systeem start niet met neiuwe video kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wartank

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
hallo :)
gister (zaterdag) is mijn niuewe pc binnen gekomen. ik heb hier lang voor gespaart en heb hem via internet besteld. ik ben natuurlijk dol blij dat ik hem nu heb. ik zet hem dus snel in elkaar. dit gaat allemaal goed en ik instaleer windows zonder problemen, daarna nog wat updates, virus scanner drivers ect. alleen: het grafische gebeuren ging nog steets via de vga onboard chip. ik heb een (best wel) dure MSI R3870x2 gekocht, dus ik wide dat eigenlijk anders hebben. eerst had ik tewijnig voedings kabels aangesloten op deze kaart, maar later ging dit allemaal goed. ik heb in mijn bios de ingesteld dat hij eerst moet kijken naar de PEG (de PCIe 16x) want daar zit mijn kaart in. alleen als ik de pc nu opstard gebeurt er niet veel, de grafiese kaart maakt een paar grote halen mijn zijn koeling en daarna komt er een lange piep. ik heb opgezocht in de handleiding van mijn moederbord dat dit inhoud dat de video kaart niet goed is aangesloten. alleen ik snap niet waarom.

kan iemand mijn helpen mijn fout met mijn pc te fixen?

extra info:
moederbord: Gigabyte MA790GP-DS4H
video kaart: MSI R3870x2

EDIT:
oke ik heb het probleem, de kaart alleen schijnt al 750 watt nodig te zijn, en dan heeft de rest van mijn pc nog niks, maar mijn voeding is maar 650 watt, dat word een extra voeding kopen :S

Laatst bewerkt:
Een videokaart die ALLEEN al 750W gebruikt??
Geef eens een linkje, ik ben benieuwd, nog nooit van gehoord!

Wat op de doos staat is het totaal aantal benodigde Watts voor een systeem met die kaart!

welke voeding heb je?

Er staat op de doos dat je een voeding van 750W nodig hebt. Dus niet alleen voor de videokaart, maar voor het systeem.
En daar bedoelen ze een noname-voeding van 750W mee. Een kwaliteitsvoeding van 600W is goed genoeg.

Overigens is de videokaart niet echt de beste keuze die je kon maken. Maar oke...

edit: Ik had kunnen weten dat mrmusic sneller zou zijn :D

Alleen heeft de TS nog steeds een probleem.

Heb je wel de voedingskabels goed aangesloten op de videokaart? Er moeten er 2 in, denk ik zo.
Zit de videokaart goed erin, en dus niet half?
Heb je alle voedingskabels naar het moederbord aangesloten.
Immers gaat er ook energie via de PCe-poort naar de videokaart. Kan het moederbord niet voldoende energie leveren, dan heb je ook een probleem.

Alleen heeft de TS nog steeds een probleem.

Heb je wel de voedingskabels goed aangesloten op de videokaart? Er moeten er 2 in, denk ik zo.
Zit de videokaart goed erin, en dus niet half?
Heb je alle voedingskabels naar het moederbord aangesloten.
Immers gaat er ook energie via de PCe-poort naar de videokaart. Kan het moederbord niet voldoende energie leveren, dan heb je ook een probleem.

ik heb de video kaart meerdere keren opnieuw erin gezet.
hij zit in een PCIe 16x slot (ja deze staat geselecteerd als main video kaart slot in de bios). er zit 1 pcie stekker van de voeding op, en ook nog 2 "normale"stekkers van de voeding die via een plug stukje ook een pcie aansluiting word. volgensmij is dat alles...

Wacht even hoor, ik kan je niet helemaal volgen...

Je hebt dus 3 stroom-stekkers op de kaart aangesloten?

er zit inderdaad zon verloop stukje tussen ja ;)

ik had nog even een vraagje:
stel, ik sloop een oude pc uit elkaar en haal daar bijvoorbeeld een 300 nogwat watt voeding uit. is het dan mogelijk dat ik die 2 molex sterkertjes daarop zet zodat die voeding een deel van de video kaart stroom geeft zodat mijn andere voeding een beetje gespaart blijft en mijn systeem dan meschien wel opstard (met de video kaart inplaats van de onboard functie waar ik nu op draai)

Hoi !

Alles kan, maar: als je de kabels correct hebt aangesloten op de graka moet je hoe dan ook beeld krijgen met een 650 W voeding.

Krijg je dit niet, dan als de wiedeweerga je kaart terugbrengen en garantie claimen.

Verder rommelen heeft geen zin met de kans op garantie-verlies.

Greetz,

Harry.

Inderdaad.
Ik kan natuurlijk van afstand niet zeggen of je alles goed hebt gedaan, maar het verhaal zo aanhorende lijkt het van wel.
Dus is er waarschijnlijk iets met je videokaart.

Een tip: voor een paar euro meer heb je al de 4870. Dat is qua snelheid toch wel beter (op enkele spellen na waarin de 3870X2 beter is) en hij is toch zeker een stukkie zuiniger.
Dus wellicht kan je em daar wel voor ruilen.
http://www.tomshardware.com/charts/.../Call-of-Duty-4-v1-6,Marque_fbrandx4,741.html

Je kan het in elk geval proberen.

Je voeding kan haast het probleem niet zijn.

hmm....:confused:

damnd waarom krijg ik altijd de kapotte dingen gelevert, mijn razor tarentula was ook al kapot gelevert (nu is het een logitech g15). is er voor de zekerheid een manier om te testen of de video kaart gaar is of dat er ergens anders een probleem is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan