systeem start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

imagion

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2002
Hellup!!!!

Mijn systeem start niet meer op. Harde schijf ratelt ook bij het zoeken naar de opstartbestanden. Begon volgens mij na een fout in Outlook maar doet nu helemaal niets meer en geeft de volgende melding:

Stop:C00218 registry file failure. Cannot load the hive (file) \system\root\system32\config\software or its log or alternate. It’s corrupt, absent or not writable. Beginning to dump physical memory . To disk…%…… Bij 100% start het beginscherm weer op maar daarna wordt het volgende scherm weer blauw en krijg ik bovenstaande melding weer en begint hij weer opnieuw. Wat nu....????

Graag een oplossing

Alvast bedankt

Op m'n werk hebben we ook een snelle methode, die ik overigens thuis ook wel eens gebruik :
Zet een Ghost image terug. Mocht je er geen hebben dan heb je nu de les geleerd....
Installeer alles opnieuw en maak een Ghost image !!

Image

Is Partition Magic Drive Image (*) ook goed? Je antwoord is erg makkelijk (struisvogel politiek.) Ik weet het ook niet maar zou iedereen die dit leest willin oproepen een antwoord/oplossing te vinden. Dit probleem is interessant genoeg.

Laatst geplaatst in dit forum

ik plaatste dit bericht omdat ik het bovenstaande probleem (Niet het probleem op zich) ook ken. W2k loopt soms COMPLEET vast blauwe schermen bij W2k is ook definitief opnieuw opstarten. De verklaring voor de foutmeldingen zijn op I-net nauwelijks te vinden. En een oplossing voor een blauw scherm bestaat er volgens mij niet eens.

Met drive image enz. krijg je inderdaad als het goed is weer een stabiel systeem, maar het daadwerkelijke probleem heb ik niet kunnen oplossen, en kan dus opnieuw opduiken. Dat wil ik zien te voorkomen/oplossen.

Groetjes

Het is inderdaad een oplossing die een beetje kort door de bocht is maar als de melding maar 1 keer is voorgekomen mag je aannemen dat het geen blijvend probleem is. Als het vaker voorkomt dan moet je idd verder zoeken maar bij een eenmalig incident is een image wel erg handig.
Er is wel een oplossing maar die zet de bestanden die corrupt zijn weer terug van de eerste situatie na je eerste installatie, je zal dan weer alle programma's opnieuw moeten installeren. Het is dan makkelijker om een schone install te doen (backup wat je nog wil bewaren, mail enzo) en maak van je werkende systeem een image.

wk2 werkt nu weer maar Library niet meer

Het systeem heb ik opgestart volgens de gegeven site. Start nu wel weer op, maar geeft regelmatig de melding "library not registered" en een foutmelding CTAvStub. Na doorenteren gaat het opstarten wel door.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan