systeem start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dougie

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2000
Na het plaatsen van een extra harddisk is na het gebruiken van fdisk iets fout gegaan, dit was fdisk van win 98, dat werkt blijkbaar niet.
Krijg de volgende melding:
"STOP: c000021a {onherstelbare systeemfout}
het systeemproces Windows Logon Process is onverwacht afgebroken met een (0x00000080 0x00000000 0x00000000) - status.
Als dit de eerste keer is dat u dit STOP scherm ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als dit scherm weer verschijnt, dient u de volgende stappen te ondernemen.

Controleer of alle hardware of software juist is geinstalleerd. Als dit een nieuwe installatie is, dient u de leverancier van de hardware of software te vragen naar windows 2000 updates.

Als er problemen blijven bestaan , dient u de nieuw geinstalleerde hardware of software uit te schakelen of t e verwijderen. Schakel BIOS geheugen opties, zoals caching of shadowing, uit. Als u de veilige modus wilt gebruikenom onderdelen te verwijderen of uit te schakelen, drukt u op f8 on geavanceerde opstartopties
te selecteren, waarna u veilige modus kunt selecteren
Raadpleeg de introduktie handleiding voor oplossen STOP fouten."

Als ik veilige modus selecteer krijg ik dezelfde foutmelding. Is er nog een manier om in het systeem te komen. De nieuwe harddisk heb ik losgekoppeld maar dat helpt ook niet.

Hoi,

Heb je al geprobeerd om mbv f8 tijdens het booten "de laatste werkende configuratie " o.i.d terug te zetten?

ja ik heb met f8 alle opties een voor een geprobeerd en het lukt niet

noodherstel met cd

Het is gelukt met de windows 2000 cd en de noodherstelprocedure, ik kan weer in mijn systeem, ****a. nu eerst maar eens backuppen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan