Systeem informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe versie:

schermen toegevoegd:

• Software
  • Geheugen
  • Video
  • Stations
  • Geïnstalleerde Software
  • Opstart programma's
  • Besturingssysteem -> .net information
  • Systeem overzicht -> Windows prestatie index
  • Processor

Fouten opgelost
  • Lettertype aangepast
  • Opstartscherm(systeem_overzicht) vast gezet
  • Netwerk station icoon aangepast (was niet duidelijk genoeg)
  • Systeem overzicht minder breed gemaakt
  • Toolstripbuttons mouseover geeft goede tekst weer
  • Overzicht icoontje hetzelfde op alle schermen
  • Hardware -> ram = geheugen
  • Reserved for BIOS vendor & Reserved for system vendor weggehaald
  • In de treeviewpanel staat nu "netwerkadapters"
  • Screenshot tekentjes zijn hetzelfde nu
  • Screenshot maken kan alleen in .bmp
  • Screenshot maken pakt nu ook de paneelnaam mee bij het opslaan
  • OS naam wordt nu in een textbox gezet, U kunt deze zien door hem te selecteren.
  • Start scherm laat nu ongecorigeerde ram zien. (wat op je verpakking stond, in mijn screenshot 4x4gb = 16gb)

Screenshots!
Ze zijn klikbaar! :D
systeeminformatievanmis.png

Link
Download link: http://www.mediafire.com/?7car84hs8f4c9nn

Bekende fouten

• Op de geïnstalleerde software pagina is de linklabel niet groot genoeg (opgelost)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb er weer naar gekeken! Helaas heb ik wel nog wat opmerkingen:
  • Dat de "Bezig met informatie verzamelen."-popup altijd bovenaan staat is tamelijk irritant. Het programma is nu namelijk vastgelopen en ik kan nu niet zien wat ik typ :confused:
  • Het programma geeft een error bij het verzamelen van informatie bij de geïnstalleerde programma's:
    Code:
    An error has occured in the Installed Programs panel.
    The system returned the following information:
    Source: mscorlib
    Description: Met de parameters voor jaar, maand en dag wordt een niet weer te geven DateTime beschreven.
    Vervolgens kwam er wel een lijst, maar ik weet niet of die nu compleet is of niet. Dat krijg je ervan als je een computer al lang gebruikt :) (Ik geloof dat er nog wel wat miste)
  • Dat zou ook makkelijker vast te stellen zijn als het mogelijk is om te sorteren ;)
  • Bij de opstart programma's zitten een paar lege regels ertussen (niks mis mee, maar ik meld het maar)
  • Visual Basic geeft bij mij aan dat ik Service Pack 1 heb, jouw programma geeft aan dat ik SP 2 heb. Ik weet niet waar ik het anders nog kan vinden dus ik weet niet welk van de 2 het bij het rechte eind heeft.
  • Als er bij volumes een volume staat waar niks in zit (bv dvd-station), dan geeft hij aan dat 0% vrij is. Daar kan je beter dan niks weergeven.
  • Bij netwerk adapters, "Laat geavanceerde...", staat er bij snelheid alleen een getal. Daar mist dan de eenheid.
  • Bij netwerk adapters, "Laat geavanceerde...", lijkt de onderste listview net een beetje buiten beeld te gaan.
  • Bij Video staat er "Aantal video adapter: 2". Je kan het al aan zien komen; 2 is meervoud. :p
  • Bij Video staat er dat ik de adapter "ATI Mobility Radeon HD 5000 Series" heb. Het is wel een 5000 serie, maar om exact te zijn is het de "ATI Mobility Radeon HD 5470". Verder staat er ook dan de Video RAM 512 MB is, maar in de informatie die ik heb staat dat hij "Up to 2234 MB HyperMemory" heeft. Geen idee wat dat exact inhoud, maar misschien kan jij er iets mee.
  • Wat ik nog een beetje mis is hoeveel schermen er zijn aangesloten. Dat maakt ook uit voor de werkruimte, die nu toch echt niet aanpast terwijl ik er net een scherm bij heb gezet :) (Dat scherm heeft ook een andere resolutie. Ingesteld om uit te breiden.)
  • Het zou wel grappig zijn als het geheugen om de x seconden zou refreshen zodat je actuele data ziet.
  • Bij Processor staat "processorvoet". Bedoel je daar de Socket mee? En zo ja, bij mij staat daar "CPU 1". Volgens de Intel site zou daar toch echt een van deze 2 zouden moeten staan: BGA1288, PGA988.
  • Alle items bij BIOS -> Functies staan er dubbel in. Bij algemeen staat "Huidige SMBIOS" er ook dubbel in.
  • Moederbord is zo leuk opgevuld met relevante informatie :thumb:
  • Netwerk werkt nog niet.

Dat was het wel weer geloof ik :) Ik zag btw wel dat een paar van je screenshots van vorige versies waren :p

Ook heb ik nog een suggestie: Je kan ook nog een extra tab maken met daarin de opgestarte programma's. En als je dan toch al bezig bent gelijk wat grafieken met informatie over geheugen en processor gebruik. Dan heb je helemaal geen taakbeheer en "programma's en onderdelen" meer nodig :p

Ik heb (nog) niet gekeken naar het spatie-probleem, maar dat ga ik zo nog even doen. Ik denk dat jij zo ook wel weer even bezig bent :D:p

Succes!
MartinJM

[edit]
Ik denk dat ik de oplossing weet!
Verander dit:
Code:
Value.Replace("  ", " ")
eens in dit:
Code:
Value = Value.Replace("  ", " ")
Ik vergeet dat zelf ook altijd! :D

En ik heb nog een suggestie: Je zou ook kunnen proberen om informatie op te zoeken over de muis en het toetsenbord.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Dat is niet zo veel als ik verwacht had, gezien het aantal veranderingen :D

• Opgelost, ook een "annuleren" link op het paneel gezet
  • Typefout :D
  • Wat bedoel je met sorteren? (op a-b-c-d?)
  • Lege regels worden nu niet toegevoegd
  • Gaat het dan om het windows service pack? of over het .net service pack? .net is de nieuwste namelijk 2, windows 7 = 1
  • 0 % vrij laat ik staan, vind ik een mooier resultaat geven.
  • Bij snelheid wordt nu de snelheid in mbit (onder 1000) of in gbit (boven 1000) aangegeven
  • OMG 2 pixels :D goed gezien!
  • Opgelost, nu staat er "adapters"
  • Jou videokaart heeft maar 512MB "Dedicated" geheugen, de rest haalt hij van je intern geheugen (ram) af (ofwel gedeeld geheugen). die 2gb is dus niet echt wat je videokaart heeft, 512mb is echt wat die heeft. *uitleg*/
  • Schermen daar was ik nog naar aan het kijken. je werkruimte is je primaire werkruimte (alleen hoofdbeeldscherm, bij mij dus 1920x1080 I.P.V 6166 X 4728)
  • geheugen wordt nu gerefreshed elke minuut
  • ja socket = processvoet , nu staat er socket :D
  • dubbele functies worden verwijdert (huidige smbios was mijn eigen domme schuld)
  • scheelt weer werk dacht ik :D (voor de gebruiker)
  • klopt als een bus!

Ik stuur je een versie met de geupadte code (voor spaties), misschien dat het zo werkt.

link: http://www.mediafire.com/?uz1agq48oe5ynqa

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik kwam er nu achter dat de annuleren knop op de 'popup' bij mij niet werkt. Dan bevriest het programma...
Maar met sorteren bedoelde ik inderdaad a-b-c, dat is wel handig omdat ook bij "programma's en onderdelen" (config scherm) ze zo gesorteerd zijn. Dan kan je makkelijker zien of er een mist of niet :p
Oeps, had ik er niet bij gezet hé :o Maar dat ging over het .NET service pack.
Hmm, dat van mijn videokaart wist ik niet :confused: Dat verklaart misschien ook waarom battlefield 3 niet helemaal lekker werkt :d
Als je daarmee dus socket bedoelde, dan zou daar (volgens de Intel site) een verkeerde omschrijving. Er staat dat ik dan een "CPU 1" socket zou moeten hebben maar ik heb een BGA1288 of een PGA988 socket, omdat dat de enige sockets zijn waar mijn processor op zou passen.

Ik weet niet of je het al had meegenomen in de nieuwe versie, maar bij mij staan de functies van de BIOS er nog steeds dubbel in. Ook bij netwerk lijkt de onderste listview nog steeds een klein beetje uit het beeld te lopen. (Dat kan je zien omdat de scrollbar opeens hoekig lijkt.)

Voor de extra schermen kan je volgens mij vrij makkelijk zo opzoeken:
[CPP]Dim ScreenCount As Integer = My.Computer.Screen.AllScreens.Count
MsgBox(ScreenCount)

For i As Integer = 0 To ScreenCount - 1 Step 1
Dim WorkingArea As Rectangle = My.Computer.Screen.AllScreens(i).WorkingArea
MsgBox(WorkingArea.Width & ";" & WorkingArea.Height)

Dim BitsPerPixel As Integer = My.Computer.Screen.AllScreens(i).BitsPerPixel
MsgBox("Bits Per Pixel: " & BitsPerPixel)

''//enz.
Next[/CPP]
Helaas geeft dit wel warnings, maar die kan je negeren :D

Succes!:thumb:
MartinJM

Ohja, nog 1 laatste opmerking: Als ik bij "geïnstalleerde programma's" heb gekeken, dan crashed het programma. Dat merk ik doordat ik dan niet meer naar een ander onderdeel kan gaan binnen het programma. Daarna krijg ik van soluto de melding dat het ook werkelijk gecrashed is.

De knop "annuleren" moet ik dan even aanpassen, die moet pas voor de dag komen NA de error. (zodat het scherm wel sluit)
Ga ik morgen ofsow naar kijken
.net servicepack hoort 2 te zijn (3.5 en +)

Ja dat verklaart je battlefield, die kaart is niet echt geschikt daarvoor :(

Socket moet inderdaad geen CPU 1 zijn, CPU 1 wordt er neergezet indien socket informatie niet uitgelezen kan worden, daar zoek ik nog wat op.

Nee, niet in de tussenupdate, alleen de huidige SMBIOS (die ik zelf 2x gemaakt had per ongeluk)

Morgen ofsow test ik deze code wel even.

Dat is alleen met de laatste versie neem ik aan? die crash? (dat zou wel kunnen kloppen, ik heb daar wat code die nog niet af was bijgezet :P, kan zijn dat die daar op vast loopt)

PS: vandaag de eerste echte test voor de app, ik ga hem via een netwerk op 100+ pc's zetten en dan op iedere pc testen.

Laatst bewerkt:
De crash was inderdaad alleen bij de laatste versie.
En van Battlefield, het werkt wel, maar een beetje langzaam. De meeste andere spellen lukken wel (ook GTA IV werkt) :) Op zich is het een goede laptop voor de prijs die ik heb betaald. 1 jaar later wilde mijn broer een pc, en hij kon toen geen vergelijkbare desktop vinden voor dezelfde prijs. Exclusief scherm....

Maar succes met het testen:thumb: Ik vraag me nu toch af of je nu van plan bent om iedere computer langs te gaan :shocked:

MartinJM

Laatst bewerkt:
Ik ben inderdaad iedere pc langs geweest :D!

in totaal 117 pc's en 22 laptops.

3 van de laptops hadden windows 2000, dat werkte niet.
2 laptops hadden verder nog windows me (ja... echt :P) daar werkte natuurlijk ook niet

Dus dan wordt het 117 + 17 = 134

waarvan de meeste met XP(leerling computers) en sommigen met vista(leraren).

2 pc's kregen een "acces denied" fout terug, het programma starten wel succesvol maar er werd haast niets ingevuld (2 van bij de kopieer apparaten, volgens mij hebben die ook verder geen rechten ERGENS op :P)

De rest deed het allemaal aardig (hier en daar een keer iets niet)
echter waren 3 pc's ONACCEPTABEL!, later bleek dat deze (2) aangepaste OEM systemen zijn, met een HDD die op een andere pc is geinstalleerd (en dus verkeerde register instellingen hadden, verklaart ook het moeilijk booten).

de laatste die het echt niet deed, was niks mis met de pc. gewoon een "store bought" computer. Alle andere software (inclusief mijn zelfgemaakte) werkte.
En ook het database systeem (dat ik voor hun daar heb gemaakt) werkte PRIMA op die pc.
Morgen mag ik even terug naar die pc om te kijken of ik er verder iets mee kan.

Al met al een hele geslaagde middag en goed getest, wel een heleboel mensen hebben nog wat kleinere dingetjes aangemerkt + tips gegeven.
Ik verwacht aan het einde van de week (misschien eerder) een nieuwe versie te hebben.

@martinJM, het ligt inderdaad aan de niet afgeschreven code (bij mij crashed die nieuwe ook).
Wel raar van je broer, meestal is een pc toch stukken goedkoper als je randapparatuur niet meerekent. (sterkere CPU's & GPU's waardoor een versie eerder vaak beter nog presteert dan het laptop variant.)

Maar ik mag zelf niks zeggen, mijn werklaptop is een intel centrino dual core met ONBOARD graphics ! :D
Mijn main rig heeft dan wel een 3770k +2x 5850 & 4 schermen :P

Laatst bewerkt:
Nouja, ik had gewoon een hele goede aanbieding gevonden :D Hij is ook al 2,5 jaar oud :)

Maar ik ben benieuwd naar de nieuwe versie! :thumb:

MartinJM

PS: Ik zou trouwens echt geen 134 computers kunnen langsgaan, veel te saai voor mij :p Maar maak je niet druk over die 2 aangepaste OEM systemen. Als iemand dat maakt dan weet diegene vast wel wat er in zijn computer zit en waar hij dat anders kan vinden.

Laatst bewerkt:
Ik maak me ook niet druk over die OEM systemen, een HDD die op een andere pc is geinstalleerd in een andere pc doen is NOOIT slim :P

ik maak me druk over die ene pc waar niks mee aan de hand was. Die ga ik vandaag ook eens even bekijken.

Verder zal de update wss niet zo groot zijn *(druk), ik wil even kijken of ik alle processen kan listen op een nette manier. en wss wat multithreading hier en daar.

Oficiele versie

De nieuwe versie (officieel 1.0) is uit.

toegevoegd:

• Tekst kopieren vanuit listview
    Niet op pagina's:
    • Stations
    • Processen
  • Multithreaded waitform (met behulp van STA = Single Thread Apartment)

De website waar U hem kunt downloaden (incl foto's e.d): http://mi-soft.nl/software/mi-soft-systeem-informatie2/

Directe links:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan