Systeem reboot automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Ik heb, wederom, problemen met mijn PC. Als ik een spelletje zit te spelen reboot mijn PC soms zomaar. Vanochtend zat ik een kwartiertje te spelen ''BAF'' reboot, geen blue screen te zien maar gewoon zwart en ik hoorde de koelers afslaan en direct weer aangaan. Toen hij opnieuw opgestart was ben ik weer gaan spelen, twee uur zonder problemen, hetzelfde spel. Het lijkt me dus niet te liggen aan temperaturen, GPU wordt ook maar +-63 graden bij 80% usage, CPU temp is ook goed. Ik heb het eergisteren ook gehad toen flitste er wel een blue screen voorbij maar kon het niet lezen, daarom het ik zojuist automatisch opnieuw starten na systeemfout uitgezet.

Het gekke is dat als ik in het logboek kijk er niets maar dan ook niets vermeld staat. Normaal komen de foutmeldingen daar altijd te staan. Wel staan er waarschuwingen van TCP/IP..maar bijna geen fouten verder. Iniedergeval geen fouten die ik niet kan plaatsen, en al helemaal geen fouten op het moment dat de PC reboote. Hieronder mijn specs:

Coolermaster realpower m520 520 watt
Core 2 duo E6750
Sapphire radeon HD3870
2gb Kingston DDR2 800
1 x 160gb wd sata
1 x 80 gb maxtor ide
LG DVD-rom

Note: Alles is @ standaardclock. Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt:
Had enige tijd geleden exact hetzelfde, ook een pc die volkomen onverwacht zichzelf reboote, uiteindelijk bleek het een slecht functioneerde grafische kaart te zijn.
Misschien kan je het eens testen door een dag te draaien zonder grafische kaart (dus terug gaan naar de onboard grafische kaart) en dan kijken of het nog voorkomt

Succes

Peter

Hmmm zit zelf ook aan de grafische kaart te denken. Alleen heb ik geen onboard, andere videokaart dus eigenlijk zou ik een programmatje moeten hebben waarmee ik mn videokaart kan laten stressen

Een gerichtere optie zou misschien zijn om je crashdump te analyseren.
Dan moet je (op dezelfde plek als waar je het automatisch herstarten hebt uitgezet) ook aangeven dat het geheugen gedumpt moet worden.

Tool die je kunt gebruiken: Debugging tools for windows

Hier een (kleine) handleiding.

Succes,

Tijs.

Oke! Ik kreeg net dus een bluescreen en hij heeft het geheugen dedumpt, dat stond erbij dacht ik. Dus nu dat programmatje downloaden en daarmee de dump uitlezen?

Ik heb de map gevonden met de minidumps, staan er 3 in. Waaronder 1 van daarnet en 1 van vanochtend.

Laatst bewerkt door een moderator:
Proggie ff gedraait..100% usage maar geen probleem, temp rond de 67 graden.

Oke! Ik kreeg net dus een bluescreen en hij heeft het geheugen dedumpt, dat stond erbij dacht ik. Dus nu dat programmatje downloaden en daarmee de dump uitlezen?

Ik heb de map gevonden met de minidumps, staan er 3 in. Waaronder 1 van daarnet en 1 van vanochtend.

Inlezen via de informatie die ik je gegegeven heb, dan op de dbg> prompt: !analyze -v

Zie o.a. Dit artikel

Tijs.

Okido! Ik ga ff een tentamen maken @ school en daarna dr mee verder :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan