Systeem slaat steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Biegstra

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
IK heb een desktop computer die goed werkt. Enige probleem is dat op onverklaarbare wijze de zaak vastloopt. Soms na een kwartier, dan weer na twee uur, soms als ik iets doe, soms als ik gewoon stil naar het beeldscherm kijk. Kortom: ik zie geen logische verbanden op dit moment.
Als de computer vastslaat blijft alles zichtbaar, er lijken geen processen meer te draaien, eventuele acties die ik doe zoals b.v. branden cd worden schijnbaar niet beeindigd. Ook de muis is niet meer te bewegen. ik blijf wel mijn laatste beeld vasthouden.
Ik kan alleen maar de computer hard aan en uitzetten, andere trucs met CTRLK-ALT-DEL oproepen werklijst e.d. zijn allen onmogelijk
Wat zou er aan de hand zijn en hoe kan ik vaststellen met een of ander monitoringprogramma wat er gebeurt ten tijd van vastlopen?

groet

Heb je onlangs een ander programma geïnstalleerd?
Heb je nieuwe hardware toegevoegd?

Heb je onlangs een ander programma geïnstalleerd?
Heb je nieuwe hardware toegevoegd?

Ik heb al weer even geleden een nieuw draadloos netwerk aangelegd, nieuwe modem en een dongle in een usb poort in deze computer voor de verbinding. Dat kun je beschouwen als hardware
Verder geen andere aanpassingen dan normale softwareupdates via het internet.

groet

éém tip update t nooit , is alleen maar troep je PC word er traag van sommige bevijligingen zijn behoorlijk irritand, mn vader had die updates ook gedownload , wat garandeerde tot vastlopen en traagheid , zitten een paar dingen op
-formateren ben je wel aales kwijt tenzij je backup van alles maakt of veilig steld (dit is de beste manier)
-de pc defragmenteren (wat minder efectief maar kan werken)
nieuwe video kaart misschien
dat waren de tips hopelijk heb je er wat aan
Succes.

Doe eens een systeemherstel van voor dat die updates zijn geïnstalleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan