Systeem maself

Status
Niet open voor verdere reacties.

JuanG

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Ik heb 600 euro voor een budget game pc
Mijn bedoelingen:

Wat wil ik ermee: gamen(GTA IV, Prototype) en daarnaast beetje msn en en internetten.
Stilte?: valt mee hoe stil het moet wezen.
Budget: rond de 600 euro maar als het echt moet 700max.

dit is wat ik zelf had samengesteld mijn vriend heeft nog een iets slechter system maar wl 2 videokaarten in sli en hij kan wel gta Iv spelen goed zelfs!

mijn systeem:
Moederbord Asus M3N HT Deluxe mempipe
Processor Amd athlon 64x2 7850 b.e
Kast Coolermaster elite 334
Videokaart Asus 9600GT of 9800GT.
Cd-drive: Simpel samsung ding.
HDD Samsung 500 GB F3
Voeding OCZ modXstream pro 600 watt (ik denk dat 600 watt wel genoeg is voor
2 9600gt's of 9800gt's zoniet dan misschien een modXstream pro 700watt.

dat was het welik wil in de toekomst misschien lichtjes overklokken ik weet wat de consuquenties zijn maar deze cpu is stock 2.8 Ghz en wil als het kan met stock cooler naar 3.0Ghz maar dat ben ik adviseer me

Als je op je budget let, kun je beter 2x een HD 4830 nemen (deze kaart kun je trouwens erg goed overklokken, zelfde Core als een HD 4850, misschien flashen?) en deze in Crossfire zetten. :thumb:
Een HD 4830 is ongeveer hetzelfde als een 9800GT en een stuk goedkoper!

Als je voor ATI kiest, kun je ook een goedkoper moederbord nemen.

Laatst bewerkt:
ja ok het is een optie en zoals je al zei ati is wel stuk goedkoper en vaak nogal een stuk sneller ben ik met je eens maar wat voor moederbord praten we over.
ik zou graag wel een amd moederbord nemen en zowiezo 2 casefans op aan kunnen sluiten
en als het kan een asus moederbord goeie ervaringen mee.:)

Als je wilt overklokken moet je een Gigabyte moederbord nemen :thumb:
Ik heb zelf een Gigabyte X48-ds4; dit is een erg goed moederbord! :) (alleen een beetje duur)

ja het lijkt mij ook een goed bord alleen 1 naddeeel het heeft een socket 775 en ik wil am2+
intel is voor mijn budget beetje duur

zoveel moeilijks vind ik amd en intel niet aan maar ik zoek dus een moederbord
socket AM2+ met crossfire chipsets
maximaal 150 euro heb ik ervoor

P{s: welke chipsets ondersteunen allemaal crossfire???:confused:

en dus graag een moederbord met 2x 16x pci-e 2.0 sloten of misschie als het kan 3 x een 2.0 16x pci-e sloten maar ik gebruik er tijdelijk dan 1 omdat mijn budget het nog niet toelaat maar mijn verjaardag is met2 maand dus dan vraag ik nog 1 of 2 kaarten extra of een hd 4890 ofzo

Wel knap als je Crossfire aan de praat krijgt met 2 9800GT-videokaarten.
Dat gaat dus niet lukken. Daar heb je SLI voor nodig.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[230143]=1&product[218695]=1&product[35577]=1

670 euro. En dan heb je een quadcore processor die rondjes draait om die ouwe 7850. Je bent gek als je met jouw budget voor die processor kiest.
Eventueel zou je de rest van het budget op kunnen maken aan de voeding. Niet dat je nu zwaarder dan de 520W nodig hebt, alleen heb je dan nog de mogelijkheid om in de toekomst een zwaardere kaart te kopen.

In september of oktober zal ATI met zijn 1e DX11-videokaart komen. Deze kaart zal weer een stuk sneller zijn dan de oude. Dus als je videokaart te traag wordt, dan koop je beter een moderne DX11-kaart dan een oude DX10 of DX10.1-kaart.

ja ik snap ook wel dat je geen 2 nvidia kaarten in crossfire kan zetten maar ik zei dat ik misschien een 9800gt wou maar die gast die na mij een reactie plaatste begon over ati en toen begon ik over dat ik dan een andere moederbord zou moeten nemen als ik CF wilde hbebben

Nogmaals: het is een beetje onzinnig om 2 zwakke videokaarten te nemen, terwijl je ook 1 zware kan nemen. In prestaties maakt het gewoon geen verschil.
CF en SLI is alleen zinvol als je zo prestaties krijgt die een stuk beter zijn dan een losse kaart.
Bijv 2x HD4870 (260-280 euro). Een losse HD4870x2 kost 300 euro (bij 1 zaak) en daarna snel oplopend naar 350 euro. Dan kan je beter 2 losse kaarten nemen.

Datzelfde zie je met een HD4890: 2x kost 360 euro, terwijl een losse GTX295 (welke slechter presteert) duurder is.

Een hd4770 in CF kost 180-200 euro. Dat kost een HD4890 dus ook...

Laatst bewerkt:
Nogmaals: het is een beetje onzinnig om 2 zwakke videokaarten te nemen, terwijl je ook 1 zware kan nemen. In prestaties maakt het gewoon geen verschil.
CF en SLI is alleen zinvol als je zo prestaties krijgt die een stuk beter zijn dan een losse kaart.
Bijv 2x HD4870 (260-280 euro). Een losse HD4870x2 kost 300 euro (bij 1 zaak) en daarna snel oplopend naar 350 euro. Dan kan je beter 2 losse kaarten nemen.

Datzelfde zie je met een HD4890: 2x kost 360 euro, terwijl een losse GTX295 (welke slechter presteert) duurder is.

Een hd4770 in CF kost 180-200 euro. Dat kost een HD4890 dus ook...

Ik deed maar een suggestie omdat de HD4830 beter presteert dan de 9600/9800GT :cool:
Als je geluk hebt, koop je een HD4830 met 800 shaders :P

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor jullie reacties dit gaat me wel lukken:thumb:

ik laat even weten dat ik mijn budget heb verhoogd naar 800 euro voor betere onderdelen :D

En hoe zou je je pc nu willen configureren? :p
Laat het ons weten en wij werken hem zo nodig wel bij..

Daar leer je zelf immers ook het meeste van.

De voeding is met 650 watt groot genoeg, maar met 750 watt heb je een marge voor later ;)

Hij heeft het steeds over SLI of CF, dus daarom zo'n zware voeding. Dan zit ie voorlopig goed.

450W-500W is meer dan genoeg voor de huidige setup.

De Samsung F3 is zeker net zo snel als de WD Black en wat zuiniger en stiller.

hallo sorry vor men late reactie maar ben tijdje bezig geweest
dat laastse systeem van marsmannetje was wel goed ik vraag me alleen af wat de gemiddelde prijs is van een Asus M4A785TD-V EVO
ik heb er wat research na gedaan en lijkt mij ook een mooi bord met 2x 4850 en II 720

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan