Systeem - plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

motower

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Tja, ik weet niet goed waar te beginnen, dus maar hier geprobeerd. Ik kan inmiddels behoorlijk op weg met FrontPage en daarbij ook javascripts. Maar ik wil nu wat nieuws gaan proberen en dat is een site over huisdieren en dat men een bericht kan plaatsen in een bepaalde categorie en dat dat bericht dan direct op de site te zien is met eventueel foto's daarbij.
Eigenlijk zoals bij bv. marktplaats, e-bay, etc. Ik begrijp dat zoiets gecompliceerds niet even met een scriptje te doen is, maar.......... hoe dan wel. En heeft iemand enig idee hoe je zo'n systeem noemt. Of moet je dit door een "professional" laten bouwen? Thanks

Dit kan best thuis. Ik heb een appache webserver lopen met php en sql ondersteunig. Dit zorgt ervoor dat je een database kan creeren waar informatie kan worden opgeslagen.

Sommige internet service providers leveren wel php ondersteuning maar de meeste echter niet.

Het makkelijkste is dan om er een op internet te zoeken. Er zijn er zat maar de meeste zijn betaald.

Op internet is veel te lezen over php en sql, maar ik vind persoonlijk dat een boek beter werkt en ik heb zelf php4 en 5 liggen van Peter Kasenaar. Niet zo vreselijk duur en heel makkelijk te leren.

Als je er echt mee aan de slag wilt dan kan je je het best een beetje orienteren als je geen zin hebt om een boek aan te schaffen.

Ook zou je je bij een gratis forum kunnen aanmelden en dan die site via een i-frame kunnen doorlinken. Je hebt dan wel reclame en het is niet echt van jouw dus dat is wat minder.

Ik hoop dat je wat aan me hebt en ik hoor het wel als je hulp nodig hebt.

Geplaatst door kevin_ingen
Dit kan best thuis.
Argumentatie ?
Het makkelijkste is dan om er een op internet te zoeken. Er zijn er zat maar de meeste zijn betaald.
Wat is er mis met betaalde hosting ? :)

Overigens: Een eigen server opzetten kost ook geld.
Op internet is veel te lezen over php en sql, maar ik vind persoonlijk dat een boek beter werkt en ik heb zelf php4 en 5 liggen van Peter Kasenaar. Niet zo vreselijk duur en heel makkelijk te leren.
Niet alleen werkt een boek beter, je leert het ook beter aan. Boeken worden meestal geschreven door deskundigen, mensen die kennis van zaken hebben. Tutorials op internet worden door amateurs geschreven die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, maar met behulp van andere waardeloze scripts iets, in hun mening, geweldigs voor elkaar hebben gekregen.
Als je er echt mee aan de slag wilt dan kan je je het best een beetje orienteren als je geen zin hebt om een boek aan te schaffen.
Bleh, nee, juist niet. Laat ze maar een boek aanschaffen, helpen ze de economie ook nog een beetje.

Geplaatst door kevin_ingen
ben je er nou om mensen te helpen of om leden af te kraken???
Soms 't één, soms 't ander. Hangt van de situatie af. Meestal 't eerste.

In deze situatie kraak ik ook niet af, ik belicht het onderwerp slechts van meerdere kanten :)

"Ho, ho, ho, (in het kader van de kerstman....), geen ruzie!" Van welke kant dan ook belicht, ik ben weer een klein stukje verder en moet me maar eens wat dieper in de materie van php en sql verdiepen. Zou het trouwens duur zijn om zo iets door iemand te laten bouwen? Puur het technische gedeelte dan, want de lay-out, zgn. webstyling enz. vind ik zelf veel te leuk om te doen.

Geplaatst door motower
Zou het trouwens duur zijn om zo iets door iemand te laten bouwen? Puur het technische gedeelte dan
Hangt ervanaf, als je het door een professional of ervaren programmeur laat doen, dan komt het prijskaartje waarschijnlijk vrij hoog te liggen (€95,- per uur).
Laat je het door een amateur doen, dan ligt de prijs heel wat lager. Hou er dan wel rekening mee dat de prijs evenredig is aan de kwaliteit van het afgeleverde werk (ook laag).

Geplaatst door JPeetje

Boeken worden meestal geschreven door deskundigen, mensen die kennis van zaken hebben. Tutorials op internet worden door amateurs geschreven die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, maar met behulp van andere waardeloze scripts iets, in hun mening, geweldigs voor elkaar hebben gekregen.

www.php.net
www.mysql.com
Genoeg juiste info te vinden

Geplaatst door KaWouter
www.php.net
www.mysql.com
Genoeg juiste info te vinden
Klopt, maar hoeveel mensen ken jij, die met PHP / MySQL hun eerste programmeerervaring opdoen, die die twee websites als bron van informatie gebruiken ? Let op: Ik heb het over échte beginners. Die snappen namelijk niets van wat daar staat.

Het boek dat jij zoekt is PHP en MySQL for Dummies

Ik gebruik dit boek ook, en hier gaan ze je PHP en MySQL leren aan de hand van een Petshop..

Misschien aardig om het boek te lenen of te kopen

Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga met m'n neus de boeken in en kom ik er niet uit dan ga ik maar 's bekijken of ik er geld aan kwijt wil om het te laten doen door iemand die er wel verstand van heeft......:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan