Systeem loopt regelmatig vast, ben ten einde raad...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgevisser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Hallo allemaal,

Afgelopen jaar heb ik in mei PC-onderdelen bij Alternate gekocht en zelf in elkaar gezet. Het is niet de eerste keer dat ik zelf mijn PC gebouwd heb en het is nog nooit een probleemproject geworden.

Probleem is dat de PC gewoon regelmatig (zeg maar elke 20 minuten als je pech hebt, soms draait het een dag goed, maar dan heb ik wel echt mazzel...) vastloopt, het scherm blijft hangen, het geluid herhaalt zich in korte loops van 0,2 � 0,3 seconde en de PC reageert nergens meer op. Ook staat er niets in de zogenaamde crashdumps...? Geen BSOD's, ordinaire freeze.

Regelmatig worden ook de USB poorten tijdelijk 'afgesloten' (dit gebeurt eigenlijk pas sinds de BIOS update). Ik maak gebruik van een draadloze Logitech G930 7.1 Headset via USB en soms dan stopt het setje met werken en hoor je het bekende 'USB' geluidje als je iets in- of uitplugt vlak voordat hij stopt met werken, dan later doet hij het spontaan ineens weer.

Specificaties systeem:

Moederbord: Asus P8P67 (goedkoopste versie..)
Voeding: BeQuiet 1000watt
Processor: Intel-i7 2600k
Videokaart: Asus ATI HD Radeon 6850
Geheugen: 4 x 4 GB Corsair 1600mhz
Harde Schijven: 6 x 500GB Samsung Spinpoint F1 in Hardwarematige Raid 0 (Partitie is 2047,9GB groot en dus ~1TB ongebruikt)
Geluidskaart: Auzentech X-Fi Forte 7.1
Internet: USB Dongel

Wat ik al gedaan heb;
- Het systeem geheel geformatteerd, de RAID partitie opnieuw ingesteld,
- Antivirus programma e.d. geinstalleerd,
- Windows update tot het ziekelijke aan toe,
- Mijn tweede Videokaart verkocht, dit loste het probleem in eerste instantie op, maar naar verloop van tijd kwam het probleem terug,
- Voeding en kast vervangen,
- Memory test uitgevoerd; dit leidde tot geen problemen,
- Stresstests op de processor, harde schijven en videokaart(en) uitgevoerd, ook hier geen problemen ondervonden,
- Moederbord BIOS flash upgrade uitgevoerd; juist de laatste BIOS update zou verbeterde stabiliteit bieden; dit in combinatie met een verse installatie, leidde tot niets...

Waar hoop ik antwoord op te krijgen;

- Hoe kan ik inzicht krijgen waar het probleem ligt?
- Ik vermoed dat het Moederbord problemen geeft, hoe kan ik dit testen?
- Weet iemand misschien wat het probleem is, of waar ik het moet zoeken?

Als ik meer informatie moet geven dan hoor ik het graag!
Na 16 jaar computer ervaring moet ik dan eindelijk anderen om hulp vragen, tot dan altijd zelf wel oplossingen kunnen vinden, maar dit schiet niet op en is mijn laatste poging om het probleem te maken, anders gaat ie terug naar Alternate, maar dat is weer 30 euro aan benzine en nog meer aan reparatiekosten. Wordt de gemiddelde student niet blij van zeg maar.

Alvast bedankt voor enige reacties!

-George

Laatst bewerkt:
Veel meer dan dat het systeem onverwachts afgesloten is, opgestart is nadat het niet juist is afgesloten en zich een kritieke fout heeft voorgedaan geven de logboeken niet...
Gebeurtenis ID; 6008 (onverwachts afgesloten), 41 (opstarten na onjuist afsluiten) en 1101 (logboeken verwerken).

Hier nog meer over Gebeurtenis-ID 41

<EventData>
<Data>7:53:33</Data>
<Data>‎17-‎1-‎2012</Data>
<Data />
<Data />
<Data>16520</Data>
<Data />
<Data />
<Binary>DC07010002001100070035002100DD00DC07010002001100060035002100DD00600900003C000000010000006009000000000000B00400000100000000000000</Binary>
</EventData>

En details van Gebeurtenis-ID 6008

<EventData>
<Data Name="BugcheckCode">0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
<Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
<Data Name="SleepInProgress">false</Data>
<Data Name="PowerButtonTimestamp">129712568232056509</Data>
</EventData>

Kan me niet voorstellen dat hier iets zinnigs bijstaat...

Overigens staat het logboek aardig vol met fouten;

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan