelen met hun harde schijf ga ik niet.

Vanmorgen heb ik nog een herstelpunt aangemaakt. De map System Volume Information kan ik niet vinden. Het verhaal met de link gaat me erg ver. Het herstelpunt moet in ieder geval naar system32/config ?

Arnold Velema zei:
In computerbeheer staat de system restore service op automatisch maar niet gestart. Starten lukt niet op lokale computer. Fout 1068: afhankelijkheidsservice kan niet worden gestart.

Ik zit nu op de pc van mijn ouders. Klungelen met hun harde schijf ga ik niet.

Vanmorgen heb ik nog een herstelpunt aangemaakt. De map System Volume Information kan ik niet vinden. Het verhaal met de link gaat me erg ver. Het herstelpunt moet in ieder geval naar system32/config ?

Nee, lees en begrijp eerst wat de bedoeling is, ook de link naar microsoft in die link goed doornemen.

Opgelost

door een clean install, helaas ... Binnen system volume information kon ik de naam van de gebruiker niet toevoegen via eigenschappen(veilige modus). De bestanden kon ik niet van de snapshot naar de tmp-map kopieren (toegang geweigerd/schijf in gebruik).

Dan maar alles opnieuw erop. Beter dan een meubelboulavard op 2e pinksterdag. Bedankt voor het meedenken !!!

Indien je het nog een keer meemaakt, de handleiding daarvoor stond op die link naar microsoft, je moet dan eigenaar worden nadat je in mapopties, eenvoudig delen van mappen en bestanden had uitgevinkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan