systeem loopt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Veuger

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Onze pc loopt niet goed, wanneer er b.v. een spel gespeeld word is er niets aan de hand, maar komt er b.v. email binnen dan gaat de cursor stuiterend lopen, of stopt er een poosje mee daarna lijkt alles weer normaal te gaan.
dit is zeer irritant en we zouden hier graag een oplossing voor vinden, wie weet raad?
Misschien een testprog. o.i.d.?

Graag meer info over de PC.

Welk E-mailprogramma? Welke Windowsversie? Wat voor internetverbinding?

Wij gebruiken als email prog. incredimail, win 98se en de internet verbinding loopt via @home (kabel)

P.s. ik noemde in het vorige bericht het binnenkomen van email, maar ook wanneer een pagina afgesloten word heeft dat tot gevolg dat de cursor een moment niet reageert.

Heb je al geprobeerd om de muis in een andere USB poort te doen.
En wat voor soort muis gebruik je.

groetjes speedtouch

Ik heb niet het idee dat het aan de muis ligt, want alle beeld aktiviteit stopt er dan even mee.

Is dat alleen bij de email of ook bij andere toepassingen, geef ook aan bij welke dan.

groetjes speedtouch

Nee, niet alleen bij email, bij elke keer wanneer er ook maar iets gebeurt (wisseling van schermen o.i.d.)is het net of het systeem na moet denken van hoe was het ook al weer.

Mogelijke oorzaken : Voeding > grafische kaart > ram geheugen.

We beginnen maar met de kaart, wat voor grafische kaart zit er in, en is deze al eens geupdate. !!!!!

De videokaart is een nvidia riva tnt2 64 model 64pro, en ik heb hem gisteren opnieuw geinstalleerd.

heb je die geheugen modules er al lang zo samen inzitten of sinds kort?

Oke de grafische kaart heeft de juiste drivers.

Controleer het geheugen met Memtest
Let op dit kan een lange tijd duren.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan