systeem partitie wordt niet gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

sentmen

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
187
Hallo allemaal,

Ik probeer server 2008 te installeren op mijn server. Er stond debian op. Ik heb de partities verwijderd, daarna 1 partitie aangemaakt maar er wordt geen 100MB partitie aangemaakt zoals hij dat zou moeten doen. Doordat hij dat niet doet krijg ik na de eerste herstart geen vervolg, alleen een schijfleesfout. Ik weet vrijwel zeker dat dat daardoor komt. Heb het geprobeerd op SATA en IDE.

Mijn volgende vraag is waaraan dit kan liggen en of er hier een oplossing voor is (eventueel zou ik het met een Linux cd kunnen doen)?

Alvast bedankt,
Sentmen.
 
Die 100 MB wordt alleen aangemaakt als de schijf nog helemaal leeg is, dus er niet (al) een partitie opstaat.
Anders gezegd: Als je tijdens de W2008 installatie de partitionering doet terwijl de schijf zelf nog helemaal leeg is.

Tijs.
 
Hallo,

Bedankt dnties voor het antwoord. Ik heb zojuist ook gepraat via de chat. Ik heb uiteindelijk het idee van dnties opgevolgd door een paar schijven uit het systeem te trekken. Daarna werkte het meteen. Het probleem was denk ik dat de voeding te weinig kracht kon geven.

Groeten sentmen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan