Systeem overkill

Status
Niet open voor verdere reacties.

deHoed

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Goedendag,

We zijn bezig een stand-allone systeem te maken om Fligth simulator te gaan leren gebruiken en later verder uittebouwen. We hebben hiervoor gekozen een moederbord van ASUS de "Rampage Formula" met een CPU van intel de "Core 2 Quad Q9450" het geheugen wat we gaan gebruiken is van Corsair "4x 1 Gb DIMM DDR2 1066 Mhz" het besturingssysteem is "Windows XP 64 bit"of "Vista 64 bit".
We zijn nu aangekomen aan de videokaart, we dachten twee kaarten in crossfire van radeon de "Saphier HD 3870 512 MO" .
Nu vragen we ons af of de keuze van de video kaarten wel terecht is, of dat geen overkill is t.o.v. het systeem of wat we er mee willen doen? of deze keuze is misschien wel terecht!
Ik hoor heel graag een mening, die zeker mee zal tellen in ons besluit.

vr.gr.

Theo
deHoed:)

In deze maanden komen nieuwe videokaarten uit ik had als ik jou was nog even gewacht op die nieuwe videokaarten.
Maar HD 3870 is ook een goede videokaart.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor uw reactie, maar de vraag was is deze kaart dus twee in crossfire overkill voor wat ik wil.

Graag hoor ik van u..

vr.gr.

Theo dehoed:rolleyes:

Als ik het goed begrijp wil je de HD 3870 2 apparte kopen en met crossfire laten werken?
2x HD 3870 levert wel goede presentaties!!
Maar als ik jou was had ik dan de HD 3870 X2 genomen , want dat zijn 2 videokaarten in 1, dubbele prestaties in 1 videokaart dus!!
HD 3870 corssfire kun je ook doen maar ik had ergens gehoord dat die niet alle snelheid gebruikt..

Laatst bewerkt door een moderator:
@aAraz,

Het is niet nodig om elk bericht te citeren (quote). Graag de knop "Reageer op bericht" gebruiken. Je kunt wel de quote gebruiken als je specifiek iets wil aangeven, maar probeer het te beperken. Het is zeker niet nodig als je de eerste bent die na een geplaatst bericht reageert.

een enkele 3870 zal fs(x)? zeer goed aankunnen, maar als u van plan bent hoge resoluties en aa, shaders en dat soort zware toepassingen vol open te zetten is het wel aan te raden er een tweede bij te zetten. Ik weet niet of het de bedoeling is om de kaarten direct aan te schaffen want op 18 juni komt nvidia met haar nieuwe kaarten gevolgt door ati op 23 juni. De ati kaarten zullen tussen de 2 á 3 hondert euro kosten, welke waarschijnlijk even goed presteren als de twee kaarten samen die u nu heeft uitgekozen(igg een 3870x2). Dit zal eendaarnaast ook een hoop schelen in energie tov 2 kaarten. nvidia kaarten zijn een stuk duurder, en is door dat er crosfire op uw mobo zit minder sterk aan te raden. Als het direct aangeschaft moet worden zou ik zeggen. Bij resoluties vanaf 1680 x 1050 (en zware toepassingen vol open) is het handig een 2e erbij te nemen.

Dus als ik het goed begrijp, dan presteerd de nieuwe kaart van ATI die eind juni uitkomt net zo goed als nu twee kaarten 3870 in crossfire?

vr.gr.

Theo
deHoed:eek:.

Goedendag,
1.\ ASUS de "Rampage Formula"
2.\ CPU van intel de "Core 2 Quad Q9450"
3.\ Corsair "4x 1 Gb DIMM DDR2 1066 Mhz"
4.\ "Windows XP 64 bit"of "Vista 64 bit".
5.\ "Saphier HD 3870 512 MO" .

Even heel snel
Ales is overkill. Het spel is uit 2006 (ik ga uit van flightsimulator x, dat had je er niet bij vermeld). De minimumsysteemeisen zijn zo laag dat het al heel snel overkill word. Aangezien er geen ondersteuning is voor quadcore (voor zover ik heb kunnen lezen is flightsimulator alleen aangepast voor vista) is dat dus ook overkill. Een moederbord van 200 + euro voor slechts flight simulator x is ook dikke overkill. Veel van de voordelen die dit type moederbord bieden gebruik je niet in flightsimulator.
Verder raad ik (nog) geen 64 bits os aan ook al kun je alleen op die manier 4 GB ram adresseren. Ik kan ook nergens teruglezen dat flightsimulator x beter draait op 64 bit dus ik vraag me af waarom er voor deze configuratie is gekozen.

Er is mij verteld, en heb ik kunnen lezen op het net, dat Flight Simulator vaak gebruikt wordt om systemen te testen omdat het nogal veel van het systeem eist betreffende rekenwerk, precentatie video beelden enz.
Dit is de eerste reden dat ik gekozen heb voor het samen stellen van een zwaar systeem de tweede reden is dat ik niet weet wat er van af nu, in de toekomst, komt op het gebied van Flight simulator. Je steld niet met de regelmaat van de clock een systeem samen, dus inversteer ik nu ook in de toekomst.
Dit lijkt me toch een goed verhaal, of niet?:eek:.

vr.gr,

Theo
deHoed:rolleyes:

Dan nog bied een quadcore geen voordeel omdat 3 van de kernen niet zullen worden aangesproken. Beter lijkt het mij om voor een hoger geklockte C2D te gaan. Ik kan alleen maar oudere benchmarks vinden over FSX en daar schijnt een 8800 gts 320 mb al voldoende te zijn om vloeiende graphics te krijgen op het hoogst instelbare niveau. (FPS 24+)

Nou dat is iets waar ik wat aan heb, zeker voorwat betreft de keuze van videokaart, de rest is reeds aanwezig. Araz, Gnoe2 en de D2Freak bedankt voor jullie inbreng.

vr.gr.

Theo
deHoed:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan